Komma i form tråden

Löpningen har kommit igång igen. Kört lördag, söndag och tisdag så imorgon blir det på att igen.
Min nuvarande löprunda har många uppförsbackar, hoppas att det ger resultat på min rumpa :p

Fan! Nu fick jag ångest när jag hittade igen den här tråden. Tappade sugen totalt efter min sjukperiod i vintras...fattar inte att det ska vara så svårt att komma igång igen. Men, det kanske går lättare nu när vädret börjar styra upp sig...

Man kan klämma ut fettet också!
Inte titta och äta samtidigt :fakta Stackars tatuerare :skrämd

[YOUTUBE-ID]1rfrXcmBYZA&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Blev hojmek och ryggläge igår, MES! Fegade på kvällens crossträning med (SHK nu på lördag, vore ovärt att vurpa bort den).

Så det fick bli 7 km idag igen i motionsspåret, backigt och skönt, nere på 37 minuter - fanns ork kvar till sprint sista 500 meterna, men där tog det slut. :crash

/J - svettig som en gris, men en glad sådan!

Löpningen idag igen och konditionen känns redan bättre. Orkar nästan springa hela rundan =)

Förra året måttbeställde jag ett skinnställ inför racingsäsongen och hittade lappen med allla måtten.
Så från förra året i april så har måtten krympt mellan 7 till 9 cm.

2008-
Midjemått- 79 cm
Rumpmått- 109 cm
Lårmått- 66 cm

2009-
Midjemått- 70 cm
Rumpmått- 100 cm
Lårmått- 59 cm

På onsdag ska det shoppas :banana

Idag gick det väl åt 2000 kcal... känns det som!

Bergsbestigning i djungel, med en hetta och fukt som var så tryckande att man knappt kunde andas!
Varje meter var jobbig, trots att det gick i ett rätt makligt tempo.

Tur 1 gick längs en flod med delvis preparerade stigar, not ett vattenfall.
Mycket folk, mest locals som hade tagit med sig barnen på söndagsnöje.
BArnen bodde mer eller mindre i vattnet :)

Tur 2 lite senare var på en sån där typisk "Thailandsklippa" som min kollega uttryckte det. D.v.s en sån där monolit som bara står rätt upp ur djungeln helt plötsligt! 1000m hög var den påstod skylten, men det var inte till toppen vi skulle, utan "bara" en bit upp... för att därefter gå ner...i en gigantisk grotta! Här hade buddistiska munkar hållt sig i många hundra år och längst in i grottsystemet efter en god stunds skäggande på skrå osv så låg en 10m lång Buddhastaty. Ja, å sen var det "bara" samma väg tillbaka...

Bifogat

• Kuchingklippan.jpg
    Kuchingklippan.jpg
    206.9 KB · Visningar: 39
  • Vattenfall.jpg
    Vattenfall.jpg
    233 KB · Visningar: 38
Last edited:
På lördag blir det premiärtur på hojen - om vädret tillåter.

Vad e oddset att liten trind Tant kommer i skinnstället?

:( ja...om ni bara visste vad avis jag är på er som kan ta på er löparskorna och dra ut i spåret. Suck...(djupt från hjärtat kommer den)

Nåja...har bokat tid hos en höftortoped, nu tänker jag gå till botten med det här och förhoppningsvis få en "diagnos". Vad som helst är bättre än ovisshet.

Säger han att det är totalvila i 2 månader som gäller.. FINE då får jag väl leva med det. Men förhoppningsvis säger han... du kan springa hur mycket du vill, det förvärrar inte problemet. :) I wish!!

Kör hårt, ni som kan.

I WILL be BACK!!! :fakta

//Mad

Håller en tumme att du får börja träna. Aldrig kul att vara skadad.

Själv så lyckas jag skada mej igen :3freak fibrerna i höger vadmuskel har gått av, med en smäll kan jag lägga till :död så de har vare lugna promenader. NU vill jag inte ha fler såna här skador jag vill ju också kunna köra spinning.

Skandal tamigfan, jag har inte svettats sedan förra torsdagen, det är över en vecka sedan! :gnissla

SHK på Gelleråsen förra lördagen, karateförkyld efter det, fortfarande vissen. :( Man formligen känner hur formen bara rinner iväg, skit, fanskap, elände. :huvet

/J

Vågen glimtade förbi på 68,9 häromdagen men efter chips, godis och donken så lär det vara sista glimten för den här veckan :p

Simning (dyk/snorkling/bad) halva dagen.
Säkert nån kalori fattigare...
Helt slut och mör nu iaf ;)

Lite över milen på en timme och fem minuter precis avklarat - i backigt elljusspår, med pink-/vätskepaus på en minut eller två efter 2 varv i spåret.

3,2x3 varv plus dit och hem från kåken (säg att det är 2 km fram och tillbaka till spåret från huset, förmodligen lite till).

JÄVLIGT nöjd med det, har aldrig varit uppe på en mil - har alltid mesat ur psykiskt vid 5 km, provade lite över 7 för ett par veckor sedan och gav mig fan på milen idag.

:banana

/J

JÄVLIGT nöjd med det, har aldrig varit uppe på en mil - har alltid mesat ur psykiskt vid 5 km, provade lite över 7 för ett par veckor sedan och gav mig fan på milen idag. /J

Bra jobbat!! :tummenupp

När man väl springer milen, är det inte så långt som man tror innan man sprungit.

Själv har jag inte sprungit sen den 20:de mars. Och än ser jag ingen ljusning. :(

Få se vad ortopeden säger imorrn. Men jag ska jävlar i mig avkräva ordentliga svar. :fakta Har skrivit ner ett antal frågor så att man kommer ihåg vad man undrar om. :näsblod

Jag slits mellan hopp och förtvivlan och deppar ihop emellanåt. Men det finns alltid någon som har det värre, burkar jag tänka för att se saker lite mera positivt.

//M

Fortsätter med min fettförbränning, var till läkaren igår i och med att min arm fortfarande värker ett år efter olyckan, samt att vissa övningar ej går att utföra.

Visst fettförbränning är kul - men jag vill slänga skrot! Tant vill växa och bli STÖRRE!!

Back