Komma i form tråden

Inte pyttsa.
Pytsa.

Om vi ska sluta se ut som två vietnamesiska hängbukssvin så är det hårda bandage f.o.m nu! :fakta

A-HA! Du tänker fuska och linda upp buken med ett par rullar silv, f'låt, racetejp???:rofl

Själv kan jag rapportera en förlorad dag....Min sämre hälft har släpat mig genom diverse varuhus och butiker i stort sett hela dagen, och vädret har inte direkt inbjudit till påverwåålking så...Nå! Nya tag i morrn!:yoparty

Idag har jag varit en sväng på gymmet igen.
Jag har lite svårt att få någon vidare ordning på mitt tränande.
Jag tränar, men hoppar lite planlöst runt bland maskinerna.

Jag hade i fortsättningen tänkt dela upp träningen i tre olika tillfällen.
Om jag följer nedan program så har jag väl fått med det mesta av kroppen.
Jag vill inte krångla till det och jag vill använda basövningar så mycket det går.

Vad tror ni om detta:

Del 1.

Benpressmaskin (kanske variera med knäböj ibland)
Bensparkmaskin (framsida lår)
Baksida lår
Vader
Axelpressmaskin
Hantellyft åt sidan (axelmaskin)

Del 2.

Sittande rodd (maskin där man drar med ryggen och har mothåll på bröstet)
Ryggdrag maskin (chins, eller vad det heter)
Ryggsvankmaskin
Baksidaaxelmaskin (som pecdeck fast åt andra hållet)
Biceps

Del 3.

Bröstpress eller bänkpress
Pecdec
Dips
Situps
Triceps

Verkar detta vara en bra mix eller ska jag flytta runt på några övningar.
Ska jag ta bort något eller ska jag lägga till något.

Dagens flåsrapport, spinncitycyklade 24 km på 48 min, detta resulterade i -548kcal, ett pass med 7 kg hantlar i massa konstig kombos och reps tills jag storknade.

ca:1200kcal in i foderluckan -ca:600kcal i TR är jag helnöjd med, i morrn är det hvilodag.

Är det fler som flåsat idag?

Dagens flåsrapport, spinncitycyklade 24 km på 48 min, detta resulterade i -548kcal, ett pass med 7 kg hantlar i massa konstig kombos och reps tills jag storknade.

ca:1200kcal in i foderluckan -ca:600kcal i TR är jag helnöjd med, i morrn är det hvilodag.

Är inte det där typ svält? :D

Själv kan jag rapportera en förlorad dag....Min sämre hälft har släpat mig genom diverse varuhus och butiker i stort sett hela dagen....

TORTYR :mad:

Är inte det där typ svält? :D
Nejdå jag åt både frulle, lunch samt middag, det gäller bara att sortera lite så blir man mätt ändå.

Jag kör med Hälsovakten denna månad för att ha lite koll :banana

Last edited:
Ingen som har förslag på grymt peppande musik att ha på gymmet?
Det är ju så individuellt.
Själv skulle jag tänka mig att träna till åttiotals melodiös hårdrock typ Europé, Rockyskivan, topgunskivan eller AC/DC och den stilen.

Men det hör man ju sällan nuförtiden på gymmet.
Det är mest techno (eller vad det heter) där det låter som om han försöker svälja micken eller nåt sånt.

Idag var det första träningspasset efter lång tids förkylning. Promenad till gymmet, löpning i 20min, lite magträning sen promenad hem. Lite mjukstart... :)

Idag var det första träningspasset efter lång tids förkylning. Promenad till gymmet, löpning i 20min, lite magträning sen promenad hem. Lite mjukstart... :)

Shit... du e duktig,jag tränade oxå för första gången på länge (latat mig sedan i Jul) men som vanligt är jag dålig på mjukstarter utan körde på som vanligt detta kommer som alltid leda till smärtor i kroppen i morgon så nu får man köra hårt i några dagar så kroppen vänjer sig :)

Idag har jag varit en sväng på gymmet igen.
Jag har lite svårt att få någon vidare ordning på mitt tränande.
Jag tränar, men hoppar lite planlöst runt bland maskinerna.

Vart tränar du? Ofta kan ju personalen eller deras PT's hjälpa dig. Jag personligen (som inte kan ett skvatt eg.) tycker det där såg rätt trist ut. På tok för lite armar för min del. Bara två armövningar på hela veckan, på olika dagar? Jag skulle fokusera mer på att köra antingen ben, rygg/axlar, bröst eller armar. Men det är bara vad jag tycker :glömdet

Men här har du en sida där du kan hitta MASSOR utav olika övningar samt rörliga bilder och beskrivningar på vad du ska göra, kanske hjälper lite på traven? Muskelkarta, skitbra!!

Grymt jobbat! Det är cykling som gäller för mig imorgon :död

Idag blev det axlar & rygg för min del, lika kul som vanligt!
79kg, 3x10 i Latsdrag. Rak stång och bakom nacken. Sen smalt grepp och framför bröstet, kändes riktigt bra! 90kg till midsommar kommer gå galant! Körde 4 ryggövningar totalt och sen gick vi på axlarna med 4 övningar där också. 25kg's hantlar i denna övning är lite shaky, det är så där halvkul när man har 50kg ovanför huvudet och känner att man är helt slut :lol

shoulder-exercises-seated-dumbbell-presses.gif

Maten har vi fixat riktigt bra idag också. Yoggi till frukost, kyckling & biff till lunch och kycklingsallad till middag. Japp, ska prova CG's tips om att skippa ris, pasta och potatis och sen vad som händer med kroppen! Synda dock lite med choklad nu på kvällen. Men det var jag värd :hihi

*EDIT* För att slippa quote'a så många så.. Bra jobbat alla som fick fläsket att röra sig! :tummenupp

Last edited:

Uj, tungt pass... :yoparty

/J - mixar Pantera, Mnemic, Ammotrack och Bullet i lurarna just nu.

Last edited:
Shit... du e duktig,jag tränade oxå för första gången på länge (latat mig sedan i Jul) men som vanligt är jag dålig på mjukstarter utan körde på som vanligt detta kommer som alltid leda till smärtor i kroppen i morgon så nu får man köra hårt i några dagar så kroppen vänjer sig :)
Jag tror min mjukstart också kommer leda till smärtor... iaf om jag känner den här skrotkroppen rätt! :gnissla

Vart tränar du? Ofta kan ju personalen eller deras PT's hjälpa dig. Jag personligen (som inte kan ett skvatt eg.) tycker det där såg rätt trist ut. På tok för lite armar för min del. Bara två armövningar på hela veckan, på olika dagar? Jag skulle fokusera mer på att köra antingen ben, rygg/axlar, bröst eller armar. Men det är bara vad jag tycker :glömdet

Men här har du en sida där du kan hitta MASSOR utav olika övningar samt rörliga bilder och beskrivningar på vad du ska göra, kanske hjälper lite på traven? Muskelkarta, skitbra!!

79kg, 3x10 i Latsdrag. Rak stång och bakom nacken. Sen smalt grepp och framför bröstet, kändes riktigt bra! 90kg till midsommar kommer gå galant! Körde 4 ryggövningar totalt och sen gick vi på axlarna med 4 övningar där också. 25kg's hantlar i denna övning är lite shaky, det är så där halvkul när man har 50kg ovanför huvudet och känner att man är helt slut :lol

shoulder-exercises-seated-dumbbell-presses.gif

Maten har vi fixat riktigt bra idag också. Yoggi till frukost, kyckling & biff till lunch och kycklingsallad till middag. Japp, ska prova CG's tips om att skippa ris, pasta och potatis och sen vad som händer med kroppen! Synda dock lite med choklad nu på kvällen. Men det var jag värd :hihi

*EDIT* För att slippa quote'a så många så.. Bra jobbat alla som fick fläsket att röra sig! :tummenupp
Tack för tipset.
Jo jag ska nog boka en instruktör och prata igenom mitt program. Jag tränar på friskis och svettis så det är lugnt, de har instruktörer man kan fråga.

Fasiken vad du är stark i axlarna.
Axlarna är annars en muskelgrupp som jag har ökat i.
När jag började träna för nåt år sedan så pallade jag typ 12 kg eller nåt sånt i axelpressen.
Jag skakade som en mygga och det knäppte och knakade i axelleden, instruktören slätade över med att man ofta är väldigt svag i axlarna om man inte jobbar eller tränar med dem.
Nu tar jag typ 30kg i 3*10 och jag har maxat i typ 1*50kg så det går framåt.
Du kör 50kg med lösa hantlar, det imponerar.

När jag började träna hade jag grym träningsvärk i typ en vecka efter instruktörsgenomgången. Fy fan vad svag man är om man aldrig tränar.

Jag tror min mjukstart också kommer leda till smärtor... iaf om jag känner den här skrotkroppen rätt! :gnissla
starkt jobbat!

Som sagt, när jag började träna hade jag grym träningsvärk i typ en vecka efter instruktörsgenomgången.

Last edited:

Klart du fixar 90kg till sommaren :tummenupp

Bra jobbat alla som TR och/eller åt vettigt idag :banana

Uj, tungt pass... :yoparty

/J - mixar Pantera, Mnemic, Ammotrack och Bullet i lurarna just nu.
Ahhhh Pantera :yoparty

Last edited:
Urk, tungt idag, kroppen ville inte alls.
Råkade ut för en GRINIG jävla finnkärring som tyckte det var ok att boka löpbandet genom att ställa sin vattenflaska på det, och sitta och prata skit med sina väninnor i ett annat rum...

Igår kom sambon hem, arg som ett bi, hon hade försökt träna direkt efter jobbet (på samma gym), och blivit undanknuffad när hon var på tur till löpbandet.
Folk är fan inte kloka...får verkligen hoppas att det lugnar sig när folk glömmer av sina nyårslöften, annars blir det nytt gym (och det vore trist, det tar 2 minuter att traska från kåken till nuvarande gym).

3 km på löpbandet idag, 304 kcal (brände nog av en 50 till på att förklara för finnkärringen vad jag tyckte och tänkte) - vilodag imorgon, blir kul att åka lite enduro igen på torsdag, hoppas axeln pallar det..

/J

Last edited:
Urk, tungt idag, kroppen ville inte alls.
Råkade ut för en GRINIG jävla finnkärring som tyckte det var ok att boka löpbandet genom att ställa sin vattenflaska på det, och sitta och prata skit med sina väninnor i ett annat rum...

Igår kom sambon hem, arg som ett bi, hon hade försökt träna direkt efter jobbet (på samma gym), och blivit undanknuffad när hon var på tur till löpbandet.
Folk är fan inte kloka...får verkligen hoppas att det lugnar sig när folk glömmer av sina nyårslöften, annars blir det nytt gym (och det vore trist, det tar 2 minuter att traska från kåken till nuvarande gym).

3 km på löpbandet idag, 304 kcal (brände nog av en 50 till på att förklara för finnkärringen vad jag tyckte och tänkte) - vilodag imorgon, blir kul att åka lite enduro igen på torsdag, hoppas axeln pallar det..

/J
Just pga sådant är jag allergisk mot svettpalats, men som du säger så tunnas det ut om ett par veckor när folk har förträngt sina nyårslöften.

Denna tråd kommer dock att överleva längre än så, kämpa på nu :yoparty

Körde bodypump-pass igår. Shit va man tappar mycket i styrka på en månad. Orkade inte alls samma vikter som före semestern. Benen riktigt skakade när vi körde rygg. Har dock ingen träningsvärk idag, vilket jag trodde jag skulle ha.

Skönt att komma igång igen. Hoppas det blir vår snabbt nu så det är ljusare längre utomhus så man kan nyttja att man bor på landet! :)

Körde bodypump-pass igår. Shit va man tappar mycket i styrka på en månad.
Det är muskeluthålligheten som du tappar, inte så mycket styrka, alltså konditionen. Styrka håller sig bra även när du haft långt uppehåll. :tummenupp

Det är muskeluthålligheten som du tappar, inte så mycket styrka, alltså konditionen. Styrka håller sig bra även när du haft långt uppehåll. :tummenupp

Jaha..*s* Kände mig svag iaf när man inte orkade..Brukar ju dock gå snabbt att komma tillbaka iaf! :)

Back