Då hoppar jag gärna grundmodellen och tar en av varje för de andra.Har publicerats svenskt pris på bikes hemsida nu. 84990 kronor för grundmodellen. 9990 kronor för övriga modeller![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då hoppar jag gärna grundmodellen och tar en av varje för de andra.Har publicerats svenskt pris på bikes hemsida nu. 84990 kronor för grundmodellen. 9990 kronor för övriga modeller![]()
Då hoppar jag gärna grundmodellen och tar en av varje för de andra.
Icon 84.900 kr GUL och 85.900 kr RÖD
Urban Enduro 99.900 kr
Full throttle 99.900 kr
Classic 99.900 kr
Mycket konstigt att man får en Full throttle med Termignoni burkar för samma peng? Och vad är det som gör en Icon så mycket billigare än tex en Classic?
Generellt lägre priser än förväntat men så är det ganska nerspecat jämfört med tex en Monster. Tittar man på billigast minsta Monster 696 så får man dubbla bromsskivor, bättre dämpare och hydraulisk koppling och sen så tror jag att Monstern väger in minst 5kg lättare med. Så det skall vara billigare.
Jag tycker den är asfrän men den är svår. Man skall se ut som Sveve McQueen och glida runt i öppen hjälm och sliten gammal skinnjacka. Åker man Monster kan man åka med allväders eller one-piece med skrapade knäpuckar, allt funkar.
Tror jag övertalar mig själv att satsa på en Monster 821 istället.
Det är väl sånna dära dyra trådekerfälgar på Classic?
Vrid lär inte vara något problem med elmotor. Den gamla XL1 fick ju kritik för att den hade en liten diesel med trist motorkaraktäristik och dåligt ljud. Det löser Superqauddro lättKanske det.. Funderar på om "Superquaddro" motorn är helt rätt till denna bil.. Panigale 1199 har ju nästan 20 häst mindre i mellanregistret jämfört med gamla 1198 vad jag fattat det som.. Men klappar man på en 27 hästars elmotor med jösses-vrid blir ju frågan en annan.
Då känns ju BMW R Nine flera resor bättre, eller bara Triumph Thruxton för den delen.
View attachment 411738
Påminner mig om "monkey bike" den ser väääldigt liten ut![]()
Trodde aldrig jag skulle tycka en BMW vara snyggare än en Ducati. Domedagen måste vara nära. Tycker faktiskt att den ducatin på bild längst upp i tråden är skitful.
Har du någonsin sett en ducce otvättad, eller ägaren i något missmatchat skinställ? Hur ofta är din ducce smutsig när du beger dig någonstans?

Jag kanske borde lägga till "lättstött" i listan också?![]()

Poängen med en Scrambler är väl just att man ska kunna pendla till o från jobbet med den, och ta alla de roliga omvägarna genom skogen med den![]()
Den här bilden är INNAN polaren körde igenom flytande betong som sen stelnade och var omöjligt att tvätta bort. Han kanske inte är den vanligaste typen av ducceägare men det närmaste knullputs han kommer är att knacka bort betong från hojen.
View attachment 411769

|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |