Komma i form tråden

Igår kom sambon hem, arg som ett bi, hon hade försökt träna direkt efter jobbet (på samma gym), och blivit undanknuffad när hon var på tur till löpbandet.
/J

Men varför springer ni inte ute!! :va

Ni slipper fuckona som trängs och paxar löpbandet, och ni får frisk luft och en stund för er själva på köpet.

Aldrig att jag ställer mig på ett löpband. Man kan ju springa i ur och skur och det blir nästan skönare om det är lite skur.!! :tummenupp

//M

Ingen som har förslag på grymt peppande musik att ha på gymmet?

Alltså musiksmak är ju som baken...

Men för MIG är det hårdrock med stadig takt och lite drag som gäller.

Finns INGEN :fakta :rock skiva (eller grupp) som kan peppa en till stordåd så som AC/DC´s liveskiva!
Man orkar garanterat minst 25% mer på stången med de låtarna i öronen! :)

Men men..många gillar ju monoton techno... vissa lyssnar på klassiskt (vilket även jag kan göra) En del på flamsig trams-pop. Osv.
Men all musik du normalt reagerar på med lite adrenalin, lite "partykänsla" osv är väl bra träningsmusik.

Tycker jag.

A-HA! Du tänker fuska och linda upp buken med ett par rullar silv, f'låt, racetejp???:rofl

Själv kan jag rapportera en förlorad dag....Min sämre hälft har släpat mig genom diverse varuhus och butiker i stort sett hela dagen, och vädret har inte direkt inbjudit till påverwåålking så...Nå! Nya tag i morrn!:yoparty

Ja det blir fan korsett av silvertejp i sommar!

Ingen fara broder, din dag var inte förlorad. Det tar VERKLIGEN på krafterna (tyvärr mest de mentala) att gå i varuhus...
Hade ni nu inte en storfika med i schemat så har du säkert iaf bränt motsvarande en 5-6Km promenad.

Tror ångest bränner en hel del oxå... så vem vet, det kanske blev riktigt bra ändå det där... ;)

En vän som står och berättar hur jefla klen man är funkar också :tummenupp

Ja och nej.
RÄTT träningskompis kan driva en över gränsen :tummenupp
Fel kompis och man blir bara som nykokt spaghetti i armarna.

Det resulterar ju bara i Hulk-mode on och att polare får springa för flygande vikter. :rofl

Ja just det ja! SÅ kan det oxå bli! :D

Last edited:
Finns INGEN :fakta :rock skiva (eller grupp) som kan peppa en till stordåd så som AC/DC´s liveskiva!
Man orkar garanterat minst 25% mer på stången med de låtarna i öronen! :)

typ:skruva upp volymen och lassa på vikt..[YOUTUBE-ID]yex1yyySpyM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Men varför springer ni inte ute!! :va

Ni slipper fuckona som trängs och paxar löpbandet, och ni får frisk luft och en stund för er själva på köpet.

Aldrig att jag ställer mig på ett löpband. Man kan ju springa i ur och skur och det blir nästan skönare om det är lite skur.!! :tummenupp

//M
Du har så rätt så, förutom risken att man blir skitig och dessutom kan halka omkull på blöta sliriga stigar, gamla människor som osss med skör benstomme bryter lätt lårbenshalsen och då är det sluttränat för oss farbröder.

Nu ska jag ta mig in till dagrummet och se på svart/vit tv innan den dagliga dosen med katrinplommnon skall intagas.

Du har så rätt så, förutom risken att man blir skitig och dessutom kan halka omkull på blöta sliriga stigar, gamla människor som osss med skör benstomme bryter lätt lårbenshalsen och då är det sluttränat för oss farbröder.

Nu ska jag ta mig in till dagrummet och se på svart/vit tv innan den dagliga dosen med katrinplommnon skall intagas.

Det är enklare just nu att ställa sig på löpbandet på gymmet 2 minuter gångväg från hemmet, än att halka runt i decimeterdjupp snömodd, isfläckar och annat i elljusspåret hemma. :) Det är inte ordning på det innan våren igen, och det lär torka upp en smula med, nu är det mer enduroslinga än löparspår, tyvärr.

/J

Det resulterar ju bara i Hulk-mode on och att polare får springa för flygande vikter. :rofl

Beror ju på hur stor & stark han är, vet man att man skulle börja gråta bara ha la en lätt lavett på kinden så tar man i istället :hihi

Det är enklare just nu att ställa sig på löpbandet på gymmet 2 minuter gångväg från hemmet

What he said!

Jag kom precis hem från det där s.k löpbandet. Mer ett aktivt gångband för min del. Han se lite av en läkarserie och två avsnitt av That 70's Show, galet länge sen jag kolla på TV!! 1h & 40min gav drygt 1,2mil & -900 kcal, det får man vara nöjd med. Dagens middag blir en ny variant på kycklingsallad. Lite roligare grönsaker, lite fetaost ihop med Thaisås/Crème fraîche (mini-super-lätt med 5% fett) så är dagen en succé :nöjd_&_belåten

Det är enklare just nu att ställa sig på löpbandet på gymmet 2 minuter gångväg från hemmet, än att halka runt i decimeterdjupp snömodd, isfläckar och annat i elljusspåret hemma. :) Det är inte ordning på det innan våren igen, och det lär torka upp en smula med, nu är det mer enduroslinga än löparspår, tyvärr.

/J
Ungjävlarna kanske HAR kört enduro i spåret?

Skämt åsido, nu vräker det ner klibbsnö här hemma och det gör inte markförhållandet ute direkt lämpligare.

Jag kom precis hem från det där s.k löpbandet. Mer ett aktivt gångband för min del. Han se lite av en läkarserie och två avsnitt av That 70's Show, galet länge sen jag kolla på TV!! 1h & 40min gav drygt 1,2mil & -900 kcal, det får man vara nöjd med. Dagens middag blir en ny variant på kycklingsallad. Lite roligare grönsaker, lite fetaost ihop med Thaisås/Crème fraîche (mini-super-lätt med 5% fett) så är dagen en succé :nöjd_&_belåten
Starkt!
Själv känner jag mig huttrig och svag. Jag ställde in träningen idag. Jag kanske håller på att bli förkyld och jag hoppas att det inte blir värre. Alla i min omgivning är eller har varit mer eller mindre sjuka en längre tid nu, så det vore väl konstigt om inte jag också skulle bli drabbad (även om jag alltid brukar klara mig).
Hur som helst så ska jag lyssna på kroppen och inte träna nu.
Jag ska vila, bada varmt, slappa och vänta. Förhoppningsvis bryter influensan inte ut.

Last edited:
Efter två nätter med dålig sömn, huvudvärk och lite snuvig så har även jag hoppat träningen. Maten höll sig rätt okej idag.
Hoppas på en bra natt så att jag kan träna imorgon.

Gjorde min första smoothie idag =) Tror jag skulle kunna leva på det.
Den här innehöll björnbär, apelsin, banan och lätt yoghurt. Blir att prova mer såna när lönen kommer.

Efter två nätter med dålig sömn, huvudvärk och lite snuvig så har även jag hoppat träningen. Maten höll sig rätt okej idag.
Hoppas på en bra natt så att jag kan träna imorgon.

Gjorde min första smoothie idag =) Tror jag skulle kunna leva på det.
Den här innehöll björnbär, apelsin, banan och lätt yoghurt. Blir att prova mer såna när lönen kommer.
Det är rätt!
Ta det lugnt och våga skippa träna om det inte känns bra.
jag tror på det i alla fall.
Det kommer fler dagar och det är då, efter en tids sjukuppehåll, som det visar sig om man är en friskus eller inte.

Det är rätt!
Ta det lugnt och våga skippa träna om det inte känns bra.
jag tror på det i alla fall.
Det kommer fler dagar och det är då, efter en tids sjukuppehåll, som det visar sig om man är en friskus eller inte.
Helt rätt roke, att släpa sig iväg och TR när man känner sig dålig är ingen hit för kroppen, bättre isf att ta en långsam promenad eller bara vila och ta det coolt tills man mår bättre igen.

Beror ju på hur stor & stark han är, vet man att man skulle börja gråta bara ha la en lätt lavett på kinden så tar man i istället :hihi

What he said!

Jäklarns va du TR, jag tog en inplanerad vilodag med nollkalori aktivitet, Bio kändes som en lagomt jobbig aktivitet idag, inget godis eller popcorn dock.

Resultat, 2.45 bio, filmen hette Benjamin Button och va helt ok, trolig kcal förbrukning -30...

Last edited:
Idag blir det minst 25 km på flåssykkeln annars :mad: ... jag måste hota mig själv ibland annars tar latmasken över och soffan blir magnetisk.

Mörkerenduro med pannlampa på imorgon kväll inbokat! :banana

Dyker det upp arga kärringar i spåret kör jag över dem! :rofl

/J - har vilodag idag :fyllisar

Vart lite sugen på att se den jag också. Kanske skulle passa på idag! Feber och hostar så inge gym idag.
Klart annorlunda film, ingen actionrulle direkt men filmen är klart sevärt tycker jag, ett lite annorlunda livsöde.

På tal om annorlunda livsöde så undrar jag vad som hände med Puckens utlovade komma i form satsning, den enda formen han verkar ha kommit i so far är väl en glasfiberfiber hugger, kanske han tyckte han hade hugg i huggern.

Operation häckla-den-omotiverade-Pucken inledes härmed.

:hihi

Några tränings och kost tips... dom flesta vet nog innerst inne om det mesta men hjälper att bli påmind.

kost:

ät så lite bröd som möjligt

ät regelbundet absolut max max 4 timmar mellan målen... om mer än 2timmar mellan så ät en frukt.

fisk nötter och kött är bra om du dietar och tränar samtidigt.

tänk på att du skall tappa runt 0.5kilo i veckan inte mer.

träna inte på tom mage. kalkonskivor är bra om du går innan frukost tex.

1 dags exempel:
frukost 08.00: gröt med äpple+kanel
frukt kl 10:00
Lunch 12:00: sallad med kyckling och nötter
Frukt 14:00
Middag kl 17:00 valfri mat som inte är halv eller hel fabrikat eller snabbmat
kvällsmat 20-21:00: 1 skiva knäckebröd av grövsta slaget med kalkon eller skink skiva med tomat/gurka/paprika på.

träning:
All träning hjälper! även 1 gång per vecka är bättre än 0. Men försöka att röra på er varje dag. ett bra mål är att svettas minst 1 gång per dag.

hoppa hopprep, ro eller kör step maskinen 2min mellan varje övning på gymmet.

armhävningar och situps innan den dagliga duschen är kanon.

om ni är ute och springer så kör etapp övningar. gå 10-20 sec spring full fart i 30 gå 10-20 upprepa.

kör kondition direkt efter gym passet, då bränner du fler kalorier.

för att deffträna så använd bara friavikter och din egen kropsvikts övningar.

Back