Kolla in nya Duccen!

Säljer säkert till alla skitnödiga hipsters som ser ducati som en måste accessoar, själv kommer jag inte köpa då den lämnar mig helt utan habegär tyvärr :-(

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 
Jag har också rätt länge suktat efter en scrambler (hojtypen alltså). Nya Duccen ser riktigt fin ut och 75 hk borde vara rätt lagom i den hojen. Hoppas bara att prispåslaget inte blir allt för saftigt innan den hittar till Sverige. Kan vi få ett pris på runt 75-80 000:- kommer jag nog att slå till på en Full Throttle i vår!

 
Har du någonsin sett en ducce otvättad, eller ägaren i något missmatchat skinställ? Hur ofta är din ducce smutsig när du beger dig någonstans?
Så klart jag har kör själv ca 1500 mil varje år och tid för puts finns inte alltid även jag uppskattar en fräsch hoj. Har dundrat runt drygt 6500 mil än så länge :D
 
Och med mycket bättre fjädring och förmodligen även bättre bromsar...

Tror du? Åtminstone Ducatis bromsar brukar väl annars vara helt ok (men såg inte vad som satt på denna duccecustom)? Ducatis vs BMWs fjädring vet jag ingenting om..

edit: Ah, såg att duccen visste bara hade enkelskiva fram... Nej BMWn ser riktigt fin ut irl, och är nog betydligt mer användbar (men dyyyyr)
 
Last edited:
Har du någonsin sett en ducce otvättad, eller ägaren i något missmatchat skinställ? Hur ofta är din ducce smutsig när du beger dig någonstans?

Jag tvättade inte ens min Ducce inför försäljningen, så du kanske ska bredda dina vyer lite. Gällande skinnställ hade jag samma ställ när jag körde den hojen, som jag hade när jag körde hojen innan och hojen efter.


Det roligaste vore väl om någon skulle köpa en Scrambler och faktiskt använda den på skogsvägar och andra äventyrsleder, precis som i reklamfilmen. Fast då skulle man säkert få skänka bort den när man vill byta hoj eftersom folk i allmänhet verkar livrädda att köpa hojar som ser använda ut.

(Jag inser såklart att det finns bättre hojar för det ändamålet, men nu var inte det poängen.)
 
Borde inte avgaset dragits högre, lite mer på scramblervis?
 
Lovar att min kommer gå både i skogen och på grusvägar. Den är ju till för att användas
 
Tror du? Åtminstone Ducatis bromsar brukar väl annars vara helt ok (men såg inte vad som satt på denna duccecustom)? Ducatis vs BMWs fjädring vet jag ingenting om..

edit: Ah, såg att duccen visste bara hade enkelskiva fram... Nej BMWn ser riktigt fin ut irl, och är nog betydligt mer användbar (men dyyyyr)
Enligt infon så skall fjärdringen vara, åtminstone fram, från Kayaba som om än kanske inte kass inte är alls i samma liga som vare sig Showa eller framförallt Öhlins...budget luktar det lång väg. Fast hipstrar bryr sig kanske inte....?
 
Scramblern kommer nog (tillsammans med Monster) att bli en rätt viktig volym- och instegsmodell för Ducati. Jag skulle bli rätt förvånad om det inte kommer att komma en lång rad med olika tillbehör som är "bolt on" för att kunna göra hojen mer personlig.

Då Ducati vill vara ett premiummärke kommer bromsar och fjädring troligtvis att vara helt ok. Men då 99,9 % av alla Scramblerförare endast kommer att glida runt på Södermalm med lite pulled pork och en mikrobryggd öl i axelväskan har nog inte Ducati lagt mer pengar på fjädring än absolut nödvändigt.
 
Enligt infon så skall fjärdringen vara, åtminstone fram, från Kayaba som om än kanske inte kass inte är alls i samma liga som vare sig Showa eller framförallt Öhlins...budget luktar det lång väg. Fast hipstrar bryr sig kanske inte....?

Nej hipsters val av accessoarer är väl per definition inte särskilt långsiktiga utan rätt ombytliga :)
 
Full Throttle modellen e den som jag e sjukt sugen på. Antar att den kommer att vara den dyraste av de fyra eftersom den har Termignoni monterat direkt från fabrik. Nån som gnällde på bromsarna här tidigare såg jag... Sitter ju Brembo monoblock på samtliga modeller, så trots endast en skiva tror jag nog bromskraften är mer än tillräcklig för denna modell:)

För övrigt otroligt hur billiga bilar/hojar ni har i sviiden. Här i Mumindalen (Finland) har vi typ Europas högsta bilskatt, priserna blir därefter:/
 
Last edited:
Om jag inte missminner mig så använder Triumph bla i daytona 675, streettriple R å speedtriple kayaba(kyb) å personligen tyckte jag att gaffeln funkade superbt, va ju fullt justerbara m.m.

Men det känns som saknas att nått saknas i designen av scramblern, å sen hoppades jag på mindre vikt då det ser väldigt avskalad.. men den växer faktiskt på en, spec den dära retro modellen :D
 
Last edited:
Torrvikt 170 kg känns är väl helt ok? Det är ca 45 kg mindre är Trajjan som dessutom har ca 15 hk mindre.

Kollade lite mer på specarna och ser att både sidopanelerna och "headlight cover" är utbytbara. Som sagt kan vi nog se fram emot en rätt gediger tillbehörslista.
 
Så klart jag har kör själv ca 1500 mil varje år och tid för puts finns inte alltid även jag uppskattar en fräsch hoj. Har dundrat runt drygt 6500 mil än så länge :D

Ta mitt inlägg med en nypa salt. Men med tanke på premiumstämpeln på märket så är det inte direkt ovanligt att se folk med knullputs och alla de senaste skinnställen så att säga :katt

Jag tvättade inte ens min Ducce inför försäljningen, så du kanske ska bredda dina vyer lite. Gällande skinnställ hade jag samma ställ när jag körde den hojen, som jag hade när jag körde hojen innan och hojen efter.


Det roligaste vore väl om någon skulle köpa en Scrambler och faktiskt använda den på skogsvägar och andra äventyrsleder, precis som i reklamfilmen. Fast då skulle man säkert få skänka bort den när man vill byta hoj eftersom folk i allmänhet verkar livrädda att köpa hojar som ser använda ut.

(Jag inser såklart att det finns bättre hojar för det ändamålet, men nu var inte det poängen.)


Jag kanske borde lägga till "lättstött" i listan också? :D

Poängen med en Scrambler är väl just att man ska kunna pendla till o från jobbet med den, och ta alla de roliga omvägarna genom skogen med den :va
 
Denna verkar coolare: http://teknikensvarld.se/volkswagen-xl-sport-snabb-xl1-med-ducati-motor-161719/
Motore Ducati, hmmmm. 200 hästars V-twin och elhybrid-drift. Men 890 kilo är väl lite tungt?

Kanske det.. Funderar på om "Superquaddro" motorn är helt rätt till denna bil.. Panigale 1199 har ju nästan 20 häst mindre i mellanregistret jämfört med gamla 1198 vad jag fattat det som.. Men klappar man på en 27 hästars elmotor med jösses-vrid blir ju frågan en annan.
 
Har offentliggjorts svenskt pris på bikes hemsida nu. 84900 kronor för grundmodellen. 99900 kronor för övriga modeller:)
 
Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top