Husqvarna har ju varit en framgångssaga senast 10 åren,särskilt om man jämför kölhalningen av märket med BMW som ägare...Tråkigt att dom även bajsade ner ett stycke svensk historia i och med Husqvarna![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Husqvarna har ju varit en framgångssaga senast 10 åren,särskilt om man jämför kölhalningen av märket med BMW som ägare...Tråkigt att dom även bajsade ner ett stycke svensk historia i och med Husqvarna![]()
Det kan faktiskt vara så, och att min besvikelse och bitterhet försvårar för mig att se på saken med öppna ögon.Husqvarna har ju varit en framgångssaga senast 10 åren,särskilt om man jämför kölhalningen av märket med BMW som ägare...
Husqvarna har ju varit en framgångssaga senast 10 åren,särskilt om man jämför kölhalningen av märket med BMW som ägare...
Innovativa Husaberg var ändå historia och ersatta med dekaltrimmade KTM innan Husqvarna blev Österrikiskt...men är återuppståndna Husqvarna i form av dekaltrimmade KTMer i annan skrud värd förlusten av genuint innovativa Husaberg?
Innovativa Husaberg var ändå historia och ersatta med dekaltrimmade KTM innan Husqvarna blev Österrikiskt
IndierOavsett så har turerna runt KTM skadat varumärket KTM.
Finansieringen ser väldigt skakig ut.
Blir det en kines med påklistrade KTM-märken?
Visar kanske också på att det vi har tillgång till nu är överprisat skräp jämfört med vad vi kunde haft tillgång till. Minimal effort till maximum price.Ja.
Och nej.
Husaberg dog redan 2013 när bara plasten skiljde märkena åt, samma år som affären med BMW offentliggjordes.
Om det inte varit i säck innan det kom i påse vet jag inte vad som tydligare skulle hängt ihop...?
Från 1995 och fram till just 2013 var Husaberggänget och -andan i praktiken utvecklingsavdelningen hos KTM.
Det var där både stora och små subtila ändringar lirkades fram.
70-gradaren:
View attachment 516045
...presenterades så sent som 2009.
Inte tillräckligt lönsam för ett konglomerat som Pierer AG, men en så härlig exponent för just det teamets strävan att vända på stenar.
Inte alla minns att sloganen "Ready to Race" var Husabergs innan KTM köpte den...
Jag är inte ute efter att återuppväcka Husaberg, men det stör mig att det daltas så mycket mer Husqvarnanamnet.
Voi voi voi, vad skall hända med Husqvarna?
Det kan jag berätta: Husqvarna är dött.
Husqvarna dog när fukking Leif Johansson sålde denna klenod till Castiglioni. Vad som hände sedan är bara en massa ägarbyten och dekaländringar.
Husqvarnas själ och ande hittar man hos de avhoppare som gick sin egen väg och skapade historia med ytterst små medel, men med en vision, ingenjörskunnande och praktiskt handlag.
...som sedan själv satte sig på hojen och körde den till vinst.
Helt.
Jävla.
Otroligt.
Det är det jag ville få fram: Husaberg var mer Husqvarna än Husqvarna själva varit de senaste 40 åren, typ.
Glöm alLdrig det!
Nu är indierna med i gejmet och är det något jag lärt mig om Indien så är det att dom har god mat man blir magsjuk av, fullt av våldtäktsmän och att alla är ingenjörer.Vill o kan är tyvärr inte samma sak om pengarna tryter
Nu är indierna med i gejmet och är det något jag lärt mig om Indien så är det att dom har god mat man blir magsjuk av, fullt av våldtäktsmän och att alla är ingenjörer.
Så är det säkert. Tänkte inte på det...och att alla delar dom tillverkar ska kastas ett par gånger på ett skitigt jordgolv mellan varje steg i tillverkningen.
Nej, det är en Harley. Inte nån simpel jävla "hoj".Är inte HD en riktig hoj?
Så är det säkert. Tänkte inte på det
Det jag lärde mig en tidig morgon i New Delhi 1978 var att isen i de härliga is / mango / yoghurt drinkarna som såldes överallt började sin dag bland komockorna på trottoaren. När isförsäljaren lämnade sin is till kunderna....och att alla delar dom tillverkar ska kastas ett par gånger på ett skitigt jordgolv mellan varje steg i tillverkningen.
Det var ju Electrolux som tyckte att motorcyklar inte hade något att göra i deras produktportfölj, hur bra det än gick…Det gjorde HVA väldigt bra själva när de beslutade att inte vilja ha motorcykelverksamheten kvar i bolaget.......
Gör KTM landsvägshojar?...Skulle varit intressant att se vilken gren av produkterna som omsatte mest pengar även vinstmarginalen. Mellan tex cross/offroad och landsvägs sidan...
Om du tittar på hur Husqvarna skötts på sista tiden, så har det nog inte varit bättre om de behållt det heller.Det gjorde HVA väldigt bra själva när de beslutade att inte vilja ha motorcykelverksamheten kvar i bolaget.......
Jasså? Har tittat en del på Yamaha T7, ett par år nu. Tyckte den blå-gula var fin, "rally" liksom. Men om det är som du säger så vill jag hellre ha en KTM, blå-gula plaster kan jag alltid köpa senare, eller foliera.Testade en T7 i helgen och den var ju varm mellanmjölk jämfört med KTM
Jag blev iallafall besviken. Inget drag alls i motorn. Kanske var nåt fel på den?Jasså? Har tittat en del på Yamaha T7, ett par år nu. Tyckte den blå-gula var fin, "rally" liksom. Men om det är som du säger så vill jag hellre ha en KTM, blå-gula plaster kan jag alltid köpa senare, eller foliera.
Folk verkar inte riktigt vara överens om Harley, hör jag. Men det är i alla fall ett märke jag måste provköra. Jag gillar inte att man sitter så lågt på dom bara. Jag hade helst haft nåt i stil med min Shotgun 650 i så fall.
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten