Kn-filter

triple skrev:
Bara för att den är insprutare behöver den inte vara adaptiv, alltså ha en O2 (labdasond).
MEN har den O2-sensor, så reglerar den sig själv PÅ TOMGÅNG och eventuellt när du ligger på konstant gas. Det innebär INTE att den reglerar rätt i alla lastpunkter, dessutom reglerar den mot labda =1 alltså rätt mängd soppa för fulständing förbränning, men det är INTE sama sak som högsta effekt...
Jag har ju missat det med insugsljud, har jag ens det på min knarr? i så fall, vad skall jag lyssna efter?!
/Hultan, ingen fråga är för dum om man vill lära sig något... :tummenupp
 
Sonden på hojar sitter där för att annars går katalystorn sönder. Det kritiska är när man gasar max, då får den inte gå för snålt!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top