Kolla in nya Duccen!

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Såg just reklamfilmen som finns i första tråden.
Jag ser mig själv som en allätare när det gäller motorcyklar, men den här motorcykeln väcker inte min aptit någonstans! :(
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Grundpriset är väl OK, men spontant känns påslaget för en Full Throttle lite i saftigaste laget. Då köper jag nog nästan hellre grundmodellen och lägger 15' på roliga tillbehör.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Icon 84.900 kr GUL och 85.900 kr RÖD
Urban Enduro 99.900 kr
Full throttle 99.900 kr
Classic 99.900 kr

Mycket konstigt att man får en Full throttle med Termignoni burkar för samma peng? Och vad är det som gör en Icon så mycket billigare än tex en Classic?

Generellt lägre priser än förväntat men så är det ganska nerspecat jämfört med tex en Monster. Tittar man på billigast minsta Monster 696 så får man dubbla bromsskivor, bättre dämpare och hydraulisk koppling och sen så tror jag att Monstern väger in minst 5kg lättare med. Så det skall vara billigare.

Jag tycker den är asfrän men den är svår. Man skall se ut som Sveve McQueen och glida runt i öppen hjälm och sliten gammal skinnjacka. Åker man Monster kan man åka med allväders eller one-piece med skrapade knäpuckar, allt funkar.

Tror jag övertalar mig själv att satsa på en Monster 821 istället.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Icon 84.900 kr GUL och 85.900 kr RÖD
Urban Enduro 99.900 kr
Full throttle 99.900 kr
Classic 99.900 kr

Mycket konstigt att man får en Full throttle med Termignoni burkar för samma peng? Och vad är det som gör en Icon så mycket billigare än tex en Classic?

Generellt lägre priser än förväntat men så är det ganska nerspecat jämfört med tex en Monster. Tittar man på billigast minsta Monster 696 så får man dubbla bromsskivor, bättre dämpare och hydraulisk koppling och sen så tror jag att Monstern väger in minst 5kg lättare med. Så det skall vara billigare.

Jag tycker den är asfrän men den är svår. Man skall se ut som Sveve McQueen och glida runt i öppen hjälm och sliten gammal skinnjacka. Åker man Monster kan man åka med allväders eller one-piece med skrapade knäpuckar, allt funkar.

Tror jag övertalar mig själv att satsa på en Monster 821 istället.


Det är väl sånna dära dyra trådekerfälgar på Classic?
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
E också lite konfunderad över priserna. Märkligt att Urban Enduro och Classic kan vara då pass mycket dyrare än standard modellen...? Full Throttle har ju Termignoni monterat, så det rättfärdigar ju prispåslaget tycker jag
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Verkar ju bara vara fälgarna som skiljer som skulle ha någon direkt inverkan på priset.. Resten är ju "lull". IOFS är ju inte 15.000 sådär j*vla mycket pengar, men lite i överkant är det nog för bara fälgar.

Blir kul med däck till den.. 18" fram.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Kanske det.. Funderar på om "Superquaddro" motorn är helt rätt till denna bil.. Panigale 1199 har ju nästan 20 häst mindre i mellanregistret jämfört med gamla 1198 vad jag fattat det som.. Men klappar man på en 27 hästars elmotor med jösses-vrid blir ju frågan en annan.
Vrid lär inte vara något problem med elmotor. Den gamla XL1 fick ju kritik för att den hade en liten diesel med trist motorkaraktäristik och dåligt ljud. Det löser Superqauddro lätt :)
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Full Throttle känns ju mest 'bang for the buck'
Undra hur spännande termignoni-sliponen kommer vara? Kommer det vara tillräckligt eller kommer man ändå vilja ha ett nytt helsystem?

Exhaust system with single stainless steel muffler, aluminium silencer cover, catalytic converter and 2 lambda probes
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Fan också va sugen jag är nu på en Full Throttle!!:D tycker den verkar riktigt prisvärd. gillar min KTM SD990 som tusan, men ibland suktar jag efter nån annorlunda mer "easy going" hoj. Nåt mångsidigt som man skulle kunna tuffa omkring med på trevliga skogsvägar kring sommarstugan, pressa med på roliga 80 vägar, eller bara harmoniskt glida iväg till typ glasskiosken med tjejen bakpå. Lite som i den där übertöntiga scrambler lanseringsreklamen haha:)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Wow! Riktigt konkurrenskraftiga priser i Sverige. Tror att Scrambler kommer att sälja slut i samma stil med Yamaha MT09 gjorde i år. Gött att tillverkarna börjar leverera roliga hojar till vettiga pengar! Fortsätter de i samma tempo kommer mc-försäljningen förhoppningsvis ta fart till en mer hälsosam nivå än de senaste åren:tummenupp

Många hojar jag ser fram emot att provköra nästa år!:)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nej tack ...jag förstår inte den motorcykeln alls. Kanske, möjligen ...eventuellt om den kommer ut med en motor på 1000-1100 nått eller med mindre men 4v. Den här är riktigt klen alltså...sen vete fan de där däcken och hela grejen. Påminner lite om de där gamla SHL, Jawa och sånt där..MZ som man hade i Polen när jag var liten...och det var fan skitlänge sen. Den här väcker samma känsla hos mig som Multiuggly när den kom 1a gen...Fast jag kan ha fel, jag gillade inte Hypermotarden heller och tycker efter att ha haft en i 5 år att det är en av de roligaste Duccar jag haft, fast så är det inte någon liten 800 cc 2v.

Inget jag kommer att beställa på fyllan iaf...:D
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Trodde aldrig jag skulle tycka en BMW vara snyggare än en Ducati. Domedagen måste vara nära. Tycker faktiskt att den ducatin på bild längst upp i tråden är skitful.

Den ser otroligt cheap ut om inte annat, mer Hyosung än Ducati imo.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Har du någonsin sett en ducce otvättad, eller ägaren i något missmatchat skinställ? Hur ofta är din ducce smutsig när du beger dig någonstans?

Den här bilden är INNAN polaren körde igenom flytande betong som sen stelnade och var omöjligt att tvätta bort. Han kanske inte är den vanligaste typen av ducceägare men det närmaste knullputs han kommer är att knacka bort betong från hojen.
betongducce.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag kanske borde lägga till "lättstött" i listan också? :D

Ingen fara alls. :krama
En av anledningarna till att det inte blivit fler Ducces för mig är att det bitvis blir lite för fanatiskt för min smak, så jag håller faktiskt med dig på en del punkter.

Poängen med en Scrambler är väl just att man ska kunna pendla till o från jobbet med den, och ta alla de roliga omvägarna genom skogen med den :va

Givetvis är det så, men jag vill gärna mena att många hojägare är alldeles för rädda att sabba andrahandsvärdet för att använda prylarna som det är tänkt.

Om vi ska gå tillbaka till ämnet så är nog min favorit någon av modellerna med trådekrade hjul. En sådan liten detalj gör så stor skillnad på helhetsintrycket.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top