Kolla in nya Duccen!

Nej, nej och åter nej!
Inte för att jag är någon fan av Ducati men nu är dom inne på Triumphs territorium och det vore som att köpa falska Levi´s jeans när du kan få originalet billigare.

Den är ju riktigt snygg, men det är ändå något över den som gör att jag inte blir förälskad i den... :va
Motorn är ju helt rätt för hojen, designen utsökt, man skulle se cool ut på den, men...

Scrambler_1.jpgScrambler_2.jpgScrambler_3.jpgScrambler_4.jpg

Tyckte väl att det påminde om något..

Hade hellre tagit denna, om den gick att köpa.

Highland_Dirttrack.jpg

inte snygg nånstans, ska man ha monkey-bike stuk så är ju hondas MSX mycket coolare (dock bara 125a)
View attachment 411739

kan nog va rolig att köra dock, körde kawasaki w800 på anderstorp för några år sen och det va en förvånnsvärt rolig hoj måste jag säga, ingen sporthoj nånstans men gick bra på bana ändå, uppenbarade för mig hur mycke av hastigheten som sitter i föraren och inte i hojen iallafall..

Att kränga runt W800 på bana är definitivt en upplevelse. Har nog aldrig skrattat så mycket på väg runt en bana som jag gjorde på den. :D Saker skrapar i, det gungar och svänger, och händer just ingenting när man gasar fullt, men likväl en förbannat mysig hoj, och roligt var det ju. :crash

Vill ha begäret är stort, har suktat efter en Scrambler (alltså hojtypen, inte specifikt fabrikstrajjan eller den här duccen) och den här tickar juh de flesta boxarna. Synd bara att det är en Ducce och att man måste gå och bli putsbög eller hipster om man köper den :rolleyes:

Mycket trevlig hoj, ligger helt rätt i tiden!:) mångsidig hoj med stil, till ett troligtvis riktigt överkomligt pris dessutom. Jag är väldigt intresserad.

Sooooooooooooooooooooooo mycket näthat... pft..

Jag gillar den. :tummenupp
Kanske dags att byta XR'n mot en sådan (kör ju ändå inte med den).

Och som tillval vill jag ha brunetten till vänster.(00:20 - 00:27 i filmen) :kär

:hej

Europeiska priset är satt till 8000 Euro vilket jag tycker låter ganska vettigt. Vet dock inte vad den faktiskt hamnar på när den väl kommer hit upp. (Som den trajja-nerd jag är tycker jag att den här är riktigt snygg, men Triumph Scrambler något vassare :tungan)

Här kommer källan: http://www.alltommc.se/news.php?id=2914

Last edited:
Varför skulle du behöva bli en putsbög för att det är en Ducati ?

Vill ha begäret är stort, har suktat efter en Scrambler (alltså hojtypen, inte specifikt fabrikstrajjan eller den här duccen) och den här tickar juh de flesta boxarna. Synd bara att det är en Ducce och att man måste gå och bli putsbög eller hipster om man köper den :rolleyes:

Varför skulle du behöva bli en putsbög för att det är en Ducati ?

Har du någonsin sett en ducce otvättad, eller ägaren i något missmatchat skinställ? Hur ofta är din ducce smutsig när du beger dig någonstans?

Här kommer en bild på Triumph Scrambler bredvid en Ducati dito. Vissa likheter finns onekligen...

Triumph Scrambler.jpgducati Scrambler.jpg

Ducati´s Scrambler hette ju Scrambler redan på 60-talet, så det är ju ett gammalt namn.

Jag skulle ta en som pendlingshoj med Urban Enduro frontstänkan och Classic röven, men köra mattgrön plastidip på hela skiten och en gammal militär MC-hjälm på huvvet.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025