sandstream
Guest
Instämmer!Bra jobbat Håkan![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Instämmer!Bra jobbat Håkan![]()
Vad menas med detta? att skadeförsäkringen gäller?
Finns det inga krav för att denna försäkring ska gälla? Gäller den enbart på motorstadion eller är det en försäkring som gäller för andra personskador med?
Tacksam för svar MVH Oskar
Instämmer!![]()
Det där stämmer inte. Jag har pratat med Lodnert och det du skriver är inte vad han sagt. Det står inget om saken i reglementet. Det behöver man förresten inte fråga Lodnert om. Det är bara att läsa innantill.Nu har vi kollat upp med förbundet, detta är vad som gäller.
Det skall finnas tävlingsledare på alla träningar med licensierade förare.
allt detta står i sr för road racing.
Ni som inte tror att detta är sant ombedes att kontakta Kenneth Lodnert SVEMO.
Skjut inte budbäraren![]()
Haha, det var ju vad jag skulle göraJag vill ha det svart på vitt innan jag tror på det. Per Westling lär få ett samtal imorgon![]()
Läs Håkans inläggDet där stämmer inte. Jag har pratat med Lodnert och det du skriver är inte vad han sagt. Det står inget om saken i reglementet. Det behöver man förresten inte fråga Lodnert om. Det är bara att läsa innantill.
Det har för några år sedan fattats ett beslut i en domarkonferens (minns inte säkert om det faktiskt var en domarkonferens eller något annat möte) om saken. Men protokollet från den konferensen är försvunnet. Det finns därför ingen dokumentation om beslutet. Det är vad Lodnert har sagt. Inget annat.
Det har kommit ljus över körandet ivf. Lodnert ser inga problem med att deltagare som inte tävlar om SM-poäng kör på vår bandag på torsdag. Regeln om träning på banan en vecka före tävlingen gäller enligt reglementet endast klasser som tävlar om SM-poäng. Och eftersom klasserna ovan inte gör det så gäller "7-dagarsregeln" inte deltagare i de klasserna.De klasser som han inte har några invändningar mot är:Hoppas att det snart kommer lite ljus över detta...
Motivet till att man vill ha en ansvarig TL är säkerhet. Lodnert och de övriga som fattade beslutet såg det som ett sätt att se till att säkerheten alltid efterlevs. Genom att det alltid finns en TL så finns det också en person som står som garant för att den uppfyller alla krav.Förstår inte riktigt problemet...
Om det nu skulle va så att det krävs det så är det väl bara att skita i att ha en TL så är det kanske måhända ingen "riktig" RR-träning.
Men vad spelar det för roll?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |