Komma i form tråden

Det där är energislöseri!
Koppla in en generator istället och ladda ett hojbatteri eller nåt!
Och hur exakta är de där kcal-räknarna egentligen?
Jaja, man får ju NÅT mått att jämföra sig själv med iaf mot tidigare, sålänge man håller sig samma djävulsmanick.

Och en annan fråga till auditoriumet: Varför säger vi numera Powerwalk?
Låter det fränare än rask promenad?

Är rask promenad ett begrepp som asoccierar till medelålders och pensionärer?
Skulle yngre inte ta en "promenad" utan att det hette nåt fränt amerikanskt??

Kraftgång, kraftyoga, power hit och power dit...

Rask promenad i fettförbrännartempo heter det!
Max 66% av maxpuls!
Remember mitt långa inlägg!? ;) Ey?
Tja det stämmer nog ungefär, om inte annat så¨är det en kul morot.

Power walk... kraftgång... ej att förväxla med kräftgång.

Lite seg i kroppen idag, vilodag - blev en snabbtitt på Husan och Millen, plockade i diskmaskinen och hängde upp de rena fina endurokläderna, sedan har soffans densitet utvärderats noggrannt. :D
Imorgon är det andra bullar, får hoppa löpbandet ett tag, lite öm i knäna' - så det får bli crosstrainern istället.

Kan vi hålla det här igång även när sommaren är här och den fulltankade gathojen lockar? :D

/J

En timme gav 31 km samt -670 kcal på dampsykkeln idag... ont i röven :gnissla

Way to go, kul och se att du inte lessnar! Det är långpromenad på schemat för mig imorgon :död

Idag blev det fem övningar bröst sen höll jag på att kräkas. Galet vad svag man var idag! Började med 27,5kgs och lite bröstpress, ett sett sen var det dags att gå ner på 23kgs, knappt så jag orkade med dom, sista settet blev det bara 6st med blodsmak :lol Men nån vecka så är vi nog i form igen
flex.gif

Way to go, kul och se att du inte lessnar! Det är långpromenad på schemat för mig imorgon :död

Idag blev det fem övningar bröst sen höll jag på att kräkas. Galet vad svag man var idag! Började med 27,5kgs och lite bröstpress, ett sett sen var det dags att gå ner på 23kgs, knappt så jag orkade med dom, sista settet blev det bara 6st med blodsmak :lol Men nån vecka så är vi nog i form igen
flex.gif
Idag kändes det helt ok att TR, 1 timme på dampsykkeln är dock max vad jag pallar med rent psykiskt.

Du är snart iform igen, ta det lugnt i början bara.

Idag har jag tränat benen stenhårt på gymmet.
Benpress, benspark, baksida lår, och vader.
Få se om man får lite skön träningsvärk i morgon.
Skönt att vara igång lite igen i alla fall.

Det var fortfarande knökat på gymmet! :mad:
Gårdagens pass blev lite ommöblerat men flöt på.
Bänkpress i smithmaskin, normalt och med snedbänk samt flies.
Axelpress och hantellyft.
Sedan fick triceps tre omgångar sedan avslutades fysen med vilse i pannkakan-veckohandling.

Körde Box i Söndags 55min efter jobbet... Fy..fnnn va hårt det var, träning för både kropp och psyke :), Mina ben tog väldigt hårt på den träningen.

Nästa gång ska jag ta min astmamedicin innan träningen så kanske jag kan hålla flåset upper mer än 10 minuter.

Jag körde bodypump-pass igår. Det var fullsatt och fan knappt plats att röra sig på och jag tappade all motivation jag hade innan passet. Kämpade på iaf. Idag blir vi bjudna på semlor på jobbet så det får bli ett hårt spinningpass i em, med lite crosstrainer innan tror jag.

Jag körde bodypump-pass igår. Det var fullsatt och fan knappt plats att röra sig på och jag tappade all motivation jag hade innan passet. Kämpade på iaf. Idag blir vi bjudna på semlor på jobbet så det får bli ett hårt spinningpass i em, med lite crosstrainer innan tror jag.

Skrapa av grädden bara så...är det ok! :cdevil

Äh, jag käkar aldrig bullar eller kakor eller sånt annars, då får man unna sig lite grädde ibland! :gnissla

Sant!
Å jag åt INTE en hetvägg/semla på lunchen trots att de fanns i matsalen!!
*kors i taket* då gräddbullar (skånska) eller semlor som vi riktiga svenskar kallar den, är en av mina verkliga favvisar!

Jag var istället ute i solen och promenerade en halvtimme. :tummenupp

Hårt pass på sös sedan i lördags, hemma idag - tränade så hårt så jag fick div roliga tillskott i blodet, o så dropp då jag inte hade tid för vattenflaska :)

(fint sätt o inleda 'träningsperioden' på i alla fall..)

Sant!
Å jag åt INTE en hetvägg/semla på lunchen trots att de fanns i matsalen!!
*kors i taket* då gräddbullar (skånska) eller semlor som vi riktiga svenskar kallar den, är en av mina verkliga favvisar!

Jag var istället ute i solen och promenerade en halvtimme. :tummenupp

Jag åt bara en, min kollega har väl smällt i sig fem, hittills....:rolleyes:

Hårt pass på sös sedan i lördags, hemma idag - tränade så hårt så jag fick div roliga tillskott i blodet, o så dropp då jag inte hade tid för vattenflaska :)

(fint sätt o inleda 'träningsperioden' på i alla fall..)
Usch, låter inte alls kul.:( Krya på dig!

Last edited:
Nejfyfan, idag är det *tungt* i kroppen, men jag skall fanimig inte landa på sofflocket, nu är det crosstrainern som gäller...

Får hoppas att det frigör lite endorfiner, så man vaknar till - är helt off i kropp & tanke idag.

/J

Svart bälte i möte idag samt ikväll, det blir vilodag eller vad man nu ska kalla det...

Last edited:
500kcal fördelat på 61min och 7.2km rullband. Var helt galet trist idag då ingen av TVapparaterna där jag stod ville fungera :mad:

Nejfyfan, idag är det *tungt* i kroppen, men jag skall fanimig inte landa på sofflocket, nu är det crosstrainern som gäller...

Får hoppas att det frigör lite endorfiner, så man vaknar till - är helt off i kropp & tanke idag.

/J

...såja, lite bättre...206 kcal på crosstrainern, 20 min intervall - efter tokpass på maskinerna, med försök till att ta i lite mer, jädrar vad man kroknar hårt, hade vision om 3x8...jolåsåatte, de där 5 kilona extra gör ofattbar skillnad. :näsblod 8 klarar man, sedan blir det 8 på vilja med sista 2, tredje repetitionen stupade man runt 6:e... :D
Gick lite på vilja sista halvan på crosstrainern - men vad fan, kan man spöa sig värre i veckorna på gymmet, så blir endurobrötet mindre jobbigt på helgerna, relativt sett i alla fall. :D

Övriga sjävlplågare - hur har det gått (förutom för slacker-gixxer som skyller på möten....bah! :D )?

Starkt att stå emot semlorna, all heder (jag har fått en av "sabotören" för ett par veckor sedan, samma sabotör som numera gör mig sällskap ibland i svettens hallar :tummenupp ).

Back