Komma i form tråden

God morgon, träningskamrater!

Travade min numera sedvanliga sväng plus ytterligare en 30 minutersrunda igår! Mathållningen blev lite si och så då svågern tyckte han skulle bjuda La Familia på pizza..:huvet ..Hade dock karaktär nog att inte svulla i mig hela kaloripannkakan utan nöjde mig med 2/3. :karaktärsfast

Idag har jag siktet inställt på en annan runda som bör landa på ca 8km..

Bra jobbat göbbä! *imponerad*
Ta inte ut dig FÖR mycket bara.

Kaloripannkaka ja... Kärringarna här på jobbet har låtit oss veta att EN pizza innehåller 1,8 dyngsbehov av energi för en vuxen man... :död
Bra å veta tänkte jag.

Hemma, OM vi nu någonsin äter pizza (händer ytterst sällan) så delar vi alltid på en.

Vet inte hur det är för alla "Utsocknes", men kolumnen i Metro idag var ingen motivationshöjare direkt...:D Rubriken lyder "Träningshysterin är en stor bluff". Han har hittat lite poänger att spetsa in sig på där...

Men han har fel, så nu skiter vi i det och kör vidare mot smalare och mer muskulösa tider!:tummenupp

Varför var träning inte bra då stod det?

Visst, man blir inte SMAL av träning i sig. (men väl av den förbränningsökning som sker). Smal blir man genom att äta bra mat, och som vi konstaterade tidigare: Ha större utgifter än inkomster i kaloribanken.

2000 m simmning är avklarade nu på morgonen. Jar kör 500 + 500 + 1000 m crawl. Å så lite bastu på det. Gissa om jag är pigg!! :)

Kör nu hårt idag alla!!

Hörrdu! Svara nu på min fråga istf å hacka på Pucken! :mad:
;)

Last edited:

Jo men nu har vi familjeplanerat med hämtning och lämning på dagis så vi båda får tid på gymet..
3 mornar i veckan kan jag ta mig dit.
må,ons,fre öppnar dom 06,30 och då ska jag vara där.

Kommer lägga om kosten från Polly lunch som förövrigt i går blev 3 Plopp på Granngården när det inhandlades foder till pullorna.
Så nu lämnas Chokladfiber dieten mot något nyttigare.

Tänkte att man kanske skulle börja röka på riktigt för då går man ner i vikt har jag hört... :näsblod

Ska upp och kika på Cykeln också se om den går att få liv i igen.
Känner redan hur det svider där bak när den däringa jäkla fågelpinnen till sadel ska träs in emellan skinkorna och nöta! :gnissla

Sen så ska hojen bantas.
Ett titanrör istället för rostfritt.
Mera bultar i alu och hålborrat i större utsträckning än tidigare.
Tänkte om man skippar lite vätskor så borde man spara vikt även där.

I sommar kommer jag flyyyga fram. :hihi

Fan, den här tråder får ju till och med en blekfet snickardjävul att villja börja få ordning på karossen igen !:tummenupp

Det är nog tyvärr för sent.
En del är helt enkelt bortom all räddning!

Last edited:
Varför var träning inte bra då stod det?

Visst, man blir inte SMAL av träning i sig. (men väl av den förbränningsökning som sker). Smal blir man genom att äta bra mat, och som vi konstaterade tidigare: Ha större utgifter än inkomster i kaloribanken.

Han skrev om att det inte var guds mening att människan skulle sitta fastspänd i en fuktig benpressarapparat bredvid en rödflammig försäkringsmäklare i avklippt t-tröja med aggressiva ådror i tinningen och Takida i Ipoden... Att det är skönt när det är över, det tycker även de som suttit gisslan i 2 år i en tjetjensk jordhåla... Lite sånt stod det... Roligt skriven text, men inte direkt uppradade argument emot träning...

Värre blev det för motivationen när jag gick och letade på Metro.se för att kunna länka kolumnen (hittade den tyvärr inte) och fick läsa att en undersökning visar att kvinnor gillar killar med lite hull! Antar att man får forsätta att köra på FÖR SIN EGEN SKULL då, för att försöka få fram 6-packen!:D

God morgon, träningskamrater!

Travade min numera sedvanliga sväng plus ytterligare en 30 minutersrunda igår! Mathållningen blev lite si och så då svågern tyckte han skulle bjuda La Familia på pizza..:huvet ..Hade dock karaktär nog att inte svulla i mig hela kaloripannkakan utan nöjde mig med 2/3. :karaktärsfast

Idag har jag siktet inställt på en anna runda som bör landa på ca 8km..
Grymt bra jobbat mannen, lågintensiv TR är dödstråkig, långprommisar är dock nyttiga för både kropp & själ, man får liksom tid till att reflektera över sådant som man annars kanske inte hinner med att tänka på.

Grymt bra jobbat mannen, lågintensiv TR är dödstråkig, långprommisar är dock nyttiga för både kropp & själ, man får liksom tid till att reflektera över sådant som man annars kanske inte hinner med att tänka på.

Eller att ringa samtal och prata med vänner och bekanta... Hann med ett par stycken under gårdagskvällens 1.05h timmes raska promenad. :tummenupp

Han skrev om att det inte var guds mening att människan skulle sitta fastspänd i en fuktig benpressarapparat bredvid en rödflammig försäkringsmäklare i avklippt t-tröja med aggressiva ådror i tinningen och Takida i Ipoden... Att det är skönt när det är över, det tycker även de som suttit gisslan i 2 år i en tjetjensk jordhåla... Lite sånt stod det... Roligt skriven text, men inte direkt uppradade argument emot träning...

Värre blev det för motivationen när jag gick och letade på Metro.se för att kunna länka kolumnen (hittade den tyvärr inte) och fick läsa att en undersökning visar att kvinnor gillar killar med lite hull! Antar att man får forsätta att köra på FÖR SIN EGEN SKULL då, för att försöka få fram 6-packen!:D

Nu har jag oxå läst artikeln, och den var väl rätt felaktig om man säger så.. Dåliga och smaklösa exempel oxå (t.ex det där med gisslan).
Nåväl, träning ger välbefinnande, och jodå, kroppen ÄR gjord för rörelse.
Dock.. tar de flesta i FÖR mycket när de ska börja sina "nya" liv efter nyår.

Skynda långsamt är nog modellen.

Du har ju resten av ditt liv på dig.

Vet inte hur det är för alla "Utsocknes", men kolumnen i Metro idag var ingen motivationshöjare direkt...:D Rubriken lyder "Träningshysterin är en stor bluff". Han har hittat lite poänger att spetsa in sig på där...

Men han har fel, så nu skiter vi i det och kör vidare mot smalare och mer muskulösa tider!:tummenupp

Tro aldrig på vad murvlarna skriver, ta nu TR & kost i den takt som du känner passar dig bäst, tänk långsiktigt och se det som en utmaning, om du hittar rätt så kryper det sakta men säkert fram ett TR beroende som gör att det drar i benen och du måste ut och röra på dig.

Endorfinutsöndringen som sker i din kropp när du TR ger dig ett lyckorus i klass med drogerna som svarta maknaden kan erbjuda, att köpa knark är dock förbjudet men att TR är tillåtet.

Last edited:
Jo men nu har vi familjeplanerat med hämtning och lämning på dagis så vi båda får tid på gymet..

Sen så ska hojen bantas.
Ett titanrör istället för rostfritt.
Mera bultar i alu och hålborrat i större utsträckning än tidigare.
Tänkte om man skippar lite vätskor så borde man spara vikt även där.

I sommar kommer jag flyyyga fram. :hihi

Se bara till att ha något i maggen innan du besöker svettpalatset, annars är risken stor att du mår illa efter passet, det gör iaf jag om jag TR på morgonen utan att ha frullat lite.

Får vi se dig i BOTT då, jag värvar nya förare till klassen, dom måste vara gamla, tjocka och långsamma samt ha risiga hojar med elfel.

Hörrdu! Svara nu på min fråga istf å hacka på Pucken! :mad: ;)

Det är såklart att det ger något! Men det är lite skillnad på yoga och yoga.

I den jag kör står man absolut inte vinglandes på en platta och försöker balansera. (antar att du sett Wi reklamen)

Jag blir lätt svettig och musklerna darrar ibland av ansträngingen. Det är lite som styrketräning fast med den egna kroppen istället för tyngder. Samtidigt som är det mycket strecht och sträck och det gör att kroppen blir mjukare och rörligare men ändå lixom lite fastare.

T.ex så kan jag sitta på golvet med benen helt utsträckta framför mig och knäppa händerna under fötterna. När jag är uppvärmd alltså.

Achtanga yoga rekomenderar jag verkligen som komplement till övrig träning.

MEN man får ge det några ggr. tills man fått kläm på andningen. För det är den, i kombination med att man utför rörelserna rätt, som är grejen.

Sats där jag körde, ändrade tyvärr till någon halvvariant som inte gav lika mycket så jag kör ett eget program nu. Rullar ut yogamattan på vardagsrumsgolvet bara. :)

Lycka till!!

//M

Sats där jag körde, ändrade tyvärr till någon halvvariant som inte gav lika mycket så jag kör ett eget program nu. Rullar ut yogamattan på vardagsrumsgolvet bara. :)

Lycka till!!

//M

Jaså du TR oxo hemma i vardagsrummet, det finns många fördelar med att TR hemma, man slipper köra till svettpalatset, trängas, köa till maskinerna, dumma frågor, passa tider, lösa TR avg, man kan gå rätt in i sin egen dusch och sedan mysa i komasoffan.

...så vi båda får tid på gymet..

Kommer lägga om kosten från Polly lunch som förövrigt i går blev 3 Plopp på Granngården när det inhandlades foder till pullorna.
Så nu lämnas Chokladfiber dieten mot något nyttigare.

Det där låter bra det, du ska se att du kommer bli piggare och må mycket bättre och du kommer inte ens att vilja titta åt en chokladbit. :tummenupp

Och tänk dig nu, att det är som att vända en pråm när man lägga om livsstil. Det tar tid och är lite kämpigt att lägga om kursen...men när du väl har fått sväng på grejerna då jäklar är det bara att köra på.

Lycka till!!

Jaså du TR oxo hemma i vardagsrummet, det finns många fördelar med att TR hemma, man slipper köra till svettpalatset,

Japp!! Ingen slöseri med tid att åka hittan och dittan i onödan. Det är endast när jag simmar som jag får pallra mig till simhallen. Hade gärna byggt en 25 m bana som pool hemma på tomten, men det skulle se lite konstigt ut. Annars är det löpardojjorna på vid ytterdörren.

Last edited:
Achtanga yoga rekomenderar jag verkligen som komplement till övrig träning.

MEN man får ge det några ggr. tills man fått kläm på andningen. För det är den, i kombination med att man utför rörelserna rätt, som är grejen.

//M

Aww rajjt! :tummenupp

Låter fett najs. Tack för info.
Det hela låter lite som den militära morgongymnastiken vi genomförde, kallad B.R.A.K (Buk Rygg Armar Knän).

Men vad bra - då kan du köra med oss hemma ett par tre ggr som PT (med fet betalning :fakta), så man får prova på, och komma upp på banan!

Ja för fan pucken, det är väl på tiden att du börjar röra på döfläsket. :tungan

Säften särring....:D

Jo fan måste få ordning på karossen, inte kul med en Hummer på ett Fiatchassi !

Bara du håller dig på hjulen så.

Pumpar du dom ordentligt denna gång så...

Se bara till att ha något i maggen innan du besöker svettpalatset, annars är risken stor att du mår illa efter passet, det gör iaf jag om jag TR på morgonen utan att ha frullat lite.

Får vi se dig i BOTT då, jag värvar nya förare till klassen, dom måste vara gamla, tjocka och långsamma samt ha risiga hojar med elfel.

Kör en Mars i bilen på väg till gymet.

BOTT ja...
Gammal- Check
Tjock- Check
Långsam- Check (frun tycker dock jag är lite väl snabb :tummenupp )
Risig hoj... Får väl köpa en
Elfel... Det fixar jag plättlätt.

Det där låter bra det, du ska se att du kommer bli piggare och må mycket bättre och du kommer inte ens att vilja titta åt en chokladbit. :tummenupp

Och tänk dig nu, att det är som att vända en pråm när man lägga om livsstil. Det tar tid och är lite kämpigt att lägga om kursen...men när du väl har fått sväng på grejerna då jäklar är det bara att köra på.

Lycka till!!

Jahaja...

Känns som ens tid är ute när tjejerna jämför en med en Pråm. :(

Last edited:
Jahaja...

Känns som ens tid är ute när tjejerna jämför en med en Pråm. :(

Mehhhh du kommer ju snart ut på marknaden i en helt annan form, the lean mean machine is soon back in bissniss.

Det är bara att göra som oss andra, lägga en lagom dos TR samt tänka lite på vad som åker in i matinkastet så kommer formen tids nog.

Dessvärre kommer oxo rynkorna som man spänt ut med gubbfett, men det får man ta.

Säften särring....:D

Jo fan måste få ordning på karossen, inte kul med en Hummer på ett Fiatchassi !

Är du på då, isf sätter jag upp dig på flåslistan i första inlägget, men tänk på konsekvenerna...

:hihi

Last edited:
Pumpar du dom ordentligt denna gång så...

BOTT ja...

(

Jag ansvarar FF inte för pumpningen av DINA däck! :tungan

BoTT? Ok, dax att slipa den där big-bang-kammen till fajjerblejden nu igen alltså... så klassas den väl som twin.

Själv ska jag spinna lite här nu på spinningcykel, och det behövs, för istället för min lättlunch blev det pannkakor och bärs! (självfallet nyttig ärtsoppa oxå, vilket många hopar över :död)

Jag ansvarar FF inte för pumpningen av DINA däck! :tungan

BoTT? Ok, dax att slipa den där big-bang-kammen till fajjerblejden nu igen alltså... så klassas den väl som twin.

Själv ska jag spinna lite här nu på spinningcykel, och det behövs, för istället för min lättlunch blev det pannkakor och bärs! (självfallet nyttig ärtsoppa oxå, vilket många hopar över :död)

Hur långa spinningpass kör du nu, har du kcal räknare på hojen?

Hur långa spinningpass kör du nu, har du kcal räknare på hojen?

Det har vi inte...
Förr var passen en timma inkl. uppvärmning. Nu har de lagt om det till lunchspinning, och de passen är bara trekvart... så jag skiter i dessa pass numera (tyvärr) Men jag anser att lunchen är en helig tid, och då ska man koppla av och äta/vila. Inte träna.
Så jag går ner själv, med nån av mina egna spinningskivor som jag använde förr, då jag körde som ledare ibland här.
Det blir mycket tunga stå-passager, med hög belastning... 8-10 på otståndet, och mycket hög rockmusik.

Idag blir det dock kombinerat spinn och rodd, så kanske en trekvart på cykel och 15-20 på rodden.
Roddmaskinen har kcal-räknare, och där brukar jag ro en halvtimme normalt, eller 400 kcal - vilket som kommer först.

Back