Komma i form tråden

..är det bara jag, eller mattas tråden av?/J

Nädå....jag har tvångvila och kan inte företa mig så mycket. :gnissla

Har fortfarande åkomman kvar i ljumsken/höften, och måste ligga lågt vad det gäller träning. Simning är det enda.

Vilket gör att jag känner mig lätt deppig. :( Får lixom som mörkertankar och tänker att jag kanske aldrig mer kan träna. Jag vet...drastiskt kan tyckas, MEN när man är träningsberoende på riktigt, då är det inte så kul.

Jag SKA försöka trappa ner....eller rättare sagt inte trappa upp så jävligt när jag åter är kry, för det hoppas jag verkligen att jag blir, fast det inte känns så nu.

Och jag ska försöka börja fatta, att jag är närmare 40 än 37 och att kroppen har inte samma återhämtningsförmåga längre.

Svammel..svammel...ja men det känns bra att få skriva av sig i alla fall. :brinnerup

//Madelene

själv behöver jag ett motivationspiller eftersom jag inte hittar nån anledning just nu till att träna när jag är ledig. Allt för man har ett nytt distrikt och går så jäkla mycke *Scuk*

Men jag kommer igen snart med min lilla träning :)

själv behöver jag ett motivationspiller eftersom jag inte hittar nån anledning just nu till att träna när jag är ledig. Allt för man har ett nytt distrikt och går så jäkla mycke *Scuk*

Men jag kommer igen snart med min lilla träning :)

Men du, sätt på dig en stegräknare och gör jobbet till träning om du nu knatar runt massor. Herregud, du tränar ju på arbetstid då, perfekt ju!! :tummenupp Jag skulle bli skitglad om jag kunde utnyttja arbetstiden på det viset... Värsta lyxen ju... :)

Fan! Nu fick jag ångest när jag hittade igen den här tråden. Tappade sugen totalt efter min sjukperiod i vintras...fattar inte att det ska vara så svårt att komma igång igen. Men, det kanske går lättare nu när vädret börjar styra upp sig...

Vaknade imorse, pigg som f*n själv - så det blev lite före-jobb-gymmande.
Skrotlyft, provade lite nya övningar - körde igenom ett rätt tungt pass på överkroppen, så man var gött stum i armarna när man skulle iväg och jobba, kändes gött som fasen! :)

Det får bli skrotlyft ett tag, det sätter bra fart på hungern...det är någon jäkla förkylning som inte vill bryta ut, har lidit av den ett tag, men mådde mycket bättre idag. :)

Naturligtvis käkade man vettigt idag (en sallad med kyckling, ute i solen) - men det sket sig duktigt när man tog en bågetur, det började med glasspremiär (en 88:a) och sedan en grillad panini med mozarella/parma... :gnissla :D Men gott var det, och det märks att man är mindre vek i kroppen när man kör båge, det går av sig självt att hålla sig uppe med mage/rygg och man lägger mindre tryck på armar/händer.

/J

Men du, sätt på dig en stegräknare och gör jobbet till träning om du nu knatar runt massor. Herregud, du tränar ju på arbetstid då, perfekt ju!! :tummenupp Jag skulle bli skitglad om jag kunde utnyttja arbetstiden på det viset... Värsta lyxen ju... :)

Jo då de är jag, jag ska se till att ha den på mej nästa vecka när jag jobbar. Tror ju inte att jag kommer under 10.000 steg på en arbetsnatt ska jag erkänna, så den delen är jag nöjd över. Vore ju bra att träna lite när man är ledig också men de är jag just nu inte så motiverad till :) Men de kommer säkert.

träningsverk i triceps men idag vilade jag så imorgon är det påt igen....sitter och laddar och skaffar motivation genom att kolla in motocross från USA...
Måste börja springa lite känner jag !

För mig går motivation och pengar hand i hand, det dyra skinnstället har krympt (igen?) och den nya moppen står i garaget, då kan jag motivera både blodsmak och små flimrande stjärnor :banana

För mig går motivation och pengar hand i hand, det dyra skinnstället har krympt (igen?) och den nya moppen står i garaget, då kan jag motivera både blodsmak och små flimrande stjärnor :banana

Skinn krymper när det får hänga mörkt, inte f***n kommer jag i mitt skinnställ heller trots all träning...

Vi kanske kan byta ställ med varandra B?:)

Fan! Nu fick jag ångest när jag hittade igen den här tråden. Tappade sugen totalt efter min sjukperiod i vintras...fattar inte att det ska vara så svårt att komma igång igen. Men, det kanske går lättare nu när vädret börjar styra upp sig...

Kom igen nu farfar! På´t igen, och gå på march! Du började ju så otroligt bra och lagom med promenader.

Skinn krymper när det får hänga mörkt, inte f***n kommer jag i mitt skinnställ heller trots all träning...

Vi kanske kan byta ställ med varandra B?:)

Det kan bara gälla kossor och kängurusar, MITT skinn har f*n inte krympt :gnissla Byta? Men... måste inte jag bli kortare & du längre då? DET kan kräva motivation :rolleyes:

Det kan bara gälla kossor och kängurusar, MITT skinn har f*n inte krympt :gnissla Byta? Men... måste inte jag bli kortare & du längre då? DET kan kräva motivation :rolleyes:

Meeeen jag försöker bara komma med innovativa lösningar på våra problem....

Har kört trappmaskin i intervall 15 min före gYmträning samt 25 min efter....

Håller mig till GImat menn som sagt, vågen står still, man kanske ska kontakta Anna Skipper.... Men armen värker utav bara den så det spelar egentligen ingen roll om jag kommer i ställ eller ej....

Meeeen jag försöker bara komma med innovativa lösningar på våra problem....

Har kört trappmaskin i intervall 15 min före gYmträning samt 25 min efter....

Håller mig till GImat menn som sagt, vågen står still, man kanske ska kontakta Anna Skipper.... Men armen värker utav bara den så det spelar egentligen ingen roll om jag kommer i ställ eller ej....

Bra jobbat!
Nu är ju tack och lov muskler mycket tyngre än fett... så det förklarar väl varför vågen står still. Fett ut - Muskler in.
Troligen ändras väl dina mått här och där iaf? Dvs ändrat midjemått osv osv

Haft träningsuppehåll i snart tre veckor nu pga min förbannade muskelinflammation som känns precis som grym nackspärr. :död Men nu känner jag mig så pass kry så jag iaf kan börja knata lite, så jag har börjat med raska långpromenader. Man får ju krupp när man inte kan röra på sig alls!

Och det är såååååååå skönt att komma ut i solen! Gud vad jag saknat att röra på mig... Även om det varit skönt att ligga på sofflocket oxå. :tungan

Knatade 90 min igår och kommer bli ungefär detsamma idag, har t o m kompat från jobbet ngn timme så jag ska få uppleva värmen ordentligt. :)

Väl kämpat allihop som svettas och härjar på gym/i löpspår och jag önskar mer välmående åt er (inkl mig själv) som kämpar mot div motgångar. Men ngn j*vla gång går det över!!

Bra jobbat!
Nu är ju tack och lov muskler mycket tyngre än fett... så det förklarar väl varför vågen står still. Fett ut - Muskler in.
Troligen ändras väl dina mått här och där iaf? Dvs ändrat midjemått osv osv

Lite svårt att bygga muskler samt bränna fett på samma gång. Fast jag är mest glad över att min muskelmassa verkar öka!!:yoparty :yoparty

Har ju bara hållit på sedan 15/11 och måste inse att det går ju inte så fort som jag vill, men igår så körde jag rygg och sittande rodd körde jag 3*6 med 60 kg på så det går ju åt rätt håll!!

Sååååå skönt att vara på G igen!:banana

Men ngn j*vla gång går det över!!

Amen!! :)

Ska på behandling idag och hoppas på att få besked om vad som är fel och hur det har uppstått. Så att jag vet vad man INTE ska göra. typ träna för mycket

Har lovat mig själv att vila tills efter påskhelgen.:glömdet Och jag hoppas verkligen att det onda är borta tills då. Annars vet jag inte vad jag tar mig till. :gnissla

Vi har en sjukvårdsförsäkring genom jobbet, å blir det inte bra så ska jag fanken boka till för en riktigt undersökning.

Skräckscenario, höftled slut= :ätapiller :kryckor :näsblod :brinnerup

Ni som KAN träna...ut och kör för fan. Men vet aldrig när det tar slut. Värdesätt era kroppar för att dom kan göra det ni vill.!!

//M

Någon som har koll på kaloriinnehållet i de dycker man kan trycka fram i kaffeapparaten på kontoret. T ex cappuchino, schoklad etc.?

Någon som har koll på kaloriinnehållet i de dycker man kan trycka fram i kaffeapparaten på kontoret. T ex cappuchino, schoklad etc.?

Haha, jag är en nyfiken typ så jag mejlade pojkvännen till en kollega som jobbar på Kaffeknappen... Och det mesta innehöll massa kcal, dessutom är mjölkpulvret av skit-kvalitet, många konstiga fetter innehåller det. Jag minns inga siffror nu men kan kolla på jobbet i morgon om jag har kvar tabellerna!

Rotar jag rejält i huvudet så har jag iaf för mig att en latte ur en sån maskin gick på nära 100 kcal. Fruktansvärt mkt med tanke på hur liten en sån latte är...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman