Kolvringarna slut?

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Hey alla glada bikers!

Varje gång jag stannar blir det en liten pöl under hojjen, det kommer från vevhuset.

Kan det vara kolvringarna??

/Zana

Out_Spinner skrev:
Du har inte glömt blöjan då? Det måste man ha när man åker blöjhoj vet du :hej

Konstruktivt, försök tänka konstruktivt!

Men det känns ju som om kolvringen har ganska så mycket att säga till om i en stånkaspis. Men vad vet jag, jag är ju knappt torr bakom öronen... ;)

Inte ens utan kolvringar får man nån pöl under hojen. Vilken hoj ? Vad sorts vätska i pölen ?
/u

Zana skrev:
Tack för ditt svar, men vilken packbox syftar du på?
Den som läcker. :rolleyes: Det finns ett antal packboxar, läcker någon av dom så blir det uppenbarligen en pöl. Kolla var det läcker helt enkelt.

Alltså varje gång jag ställer hojjen så droppar det några droppar motorolja från vevhusventilationen. Jag har dragit slangen som vanligtvis går till luftburken direkt ut i luften eftersom jag har skippat luftburken helt.

Nu undrar jag om det är normalt att den trycker ur sig lite olja varje gång?

Jag menar, det blir ju ingen "pöl". Utan snarare en liten ansamling olja... Det är alltså ingen packbox, och det är inte heller någon direkt krissituation, men jag undrar om det kan vara en indikation över hur motorn mår för tillfället... Typ kolvbyte på gång kanske?!?!?

Tacksam för alla svar jag kan få tag på (som vanligt) =)

/Zana

Det är normalt, det du bör göra är att leda slangen till någon behållare så slipper du spillet. Det är duktigt tryck i vevhusventen och oljan far iväg i slangen :)

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det är normalt, det du bör göra är att leda slangen till någon behållare så slipper du spillet. Det är duktigt tryck i vevhusventen och oljan far iväg i slangen :)

Ok, det var ju trist... Men spillet är inte det jag bryr mig om, det är ju att jag behöver fylla på lite olja efter varje åk känns det som...

Och så ville jag ha ett bra skäl att klyva motorn :)

Tack för svaret!

/Zana

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back