Kommer Pro Superbike att överleva?

Jag spekulerar lite, pga det var så få deltagare i år så tvekar nog Stcc organisation ordentligt!

Och jag förstår det :)

Måste inte hela konceptet göras om, en annan är ju ren roadracing idiot, följer alla gatlopp live samt AMA,BSB,IDM(50%)spanska serier(50%), endurance osv... + alla tidningar, internet, men prosuperbike tittar jag på ytterst sällan, då jag tycker det är mördande tråkigt och helt utan spänning jämfört med vad jag räknat upp. Synnerligen ojämn kvalitet och billiga omkörningar, dåliga produktioner på TV.

"Behöver" vi SM, SO, Prosuperbike. Försök komma överens om 1 nordisk serie, där kanske några tävlingar kunde gå på några utländska banor ihop med "säg" IDM, eller Holländska serier eller liknande. Att se någon köra runt Falkenberg, som i princip är en oval, det ger ingenting "sveriges snabbaste bana" kanske det men knappast den intressantaste. Knutstorp är som en ordinär landsväg på landet, tajt, bitvis feldoserad och oerhört svår att köra om på.
Vi har en bana i Sverige Anderstorp (har inte åkt Gotland) och där kör man inte tillräckligt pga "grannar" bla.

Jag är för gammal, men det är ju tydligen också större delen av de ledande inom roadracing i Sverige också. Det är ju bara att se vad som hände svensken = Gubbvälde

nytt blod

• Gilla
Reaktioner: BC
Både stcc och förarna vill ha pro superbike ihop med stcc 2011.
Det finns en del knepiga frågor som måste lösas för att det ska bli verklighet.
Vi jobbar tillsammans på alternativa lösningar.
Nästa vecka kommer vi förhoppningsvis att kunna presentera lite info, ni får ge er till tåls.
//Petter

Nästa vecka kommer vi förhoppningsvis att kunna presentera lite info, ni får ge er till tåls.
//Petter

Det ska verkligen bli intressant :tummenupp

//Petter

Att man alltid ska behöva vänta,de är ju så himla trökigt:D

//Petter

Låter en STCC bil eller Porsche , lika en PRO-superbike eller har ni tuffare regler? Enl örats decibelmätare låter starten i STCC betydligt mer:va

Att man alltid ska behöva vänta,de är ju så himla trökigt:D

å vänta, å vänta..... Undrar vad grabbarna som jagar sponsorer säger till de tilltänkta företagen..

öhhh, öhhh...jo, det är så här... vi ska ju köra RR 2011 men i vilken serie eller vilken mediabevakning som finns.. vet jag inte :va
Kanske ska vi köra på Knutstorp, eller förresten kanske inte, men Anderstorp.... nää, jaa, kanske inte där heller... Men Mantorp blir det "garanterat" race på... om vi nu ska köra med STCC annars... förmodligen inte....:glömdet

Grymt bra jobbat att få ihop en säsongsbudget med den infon:yoparty
För jag antar flera har redan fixat detta för 2011..

Kalendern 2011 för Stcc är ju släppt. De flesta förare har lite mer info att jobba med. Skulle bli väldigt förvånad om det inte blev PRO någon Superbike 2011 faktiskt.

å vänta, å vänta..... Undrar vad grabbarna som jagar sponsorer säger till de tilltänkta företagen..

öhhh, öhhh...jo, det är så här... vi ska ju köra RR 2011 men i vilken serie eller vilken mediabevakning som finns.. vet jag inte :va
Kanske ska vi köra på Knutstorp, eller förresten kanske inte, men Anderstorp.... nää, jaa, kanske inte där heller... Men Mantorp blir det "garanterat" race på... om vi nu ska köra med STCC annars... förmodligen inte....:glömdet

Grymt bra jobbat att få ihop en säsongsbudget med den infon:yoparty
För jag antar flera har redan fixat detta för 2011..

Klart PSBK överlever, om inte startar VI själva upp den grymmaste RR serien på planeten: Swedish Formula Xtreme m helt fritt reglemente m vassa Turbo-hojar...FRÄNT!!

OCH pausunderhållningen bjuder Star-Wars-elmopparna TTXGP på, då arrangerar VI deras serie, så får vi se en gång för alla vilken racing som publiken verkligen föredrar...

Öhh, jaajustde, missa nu inte årets Julklapp, korv m bröd ingår oxå!! :D

Bifogat

• 2bdb45ada8.jpg
    2bdb45ada8.jpg
    79.4 KB · Visningar: 84
Last edited:
Klart PSBK överlever, om inte startar VI själva upp den grymmaste RR serien på planeten: Swedish Formula Xtreme m helt fritt reglemente m vassa Turbo-hojar...FRÄNT!!

OCH pausunderhållningen bjuder Star-Wars-elmopparna TTXGP på, då arrangerar VI deras serie, så får vi se en gång för alla vilken racing som publiken verkligen föredrar...

Öhh, jaajustde, missa nu inte årets Julklapp, korv m bröd ingår oxå!! :D

Vad knaprar du för piller:va

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing