Kolla in nya Duccen!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Vilken gräslig dyna, ser ut att vara hämtad från en eu-scooter. Förstör hela hojen som i övrigt har potential.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Jag tror så här .. skaffa en Ducati från 1988-2007 så är du hemma ..

Monster: Sjukt snygg
ST2-4: Bäst
Sporthojarna: Underbara

Det är nåt konstigt med MC världen .. eller så är det mig det är fel på.

Jag tycker om rått naket eller kåpa (därav ST2:an) Kan vara att jag blev miljöskadad av en Ducati på en mack 1991 i Halland när jag var på väg till Anderstorp som var så satans häftig. http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_851

Mullret gick genom benen liksom ..

Sen dess har jag sagt att jag ska ha en Ducce .. nu har jag en.. :)

//Tomas
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Kanske det.. Funderar på om "Superquaddro" motorn är helt rätt till denna bil.. Panigale 1199 har ju nästan 20 häst mindre i mellanregistret jämfört med gamla 1198 vad jag fattat det som.. Men klappar man på en 27 hästars elmotor med jösses-vrid blir ju frågan en annan.
Elmotorn är tydligen inte med. Kanske det hade givit viktproblem? Men varför ska en 200 hästars bil ha bakdäck 265/35-18??? Det hade ju räckt med 195-50-15 så hade rullmotståndet och komforten varit bättre..
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Jag tror så här .. skaffa en Ducati från 1988-2007 så är du hemma ..

Monster: Sjukt snygg
ST2-4: Bäst
Sporthojarna: Underbara

Det är nåt konstigt med MC världen .. eller så är det mig det är fel på.

Jag tycker om rått naket eller kåpa (därav ST2:an) Kan vara att jag blev miljöskadad av en Ducati på en mack 1991 i Halland när jag var på väg till Anderstorp som var så satans häftig. http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_851

Mullret gick genom benen liksom ..

Sen dess har jag sagt att jag ska ha en Ducce .. nu har jag en.. :)

//Tomas
Det är inte bara Ducati det gäller..
Jag tror det har med vår ålder att göra för jag håller med dig...
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag gillar Urban enduro bäst, hög framskärm ser råare ut och mer "scrambleraktigt" ut i mitt tycke.
Bakskärmen på classicmodellen är ju rent anskrämlig och passar inte in. Är för övrigt inte helt förtjust i styret heller, skulle vara snyggare med nåt lite rakare.

Å andra sidan är inte utseendet jätteviktigt för mig, får hojen mig att le som ett mongo efter att jag varit ute å kört så kan den få se ut nästan hur som helst :)
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Bilderna av Full Throttle får mig att rysa av välbehag!:) ser fram emot provkörning. Dock ser den lite liten ut för mina 189 centimeter.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Snygg motor men resten var inget vidare :gnissla Passar folk som egentligen aldrig intresserat sig för Ducati och vet inte mycket om märket förutom att de funnits ett tag samt håller på med rejsing, de kommer alltså ha dem för sakens skull: "ja men ja kör ju en Ducati ju! Så de e la bra!"
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
fast man blir lite trött på att de använder befintliga delar som de har hittat i sitt lager för att skapa "ny" hoj... e ju många som gör det men e ju så B. Sånt som hemmapulare själva kan göra ju. ta en 750/900ss ram, kapa bort halva bakre delen av den, smocka på en gjuten bakram å lite nya hjul å dämpare... wallaaaaa... Fast ramen kanske e helt annorlunda i sin konstruktion under tanken. ser inte riktigt men ändå, för många tillverkare som som släpper hojar som baseras på samma shiiit :p
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
fast man blir lite trött på att de använder befintliga delar som de har hittat i sitt lager för att skapa "ny" hoj... e ju många som gör det men e ju så B. Sånt som hemmapulare själva kan göra ju. ta en 750/900ss ram, kapa bort halva bakre delen av den, smocka på en gjuten bakram å lite nya hjul å dämpare... wallaaaaa... Fast ramen kanske e helt annorlunda i sin konstruktion under tanken. ser inte riktigt men ändå, för många tillverkare som som släpper hojar som baseras på samma shiiit :p

Så är det. Men i detta fallet så kan jag inte direkt se nåt annat än att det är en heltny ram. Att återanvända motor och kringutrustning är ju en förutsättning för stt öht kunna releasa nya modeller i en acceptabel takt.

Däremot att Ducati som i min bok alltid varit kompromisslös premium tummar på dubbla bromsskivor, chassiekomponenter och hydraulisk koppling stör mig lite.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top