Knutstorp

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Fråga till er som brukar köra på Knutstorp.

Jag har bokat in mig d 8/5, Nu undrar jag om jag kan köra den dagen med mitt Viper slipon. Har ingen aning om var Vipern hamnar i db vid en mätning.
Måste jag byta till orginal? Kan jag mäta bullernivån någonstans?

El Garto skrev:

Jag har bokat in mig d 8/5, Nu undrar jag om jag kan köra den dagen med mitt Viper slipon. Har ingen aning om var Vipern hamnar i db vid en mätning.
SHRA eller bilprovningen.
Knutstorp har 95db på icke buller dagar.

kör orginal det e surt att köra hem för en sån sak
och inga pengar tillbaka och framförallt så e det
lika kul med orginal burken//Anders

El Garto skrev:

Vilken grupp?
Som Zmurfen säger, det är 95 dB men det mäts vid förbikörning på rakan. Med SMC så sker uppsamling av grupperna på rakan och hastigheten är moderat. Det är en Broms och Kurv Kurs. Inte en Gasa till det Rasar Kurs. Kör du i nån av de mindra snabba grupperna behöver du inte oroa dig enligt min mening.

Känner du dig det minsta osäker. Byt till orginal.

Tuben skrev:
kör orginal det e surt att köra hem för en sån sak
och inga pengar tillbaka och framförallt så e det
lika kul med orginal burken//Anders
Kärring... :tungan

Maverick_ou812 skrev:
Vilken grupp?
Som Zmurfen säger, det är 95 dB men det mäts vid förbikörning på rakan. Med SMC så sker uppsamling av grupperna på rakan och hastigheten är moderat. Det är en Broms och Kurv Kurs. Inte en Gasa till det Rasar Kurs. Kör du i nån av de mindra snabba grupperna behöver du inte oroa dig enligt min mening.

Känner du dig det minsta osäker. Byt till orginal.

Kärring... :tungan
Han va ordningsman i skolan osså :D

De gånger jag kört på Knutstorp så har mitt Mivv-slipon inte varit några problem.
Dock har jag haft med mig dB-killer utifall det skulle bli klagomål.

/xyx
bokad i gul grupp, 8/5

xyx skrev:
De gånger jag kört på Knutstorp så har mitt Mivv-slipon inte varit några problem.
Dock har jag haft med mig dB-killer utifall det skulle bli klagomål.

/xyx
bokad i gul grupp, 8/5

Tack för svaren, känner mig lite lugnare nu :)
Var köper man en db-killer :va

XYX
Har du lust så kan vi köra upp gemensamt.
Om du kan köra med ditt avgas så är
jag ganska säker på att jag kan köra med mitt.
Ditt låter ju som en elefant som fått kulorna
i kläm i gylfen :D

Last edited:
El Garto skrev:

XYX

HAH!
Kör gärna upp tillsammans, vi får väl utgå från Statoil Midhem vid lämplig med alldeles för tidig tid :3freak

dB-killern följde med slip-onet och påstås få ner volymen till godkänd nivå.
Vet inte om Viper gör sånna?

Hur som helst så är det här med buller väldigt subjektivt och för mig så väsnas radfyror över 13kprm betydligt mer än en triple som maxar 11krpm..

El Garto skrev:

Det finns dB-killer till viper (ser dock för jävligt ut), testa med Addemoto i Lomma, de säljer iaf Viper så de kanske kan ta hem.

Vet ju inte hur ditt rör sitter, men personligen lossar jag hellre 6 skruvar o byter än att chansa bort 1200 spänn...

El Garto skrev:

XYX

Ursäkta jag lägger mig i men skall också upp den 8 maj, den är inte så att man kan haka på i gruppkörningen dit upp?! Är säkert fler som skall upp. Kan ju vara kul att åka i samlad trupp, i det fantastiskt soliga vädret som är beställt :banana Sluter gärna upp vid midhem eller var som helst.

Maverick_ou812 skrev:
Med SMC så sker uppsamling av grupperna på rakan och hastigheten är moderat.

Upplägget är lite annorlunda iår. Ni som var på sista kursen 2005 vet vad jag pratar om.

Viper låter duktigt, så byt till orginal!!

Zilversurfer skrev:
Upplägget är lite annorlunda iår. Ni som var på sista kursen 2005 vet vad jag pratar om.

Viper låter duktigt, så byt till orginal!!

Hittade en db-killer på Touringbutiken, det bör väl vara ok med den eftersom det finns exempel på att den lösningen fungerar. Och 80:- verkar ju vara som hittat, eller hur?

Vad är det som är annorlunda? (frågar en som inte har något att jämföra med men som är nyfiken)

rookie skrev:
Hmm...198:- står det väl? :va

Om du ska beställa så pm:a, vill oxå ha en...

Ja, om man tar den som heter Viper. De har en kortare variant som heter Hawk nånting, jag vill dämpa ljudet men inte strypa motorn helt. Den kostar 80:- och finns i 3 olika utföranden med olika diameter. Jag ska kolla på min vilken dimeter som passar, kollar i morgon. Självklart beställer vi ihop, du kan ju ta Vipers ändå om du vill. Ska även ringa addemoto i morgon o kolla om de har hemma, i så fall kör jag hellre ut där och köper över disk. Pm:ar i morgon.

Den lär väl inte strypa motorn sä jäkligt att den blir för slö för knutstorp. Har sparat mitt original tar 10 minuter att byta sen låter den som en moppe igen :)

El Garto skrev:
Ja, om man tar den som heter Viper. De har en kortare variant som heter Hawk nånting, jag vill dämpa ljudet men inte strypa motorn helt. Den kostar 80:- och finns i 3 olika utföranden med olika diameter. Jag ska kolla på min vilken dimeter som passar, kollar i morgon. Självklart beställer vi ihop, du kan ju ta Vipers ändå om du vill. Ska även ringa addemoto i morgon o kolla om de har hemma, i så fall kör jag hellre ut där och köper över disk. Pm:ar i morgon.

Gott! Avvaktar PM! :tummenupp

Till alla som ev är intresserade av db-killer.

Touringbutiken har av universaltyp a 80:- styck.

Addemoto har Vipers orginal för 185:- styck.
Åker till Lomma idag och inhandlar för säkerhets-skull, får ligga i innerfickan fall-i-fall den behövs på Knutstorp.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026