Fins det något protokoll från detta sektionsmöte ?
DEt vet jag faktiskt inte, men jag förmodar att det finns ett. Jag vet inte med säkerhet att de diskuterade saken under det mötet. Det jag vet är att den personen jag e-mailade med skrev den 23:e feb att han skulle ta upp frågan i nästa sektionsmöte.
Sen skall det också nämnas att han faktiskt redan i sitt första mail skrev följande: "För att få träna på banan så måste bandagen med den öppna träningen vara ut annonserad i IB (Idrottsbladet ).
Träningen skall vara avsedd för tävlingsfordon (ej registrerade cyklar).
Träningen skall vara utlyst för att alla skall ha samma chans att träna."
Tyvärr är det inte fullt så enkelt som att man sätter in en annons i IB och sedan är det grönt. Men där är jag mycket osäker på vad som hänt så jag överlåter den delen av diskussionen till den som hanterat frågan. Tyvärr är han på semester nu...
fram med protokollet från mötet där er fråga har godkänts
sen kör och se glad ut
Det var det dummaste! För mig räcker det gott att jag får svar över mail på den fråga jag ställt. För att uppdatera minnet. Det här svaret kom den 15 maj:
"I vårt tävlingsreglemente så står det att PRIVAT TRÅNING inte får göras på banan en vecka innan tävling.
Som jag förstår det så är er träning öppen, alltså får förarna köra den. Alla skall ha samma chans att träna."
Ska jag dessutom begära ett mötesprotokoll?
Vad som hänt efter det datumet vill jag inte längre diskutera eftersom jag inte är helt på det klara på vad som hänt.
Edit: du kan ju plocka fram det protokollet. Det tog mig tre månader att få svar. Det tog dig hur många timmar?
Edit II: de mail som föregick svaret ovan:
Min fråga:
"Hej X,
tack för ett snabbt svar. Tyvärr har jag följdfrågor...
1. Om dagen delas upp i flera grupper, måste då samtliga grupper vara avsedda för tävlingsfordon, eller går det bra att köra två licensgrupper och en grupp för gatåkare exempelvis?
2. Om träningen är annonserad i IB, är den då "utlyst" eller krävs det något mer därtill?
3. Om den är godkänd av DMU ("danska SVEMO"), räcker det, eller måste den dessutom uppfylla ev ytterligare svenska krav?
För att ställa frågan enkelt. Om vi arrangerar en bandag med två licensgrupper och en gatgrupp och annonserar denna i IB, gör sig då de förare skyldiga till regelbrott om de först kör på vår dag ochs edan ställer upp i SM?"
Det svar jag fick:
"Jag tar upp frågan på näsat sektionsmöte
Med vänlig hälsning
XX"
Tre månader senare kom svaret:
"Hej X
I vårt tävlingsreglemente så står det att PRIVAT TRÅNING inte får göras på banan en vecka innan tävling.
Som jag förstår det så är er träning öppen, alltså får förarna köra den. Alla skall ha samma chans att träna.
Det är min uppfattning.
Med vänlig hälsning
XX"