Komma i form tråden

Men en riktig skogsarbetare hade förmodligen avverkat mitt dagsverk med vänsterhanden på en kafferast.
godnatt.

Troligen....
Eller så gör du som jag: Går in på Clas Olsson och köper en ny kedja.
Det sågar sig självt med en skarp kedja! Med en slö kan man nöta halva dan.
Kostar inte många kronor för en ny heller, så att sitta och fila länkarna för hand är knappt värt besväret.

Troligen....
Eller så gör du som jag: Går in på Clas Olsson och köper en ny kedja.
Det sågar sig självt med en skarp kedja! Med en slö kan man nöta halva dan.
Kostar inte många kronor för en ny heller, så att sitta och fila länkarna för hand är knappt värt besväret.
Ja det finns inget som slår en sprillans kedja.:) Men det lönar sig att fila, för om man ska köpa ny kedja varje gång den tappar skärpan blir det dyr ved.
Ett par drag med filen vid varje tankning tar inte så lång tid, om man inte nuddat sten eller nåt förstås, då blir det värre. Men är man i skogen utan möjlighet till skruvstycke och bekväm arbetshöjd lönar det sig att ha med extra kedja att byta med i stället för att fila tycker jag.

Last edited:
Ja det finns inget som slår en sprillans kedja.:) Men det lönar sig att fila, för om man ska köpa ny kedja varje gång den tappar skärpan blir det dyr ved.
Ett par drag med filen vid varje tankning tar inte så lång tid, om man inte nuddat sten eller nåt förstås, då blir det värre.

Det var det som var grejen... Jag fick min motorsåg av grannen... som i sin tur har en sågbock av - hör och häpna: Stål!
Och den hade kedjan fått smaka på otaliga gånger, så den var långt bortom all räddning :död
Men såklart har man kedjefilar, ja t.o.m sågkedjefilstift för min dremel med anhåll med vinklar och hela tjofaderuttan. Så visst ska man skärpa en kedja - men bara om den är ok.
Jag hade ex.vis fått fila bort 2-3 mm av de värsta tänderna = inget vettigt kvar av kedjan, samt massa onödigt arbete = billigare med en ny. VIll minnas att de inte kostade mer än 130 spänn, vilket i mitt fall att värdera min egen fritid trots allt blir billigare än att fila en trekvart! :)

Nåväl - nu bryner man ju en bra kedja på kortare tid men det jag ville säga är att kedjor är billiga nuförtiden.

Fysträning idag: Klättring i mastverk samt bubba lådor med elektroniska prylar.
Möjligen simning när jag kommer "hem" till hotellet efter jobbet.

Efter en helg som var mindre bra.. Hamburgertallrik, kebab med bröd och thaimat så känner man suget igen. Ikväll blir det tutt-träning igen :tuttar

Efter en helg som var mindre bra.. Hamburgertallrik, kebab med bröd och thaimat så känner man suget igen. Ikväll blir det tutt-träning igen :tuttar
Thaimat är välan nyttigt, dessutom har vi ju sagt att man får grisa ibland, det är säkert bara bra för kroppen att dra igång förbränningen på högvarv.

Måndag och minst en timme TR annars :mad:

Uppe tidigt och iväg till gymmet. Humöret är lågt så fann ingen direkt motivation så det blev bara ben idag. Har yoga nu ikväll också.
Funderar på att ta en promenad nu medan det fortfarande är sol

Det var faktiskt riktigt skönt, inte så lång promenad men cirka 30 minuter.
Om en timma blir det att bege sig till yogan
Prommis i solen är aldrig fel, dessutom piggnar man till och blir lite mer motiverad.

Totalt idag blir 40 minuter gym, 30 minuter promenad och 75 min yoga.

Testade rodden som enbart uppvarming idag.
(jag vet det blir ensidigt)
Men lyckades halla 750kcal\h-niva som lagsta golv for effektuttaget, och lag bitvis over 800... ratt ok tycker jag for att vara av en nyborjare.
Fortsatte med X-trainer och mosade pa halvbra.
Avslutade med rena muskelmaskiner for overkropp.

Idag blev det uppstigning kl 05:50 och 1,5h promenad... Snart är det dags för lite löpning/cykling och styrketräning men först lite kyckling och liiiiiiiis! :tummenupp

Totalt idag blir 40 minuter gym, 30 minuter promenad och 75 min yoga.
Flitigt! :tummenupp

Last edited:
Ujujuj...stresslunch på donkan i Enköping idag, hann med att slänga förbi hofleverantören Starol och plocka upp ett oljefilter till Millen i alla fall.

Nu sitter man och matar in ett par våfflor (dock "bara" med sylt) - ingen träning idag. :D Men kroppen är vek idag, värst i händerna faktiskt, har varit lite darrig och klen allmänt i dem hela dagen.

Imorgon blir det nog lite löpband och mjukstart, tyngre pass på onsdag, sedan mörkerträning enduro på torsdag.

Maten är ett bekymmer som rörlig konsult i tidsnöd. :(

/J

Efter en timme så visade dampsykkelmätaren 31 km samt -670 Kcal :banana

Efter en timme så visade dampsykkelmätaren 31 km samt -670 Kcal :banana

Ska'ru cykla jorden runt, LR?

Jag körde tuttar idag jag.. 6½ övning x 3 sen fanns det ingen ork alls kvar. Dock är det här med små portioner inge bra för träningen. Man blir ju trött på en gång och orken fattas helt :( Inför Onsdagens ryggpass så ska det bli korvstoppning i magen sen jeflar ska vikterna få möta deras överman :gnissla

Ska'ru cykla jorden runt, LR?

Jag körde tuttar idag jag.. 6½ övning x 3 sen fanns det ingen ork alls kvar. Dock är det här med små portioner inge bra för träningen. Man blir ju trött på en gång och orken fattas helt :( Inför Onsdagens ryggpass så ska det bli korvstoppning i magen sen jeflar ska vikterna få möta deras överman :gnissla

3 mil 3 ggr i veckan är ju bara 9 mil, bra kämpat idag alla flåsare :yoparty

Idag blev det uppstigning kl 05:50 och 1,5h promenad... Snart är det dags för lite löpning/cykling och styrketräning men först lite kyckling och liiiiiiiis! :tummenupp

Flitigt! :tummenupp

Behövde ta igen lite, har legat på latsidan ett tag nu. Måste sätta igång.
Återförening i min gamla hemstad i april så jag måste loosa några kilon tills dess.

Hallå ni era kämpar. Jag blir lite lätt avundsjuk när jag hör om era svettningar.

Men ja...jag håller fortfarande på att återhämta mig från en "stärkande och hälsosam" fyllisar :banana :tuttar :wiggle helg i Sälen.

Det kommer att ta ett tag att återställa vätskebalansen, men när den är OK så drar jag igång igen för fullt.

Tjing tjing!!

//Mad

Dagens insats hittills ligger på 40 min jogg på en ny runda som jag hade tänkt skulle vara plant och backfritt.
Jag hoppades på att få till längre distans och tid men det gick inget vidare då denna runda var betydligt mer kuperad än vad jag hade räknat med...

Det blir till och ta en promenad i EM på nån timme, vädret är ju inbjudande.

Dagens insats hittills ligger på 40 min jogg på en ny runda som jag hade tänkt skulle vara plant och backfritt.
Jag hoppades på att få till längre distans och tid men det gick inget vidare då denna runda var betydligt mer kuperad än vad jag hade räknat med...

Det blir till och ta en promenad i EM på nån timme, vädret är ju inbjudande.
Bra jobbat, dessutom har du en äkta Gammelgixxer[tm] :yoparty

Back