Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

R6 -03 har insprutare, så den ställer in sig själv. Har hört att kn filtret ger en viss effektökning.Silwer skrev:Robban_C var är du!!?
Generellt ger inte hiflow filter nåt extra, rovan andas i standardskick gott nog med orginalet.
Har du otur får du lägre effekt.
Ett slipon ger mellan 0- och kanske 5 hk om det justeras in rätt.
Det blir alltså inget du direkt märker, men ljud och utseende är ju bättre med slip-on.
Hur vet du att den gjorde de?frekke skrev:Är ingen expert övh. i detta men mina egna erfarenheter säger att det inte gör något med hiflow-filter, absolut ingen märkbar skillnad iaf. Själv plockade jag bort mitt och satte i ett vanligt "pappersfilter" i våras. Jovisst, det blir lite grymmare ljud med KN men det verkade också kunna släppa igenom lite för mycket "skräp" in i motorn.
Duval skrev:R6 -03 har insprutare, så den ställer in sig själv. Har hört att kn filtret ger en viss effektökning.
HanneZ skrev:Hur vet du att den gjorde de?
/ Hannes
Tack!triple skrev:Man använder lambda (O2) sond för att kolla hur mycket soppa men behöver för den luften man får in. Men den används bara på tom gång och om du ligger och sträckkör länge i 90...
Var noga med att gör rent K&N filter ofta och ha på rätt gojs på filtret. Det gör inget eller väldigt lite på effekten, men jag har det iaf för ljudet! Mycket insugsljud är skönt!
(sedan har jag ändrat i mapparna till ECU för att få lite mer soppa även när man inte ligger på tomgång, du får hänga på en power comander för att få samma sak på en R6:a)
Robban_C gillar inte K&N eftersom det släpper in skit om man inte håller god koll på det, dessutom brukar han framföra effekt argumentet... (han kommer nog snart...)
1000??? Köpte mitt för 700Duval skrev:Tack!
Då är det inte lönt att byta .Kn-filtert kostar 1000:-![]()
JeppFreakshow skrev:1000??? Köpte mitt för 700
Sen tvättar man KN-filter istället för att byta, så så farligt är det inte...Freakshow skrev:1000??? Köpte mitt för 700
Luftfiter byte vid 4000mil R6.frekke skrev:Sen tvättar man KN-filter istället för att byta, så så farligt är det inte...
Ja då var det ju inte mycket till argumentDuval skrev:Luftfiter byte vid 4000mil R6.
Duval skrev:Tack!
Då är det inte lönt att byta .Kn-filtert kostar 1000:-![]()
Duval skrev:R6 -03 har insprutare, så den ställer in sig själv.

Vad jag vet finns det ingen hoj som mappar om sig själv. Sitter det ens en lambdasond på den orginal?Duval skrev:Fråga mig inte hur,de sa det på lillemans.
![]()
![]()
![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |