Kolla in nya Duccen!

Såg just reklamfilmen som finns i första tråden.
Jag ser mig själv som en allätare när det gäller motorcyklar, men den här motorcykeln väcker inte min aptit någonstans! :(
 
Grundpriset är väl OK, men spontant känns påslaget för en Full Throttle lite i saftigaste laget. Då köper jag nog nästan hellre grundmodellen och lägger 15' på roliga tillbehör.
 
Icon 84.900 kr GUL och 85.900 kr RÖD
Urban Enduro 99.900 kr
Full throttle 99.900 kr
Classic 99.900 kr

Mycket konstigt att man får en Full throttle med Termignoni burkar för samma peng? Och vad är det som gör en Icon så mycket billigare än tex en Classic?

Generellt lägre priser än förväntat men så är det ganska nerspecat jämfört med tex en Monster. Tittar man på billigast minsta Monster 696 så får man dubbla bromsskivor, bättre dämpare och hydraulisk koppling och sen så tror jag att Monstern väger in minst 5kg lättare med. Så det skall vara billigare.

Jag tycker den är asfrän men den är svår. Man skall se ut som Sveve McQueen och glida runt i öppen hjälm och sliten gammal skinnjacka. Åker man Monster kan man åka med allväders eller one-piece med skrapade knäpuckar, allt funkar.

Tror jag övertalar mig själv att satsa på en Monster 821 istället.
 
Icon 84.900 kr GUL och 85.900 kr RÖD
Urban Enduro 99.900 kr
Full throttle 99.900 kr
Classic 99.900 kr

Mycket konstigt att man får en Full throttle med Termignoni burkar för samma peng? Och vad är det som gör en Icon så mycket billigare än tex en Classic?

Generellt lägre priser än förväntat men så är det ganska nerspecat jämfört med tex en Monster. Tittar man på billigast minsta Monster 696 så får man dubbla bromsskivor, bättre dämpare och hydraulisk koppling och sen så tror jag att Monstern väger in minst 5kg lättare med. Så det skall vara billigare.

Jag tycker den är asfrän men den är svår. Man skall se ut som Sveve McQueen och glida runt i öppen hjälm och sliten gammal skinnjacka. Åker man Monster kan man åka med allväders eller one-piece med skrapade knäpuckar, allt funkar.

Tror jag övertalar mig själv att satsa på en Monster 821 istället.


Det är väl sånna dära dyra trådekerfälgar på Classic?
 
E också lite konfunderad över priserna. Märkligt att Urban Enduro och Classic kan vara då pass mycket dyrare än standard modellen...? Full Throttle har ju Termignoni monterat, så det rättfärdigar ju prispåslaget tycker jag
 
Verkar ju bara vara fälgarna som skiljer som skulle ha någon direkt inverkan på priset.. Resten är ju "lull". IOFS är ju inte 15.000 sådär j*vla mycket pengar, men lite i överkant är det nog för bara fälgar.

Blir kul med däck till den.. 18" fram.
 
Last edited:
Kanske det.. Funderar på om "Superquaddro" motorn är helt rätt till denna bil.. Panigale 1199 har ju nästan 20 häst mindre i mellanregistret jämfört med gamla 1198 vad jag fattat det som.. Men klappar man på en 27 hästars elmotor med jösses-vrid blir ju frågan en annan.
Vrid lär inte vara något problem med elmotor. Den gamla XL1 fick ju kritik för att den hade en liten diesel med trist motorkaraktäristik och dåligt ljud. Det löser Superqauddro lätt :-)
 
Full Throttle känns ju mest 'bang for the buck'
Undra hur spännande termignoni-sliponen kommer vara? Kommer det vara tillräckligt eller kommer man ändå vilja ha ett nytt helsystem?

Exhaust system with single stainless steel muffler, aluminium silencer cover, catalytic converter and 2 lambda probes
 
Fan också va sugen jag är nu på en Full Throttle!!:D tycker den verkar riktigt prisvärd. gillar min KTM SD990 som tusan, men ibland suktar jag efter nån annorlunda mer "easy going" hoj. Nåt mångsidigt som man skulle kunna tuffa omkring med på trevliga skogsvägar kring sommarstugan, pressa med på roliga 80 vägar, eller bara harmoniskt glida iväg till typ glasskiosken med tjejen bakpå. Lite som i den där übertöntiga scrambler lanseringsreklamen haha:)
 
Wow! Riktigt konkurrenskraftiga priser i Sverige. Tror att Scrambler kommer att sälja slut i samma stil med Yamaha MT09 gjorde i år. Gött att tillverkarna börjar leverera roliga hojar till vettiga pengar! Fortsätter de i samma tempo kommer mc-försäljningen förhoppningsvis ta fart till en mer hälsosam nivå än de senaste åren:tummenupp

Många hojar jag ser fram emot att provköra nästa år!:)
 
Nej tack ...jag förstår inte den motorcykeln alls. Kanske, möjligen ...eventuellt om den kommer ut med en motor på 1000-1100 nått eller med mindre men 4v. Den här är riktigt klen alltså...sen vete fan de där däcken och hela grejen. Påminner lite om de där gamla SHL, Jawa och sånt där..MZ som man hade i Polen när jag var liten...och det var fan skitlänge sen. Den här väcker samma känsla hos mig som Multiuggly när den kom 1a gen...Fast jag kan ha fel, jag gillade inte Hypermotarden heller och tycker efter att ha haft en i 5 år att det är en av de roligaste Duccar jag haft, fast så är det inte någon liten 800 cc 2v.

Inget jag kommer att beställa på fyllan iaf...:D
 
Trodde aldrig jag skulle tycka en BMW vara snyggare än en Ducati. Domedagen måste vara nära. Tycker faktiskt att den ducatin på bild längst upp i tråden är skitful.

Den ser otroligt cheap ut om inte annat, mer Hyosung än Ducati imo.
 
Har du någonsin sett en ducce otvättad, eller ägaren i något missmatchat skinställ? Hur ofta är din ducce smutsig när du beger dig någonstans?

Den här bilden är INNAN polaren körde igenom flytande betong som sen stelnade och var omöjligt att tvätta bort. Han kanske inte är den vanligaste typen av ducceägare men det närmaste knullputs han kommer är att knacka bort betong från hojen.
betongducce.jpg
 
Jag kanske borde lägga till "lättstött" i listan också? :D

Ingen fara alls. :krama
En av anledningarna till att det inte blivit fler Ducces för mig är att det bitvis blir lite för fanatiskt för min smak, så jag håller faktiskt med dig på en del punkter.

Poängen med en Scrambler är väl just att man ska kunna pendla till o från jobbet med den, och ta alla de roliga omvägarna genom skogen med den :va

Givetvis är det så, men jag vill gärna mena att många hojägare är alldeles för rädda att sabba andrahandsvärdet för att använda prylarna som det är tänkt.

Om vi ska gå tillbaka till ämnet så är nog min favorit någon av modellerna med trådekrade hjul. En sådan liten detalj gör så stor skillnad på helhetsintrycket.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top