Kolla in nya Duccen!

Vilken gräslig dyna, ser ut att vara hämtad från en eu-scooter. Förstör hela hojen som i övrigt har potential.
 
Jag tror så här .. skaffa en Ducati från 1988-2007 så är du hemma ..

Monster: Sjukt snygg
ST2-4: Bäst
Sporthojarna: Underbara

Det är nåt konstigt med MC världen .. eller så är det mig det är fel på.

Jag tycker om rått naket eller kåpa (därav ST2:an) Kan vara att jag blev miljöskadad av en Ducati på en mack 1991 i Halland när jag var på väg till Anderstorp som var så satans häftig. http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_851

Mullret gick genom benen liksom ..

Sen dess har jag sagt att jag ska ha en Ducce .. nu har jag en.. :-)

//Tomas
 
Kanske det.. Funderar på om "Superquaddro" motorn är helt rätt till denna bil.. Panigale 1199 har ju nästan 20 häst mindre i mellanregistret jämfört med gamla 1198 vad jag fattat det som.. Men klappar man på en 27 hästars elmotor med jösses-vrid blir ju frågan en annan.
Elmotorn är tydligen inte med. Kanske det hade givit viktproblem? Men varför ska en 200 hästars bil ha bakdäck 265/35-18??? Det hade ju räckt med 195-50-15 så hade rullmotståndet och komforten varit bättre..
 
Jag tror så här .. skaffa en Ducati från 1988-2007 så är du hemma ..

Monster: Sjukt snygg
ST2-4: Bäst
Sporthojarna: Underbara

Det är nåt konstigt med MC världen .. eller så är det mig det är fel på.

Jag tycker om rått naket eller kåpa (därav ST2:an) Kan vara att jag blev miljöskadad av en Ducati på en mack 1991 i Halland när jag var på väg till Anderstorp som var så satans häftig. http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_851

Mullret gick genom benen liksom ..

Sen dess har jag sagt att jag ska ha en Ducce .. nu har jag en.. :-)

//Tomas
Det är inte bara Ducati det gäller..
Jag tror det har med vår ålder att göra för jag håller med dig...
 
Jag gillar Urban enduro bäst, hög framskärm ser råare ut och mer "scrambleraktigt" ut i mitt tycke.
Bakskärmen på classicmodellen är ju rent anskrämlig och passar inte in. Är för övrigt inte helt förtjust i styret heller, skulle vara snyggare med nåt lite rakare.

Å andra sidan är inte utseendet jätteviktigt för mig, får hojen mig att le som ett mongo efter att jag varit ute å kört så kan den få se ut nästan hur som helst :)
 
Bilderna av Full Throttle får mig att rysa av välbehag!:) ser fram emot provkörning. Dock ser den lite liten ut för mina 189 centimeter.
 
Snygg motor men resten var inget vidare :gnissla Passar folk som egentligen aldrig intresserat sig för Ducati och vet inte mycket om märket förutom att de funnits ett tag samt håller på med rejsing, de kommer alltså ha dem för sakens skull: "ja men ja kör ju en Ducati ju! Så de e la bra!"
 
fast man blir lite trött på att de använder befintliga delar som de har hittat i sitt lager för att skapa "ny" hoj... e ju många som gör det men e ju så B. Sånt som hemmapulare själva kan göra ju. ta en 750/900ss ram, kapa bort halva bakre delen av den, smocka på en gjuten bakram å lite nya hjul å dämpare... wallaaaaa... Fast ramen kanske e helt annorlunda i sin konstruktion under tanken. ser inte riktigt men ändå, för många tillverkare som som släpper hojar som baseras på samma shiiit :P
 
fast man blir lite trött på att de använder befintliga delar som de har hittat i sitt lager för att skapa "ny" hoj... e ju många som gör det men e ju så B. Sånt som hemmapulare själva kan göra ju. ta en 750/900ss ram, kapa bort halva bakre delen av den, smocka på en gjuten bakram å lite nya hjul å dämpare... wallaaaaa... Fast ramen kanske e helt annorlunda i sin konstruktion under tanken. ser inte riktigt men ändå, för många tillverkare som som släpper hojar som baseras på samma shiiit :P

Så är det. Men i detta fallet så kan jag inte direkt se nåt annat än att det är en heltny ram. Att återanvända motor och kringutrustning är ju en förutsättning för stt öht kunna releasa nya modeller i en acceptabel takt.

Däremot att Ducati som i min bok alltid varit kompromisslös premium tummar på dubbla bromsskivor, chassiekomponenter och hydraulisk koppling stör mig lite.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top