Komma i form tråden

Några är lite sjuka och andra maskar eller håller sig borta, vilodag idag men i morrn är man på det igen.

Väl kämpat ni som inte gett upp ännu :banana

Jäkligt kul att bryta ut i skogen igen, axeln är inte kry, men det funkar.
Imorgon blir det svettpalatset igen. :)

/J

Uja, rakt in i kaklet idag - flåsmaskinerna var upptagna med småtjejer som ryckte lite och lyssnade på något som lät som smurfhits...nåja, i med lurarna och på med Panteras "Walk" och in på benmaskinerna, gick kalas, 3x10 av allt...sneglade på överkroppspryttlarna, skulle axeln palla det?

Dragande maskiner fungerar utan problem, så fort det skall tryckas så strejkar det och gör ont, skippa det tillsvidare alltså, men man fick jobba upp lite svett i alla fall.
Fortfarande smurfhits och promenad på löpbandet... :gnissla

Mage och rygg fick sig en omgång med innan småtjejerna var färdiga, så man fick äntra crosstrainern.

Nya grepp, intervallpass med varannan låg/ rejält hög belastning i 20 minuter (försökte få ned pulsen till någorlunda normala nivåer i varje låglast), jäääädrar vad det tog då, blev inte mycket förbränt enligt apparaturn' (185 kcal) - men jag gick rätt in i kaklet och tog kronslut.

Kan ju vara att man var rätt seg efter enduropasset igår med.

Nu är det mcmässa imorgon, och enduro på söndag, så börjar allt om igen...trevlig helg på er svettfreaks! :)

/J

tränade armar igår 3 x 30 på varje övning med 2 min på spratell aparaten imellan varje övning. avslutade med armhävningar och situps.

tränade armar igår 3 x 30 på varje övning med 2 min på spratell aparaten imellan varje övning. avslutade med armhävningar och situps.
3 set med 30 reps?
Låter lite väl mycket, allt över 16 repetitioner är för mycket.
Öka vikten istället så att du precis orkar det maxantal reps du bestämt.
Jag ligger på mellan 8-12 beroende på hur tungt jag kör.

Uja, rakt in i kaklet idag - flåsmaskinerna var upptagna med småtjejer som ryckte lite och lyssnade på något som lät som smurfhits...nåja, i med lurarna och på med Panteras "Walk" och in på benmaskinerna, gick kalas, 3x10 av allt...sneglade på överkroppspryttlarna, skulle axeln palla det?

Dragande maskiner fungerar utan problem, så fort det skall tryckas så strejkar det och gör ont, skippa det tillsvidare alltså, men man fick jobba upp lite svett i alla fall.
Fortfarande smurfhits och promenad på löpbandet... :gnissla

Mage och rygg fick sig en omgång med innan småtjejerna var färdiga, så man fick äntra crosstrainern.

Nya grepp, intervallpass med varannan låg/ rejält hög belastning i 20 minuter (försökte få ned pulsen till någorlunda normala nivåer i varje låglast), jäääädrar vad det tog då, blev inte mycket förbränt enligt apparaturn' (185 kcal) - men jag gick rätt in i kaklet och tog kronslut.

Kan ju vara att man var rätt seg efter enduropasset igår med.

Nu är det mcmässa imorgon, och enduro på söndag, så börjar allt om igen...trevlig helg på er svettfreaks! :)

/J
Jobbigt när man går in i kaklet, troligen tog enduropasset ut sin rätt och svett.

Fredag och TR dag, minst 26 km dampsykkel ska det pressas annars :mad:

Själv har jag precis lyssnat av min kropp och kommit fram till, att det får räcka med morgonens yogapass för idag.

Det stod löpning på schemat, men jag har sovit dåligt 3 nätter i rad och ändrade mig till att ta en rask promme på lunchen. Men nu har jag ändrat mig igen till att inte göra någonting alls. :gnissla

Får för mig att det ÄR nyttigt med lite vila ibland. Men det har tagit hela förmiddagen av överläggningar med mig själv för att till slut släppa taget. Å så vet jag att det kommer att tära lite på mig att jag har "skolkat" men det får jag leva med OCH desto nyttigare att avstå. :rolleyes:

//Mad

PS 1: Bra jobbat alla som kör hårt!!

PS 2: SGM det där med enduro låter så jävla plågsamt skönt. :tummenupp

3 set med 30 reps?
Låter lite väl mycket, allt över 16 repetitioner är för mycket.
Öka vikten istället så att du precis orkar det maxantal reps du bestämt.
Jag ligger på mellan 8-12 beroende på hur tungt jag kör.

När du deff tränar är 20 till 30 reps perfekt, du ökar fett förbränningen och får finare form på dina muskler.

men ja i vanliga fall är det bättre med max 16reps. Jag brukar köra 3x8.

Skit i träning! Se till att bli vansinnigt sjuk istället! Gått ner flera kilo på 2dagar :D

Hade inte planerat någon träning idag så jag tänkte att jag skulle försöka vardagsmotionera lite. Så istället för att ta tjänstebilen idag så tog jag mig en promenad till de olika ärendena. Ett av ärendena jag hade ligger på 7 våningen. Kommer in och ser trappan, känns nästan som att den ropar på mig. Tar mitt pick och pack och går 7 våningar upp. Helt plötsligt är jag uppe och det var knappt jobbigt. Nästa gång får jag nog springa upp istället :p

Skit i träning! Se till att bli vansinnigt sjuk istället! Gått ner flera kilo på 2dagar :D

Haha det var så jag började min viktnedgång. Fuskbanta kallas det visst av Dr Bike :D Tappade 2 kilo med magsjuka och dom är fortfarande borta som tur är.

Last edited:

Fusk :mad:

Dagens flåsrapport, 57 min gav 29 km på dampbajken samt -660 kcal...

Man kanske skulle satsa på rå kyckling till middag, mag 7KA is da shit när man deffar.

Avslutade veckan med 40 min simmning:) Nu ska jag korka upp första ölen ta en virre och slappa i soffan imorgon bitti bär det av till kungliga huvudstaden för en helg i dekadensens tecken:fyllisar.

Gött mos alla träningspartners denna vecka har ni alla varit duktiga.:tummenupp

Dagens träning:

Uppvärmningen bestod i att städa badrummet i någon timma sen bar det av till Sats där det blev ytterligare 1 timmas hård träning tyvärr förstördes träningen av att ena hörluren givit upp så man var tvungen att lyssna på skitmusiken gymmet pumpade ur sina högtalare.

Det tråkiga nu är att kroppen åter vant sig vid muskelbelastningarna så jag nu inte känner av passet efteråt, i mitt tycke är det j...lt tråkigt då jag gillar smärtan man får ju bekräftat att man kört hårt då.

Jaja nu blir det lite ölhävning i kväll och i morgon sen är det bara påt igen på söndag.

Kört hårt grabbs and girls :fyllisar

Bah...gårdagens svett var nog förgäves, tog mig en kall Newcastle Brown Ale i soffan igår, efter att ha sett till att äta rätt hela dagen, och tränat på morgonen, så tyckte jag att jag förtjänade den efter en tung dag på jobbet.

En blev 2...sedan kommer frugan hem med pizza, hon var så sugen på just det (vi delade på en pizza iofs), och hon smög in en s*e*m*l*a i kylen (något jag duckat friskt för), och var jätte(skade-)glad över detta.

Gott var det, men det är fanimig SABOTAGE! Jaja...det är endurotävling imorgon. :D

/J - värmer upp för mässan, nu jädrar skall det torrbrytas! :yoparty

Bah...gårdagens svett var nog förgäves, tog mig en kall Newcastle Brown Ale i soffan igår, efter att ha sett till att äta rätt hela dagen, och tränat på morgonen, så tyckte jag att jag förtjänade den efter en tung dag på jobbet.

En blev 2...sedan kommer frugan hem med pizza, hon var så sugen på just det (vi delade på en pizza iofs), och hon smög in en s*e*m*l*a i kylen (något jag duckat friskt för), och var jätte(skade-)glad över detta.

Gott var det, men det är fanimig SABOTAGE! Jaja...det är endurotävling imorgon. :D

/J - värmer upp för mässan, nu jädrar skall det torrbrytas! :yoparty
Man får synda ibland, helt ok tycker jag, lycka till på tävlingen :tummenupp

80 min rask långprommis i det gråa geggvädret, ikväll blir det mer idrott, Biljard och Lyft med sejdel, brukar bli en del reps med sejdeln innan man kroknar.

Trevlig helg :banana

Back