Komma i form tråden

Schyssta puckar Roke, har länge tänkt att komma iväg på nåt gym men tanken har svårt att bli verklighet, tyvärr. Det är väl snart dags att börja träna däckbytarmusklerna, om nån månad eller så.:tummenupp
:) Jadu, Blod svett och tårar, klämda fingertoppar, repiga fälgkanter och blödande knogar efter att däckjärnet sluntit.
Att amatörkränga däck i hemmagaraget kan alltså mycket väl jämföras med ett vanligt friskispass.:tummenupp

Last edited:
Nu har äntligen träningsverken från bröstpasset släppt, ikväll blir det rygg!

Tänkte köra bodypump idag, men då jag kommit hem så jäkla sent hela veckan så kör jag ett spinning pass ist. Skönt att slippa komma hem kl 21 när man åkt hemifrån kl 06.

Tänkte köra bodypump idag..

Ser skyltar om detta påfund lite varsom på gymmet. Men är för slö för att googla själv, vad är bodypump?

För min del blev det 7övningar rygg/axlar. Gick väl si så där, men bättre än inget!

Blev den gamla hederliga rodmaskinen idag...igen. Allsidig som den är.
Cyklarna var upptagna.
400 kcal blåstes bort på en halvtimme + ett par minuter.
La mig på lite mer ansträngande 750 kcal/h denna gång gentemot 650 lättsamma förra gången.
Nu börjar styrkan så smått komma tillbaka. Saknas: Flåset.
Målet är att utan allt för stor ansträngning ligga och köra på 800-850 kcal/h.

Testa gärna! :)

Men gör det i de svenska Concept-roddmaskinerna, eftersom man ju inte vet så noga hur olika maskiner mäter/uppskattar kcal-åtgången.
Det låter exempelvis som att det verkar relativt "lätt" att plocka poäng på motions-cykel.
Så därför är det viktigare att ha relativa siffror som går att jämföra - ergo: Samma maskin.

Ingen träning idag, det blev en god middag innehållande kolgrill istället =)
Imorgon blir det möte och sen iväg till gymmet.

...räknas en runda på slingerbulten i en slingrande s80 som träningspass?

Det smög sig idag, först pizza hut, sedan estokkolmo...retur via södertälje, men först bulten och stöd-support-fika på Rosenhill (halkade nästan in på en semla, men hejdade mig i sista sekunden och fegade med en simpel kanelbulle till kaffet :D ).
Man kan inte tro att det "bara" är ett par månader innan man kan rasta pastaräsern där...

Strongt jobbat idag, nu siktar jag in min lönntjocka lekamen full av kalorier på soffan. :D

/J

Hwilodag för oss blåblodiga, men hvad tarvas för att pöbeln skola slita i sitt anletes svett.

Giv akt ty nu är sena timmen slagen
Kamaza tools kid är tjåckazt om magen
Lorden hukar och blundar för att slippa spott och spe
Låtsas åka långrillor men ligger istället på sofflocket och glor på TV
Shooter undviker denna tråd och tror att ingen märker det
Men vi har alltid full koll och nu vet vi varför han är så fet

Last edited:
Hwilodag för oss blåblodiga, men hvad tarvas för att pöbeln skola slita i sitt anletes svett.

Kanske borde dikta här
Några fina rader sådär
Men det finns ju redan en strid
Den får nog aldrig frid
Istället för att denna tråd sänka
Kan jag lika gärna länka

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=25217&page=24

Hörru ditt jevvla ålarens! Här kämpar man mot dödliga förkylningsvirus i 2 veckor bara för att bli hånad när man släpat sig upp från dödsbädden som en jävla Lazarus?:arsele :hihi

Men ok då, det har inte blivit mycket av fys på sistone, men nu är det ledigt i fem dagar så nu JÄVLAR!:yoparty :yoparty

Hörru ditt jevvla ålarens! Här kämpar man mot dödliga förkylningsvirus i 2 veckor bara för att bli hånad när man släpat sig upp från dödsbädden som en jävla Lazarus?:arsele :hihi

Men ok då, det har inte blivit mycket av fys på sistone, men nu är det ledigt i fem dagar så nu JÄVLAR!:yoparty :yoparty

Om fruntimren bara kunde förstå, hur sjuk en sjuk man är! :fakta
Tillfrsknandet hade gått mycket fortare om de kom med choklad och pussar samt såklart: Dagstidningen på sängen...;)

Ser skyltar om detta påfund lite varsom på gymmet. Men är för slö för att googla själv, vad är bodypump?

Skivstångsträning i grupp. Man kör en muskelgrupp per låt och går igenom alla stora muskelgrupper på en timme. Ganska mycket killar som kör på mitt gym. :)

Kände igår på spinningen att jag för engångsskull var pigg och hade kondition osv, men benen vara heeeelt slut och orkade inte alls köra i det tempo som resten av kroppen ville. :(

Last edited:

Inget för en kroppsbyggare.
Jag provade en gång, det gick inte bra.
Tjejen som ledde passet tittade på mig och garvade.
Alla dessa reps de körde pallade inte jag, efter 20 reps sprutade mjölksyran ur öronen och då hade jag ändå väldigt lite vikt på stången.
Men efter passet kunde jag, genomsvettig som jag var, ändå gå ut och köra ett par tunga vikter...
Bodypump är bra för de som vill ha uthålliga muskler, inte för den som vill ha stora starka.

Bodypump är bra för de som vill ha uthålliga muskler, inte för den som vill ha stora starka.

Jag skulle vara nöjd bara jag fick ett par muskler :lol Stör mig som f-n på det på gymmet ibland. Man har bra mycket mera vikt än "de andra" som har grövre muskler men trots det är man mycket starkare, mina armar ser ju ut som ett par USBkablar i jämförelse. Märks riktigt tydligt i latsdrag, dom andra som sitter där med drygt 80kg har ju rena seglen på ryggen :confused:

Jag skulle vara nöjd bara jag fick ett par muskler :lol Stör mig som f-n på det på gymmet ibland. Man har bra mycket mera vikt än "de andra" som har grövre muskler men trots det är man mycket starkare, mina armar ser ju ut som ett par USBkablar i jämförelse. Märks riktigt tydligt i latsdrag, dom andra som sitter där med drygt 80kg har ju rena seglen på ryggen :confused:

Haha, du får klaga hos dina päron för de dåliga generna du fått.
Själv har jag rallarblod i mig så jag har relativt lätt att bygga svällande muskler...

Åkej du är härmed ursäktad och frikänd, men dom andra sviktarna får vi ge på pälsen nu innan dom drunknar i frosseri och fettkoma.

Minst 1 timme TR idag annars :mad:

Ingen träning idag, iallafall inte än.
Hade möte på morgonen och medan alla andra satt och svullade fikabröd satt jag stolt och tuggade på ett äpple =)

Åkej du är härmed ursäktad och frikänd, men dom andra sviktarna får vi ge på pälsen nu innan dom drunknar i frosseri och fettkoma.

Minst 1 timme TR idag annars :mad:

Siktet ligger där iaf, men som vanligt sätter livet upp sina farthinder...(lite som att hamna bakom Blåskägg på Bogan)...när jag kom hem i morse hade mellanungen legat och spytt hela natten.:mad: Verkar inte vara vinterkräket iaf, man får vara glad för det lilla...

Siktet ligger där iaf, men som vanligt sätter livet upp sina farthinder...(lite som att hamna bakom Blåskägg på Bogan)...när jag kom hem i morse hade mellanungen legat och spytt hela natten.:mad: Verkar inte vara vinterkräket iaf, man får vara glad för det lilla...

Lås barskåpet :mad:

Back