Klonkande i drivpaket?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag har märkt att det klonkar till lite nånstans i drivpaketet när jag har brännt på lite och sen saktat in.... Eller så kanske det alltid klonkar till ett par ggr när jag kör i väg i låg hastighet, inte helt säker.. :confused:
Nån som vet vad det är eller känner igen det?

DisqoBizkit skrev:
Jag har märkt att det klonkar till lite nånstans i drivpaketet när jag har brännt på lite och sen saktat in.... Eller så kanske det alltid klonkar till ett par ggr när jag kör i väg i låg hastighet, inte helt säker.. :confused:

Min klonkar lite lätt när jag kör iväg på ettan ibland, försvinner dock innan jag nått ca 4000 rpm, 25km/h, mitt drivpaket är dock ganska slitet och skall bytas.

DisqoBizkit skrev:

är du säker på att det är drivpaketet?? drivpaketet är bara kygghjulen och kedjag, om det är något som slår så bör du deffenitivt vara orolig, om ett drev sitter fel så får du skynda dig att fixa!
det kan ju vara så att kedjan slår men då bör du spänna den, kolla om kuggarna är spetsiga i så fall kanske det rent av är dags för ett nytt drivpaket....
kolla om det inte är växlar eller något annat som slår, det låter mer rimmligt!

Nej det är definitivt kedjan/dreven som låter..

Miss_Orchidee skrev:
är du säker på att det är drivpaketet?? drivpaketet är bara kygghjulen och kedjag, om det är något som slår så bör du deffenitivt vara orolig, om ett drev sitter fel så får du skynda dig att fixa!
det kan ju vara så att kedjan slår men då bör du spänna den, kolla om kuggarna är spetsiga i så fall kanske det rent av är dags för ett nytt drivpaket....
kolla om det inte är växlar eller något annat som slår, det låter mer rimmligt!
Nej det är definitivt kedjan/dreven som låter..

Pinky skrev:
Min klonkar lite lätt när jag kör iväg på ettan ibland, försvinner dock innan jag nått ca 4000 rpm, 25km/h, mitt drivpaket är dock ganska slitet och skall bytas.
Okaj, det kan vara slitet då alltså.. Men jag tror inte det är så slitet, får kolla nogrannare i morgon..

min gixxer 750 -96 klonkade för mig förr, det var vid nerväxlingar. Det räckte dock med att fylla på mer olja i spisen för att de skulle försvinna. Har du kikat så de är tillräckligt med olja i motorn?

BTW denna tråd ska nog höra hemma i mekforumet...alla är vi nybörjare i början!

Mark skrev:
min gixxer 750 -96 klonkade för mig förr, det var vid nerväxlingar. Det räckte dock med att fylla på mer olja i spisen för att de skulle försvinna. Har du kikat så de är tillräckligt med olja i motorn?

BTW denna tråd ska nog höra hemma i mekforumet...alla är vi nybörjare i början!

Alltså, det är kedjan och dreven som låter..
Och så mycket nybörjare är jag inte..

DisqoBizkit skrev:
Och så mycket nybörjare är jag inte..

de var ju trådens placering som var fel...en del här blir som tokiga om man slarvar med sånt. var mest ett litet tips. Nu är de ju dock försent att göra nåt åt det...

Mark skrev:
de var ju trådens placering som var fel...en del här blir som tokiga om man slarvar med sånt. var mest ett litet tips. Nu är de ju dock försent att göra nåt åt det...
Hehe, ok..
Ja jo jag brukar glömma det ibland..

Btw, det slog mig just att jag har kört din hoj tror jag.. För hur många heter mark och har en gixxer 750 96 och bor i gbg?
Jag köpte mig en svart guldig istället! :yoparty
Tack för provturen dock! :tummenupp

DisqoBizkit skrev:
Btw, det slog mig just att jag har kört din hoj tror jag.. För hur många heter mark och har en gixxer 750 96 och bor i gbg?
Jag köpte mig en svart guldig istället! :yoparty
Tack för provturen dock! :tummenupp

sls, var de kanske dig som jag aldrig träffade?

vad gav du? o vad fick du med?

de va nog bra för dig att du inte köpte den då.....kolla gbg-tråden om du vill veta mera :(

Inte ens på feltema har dom någe batteri till våra hojar...inte vad jag kunde hitta iaf.

Fit_a Fat Handgranat!

Mark skrev:
sls, var de kanske dig som jag aldrig träffade?

vad gav du? o vad fick du med?

de va nog bra för dig att du inte köpte den då.....kolla gbg-tråden om du vill veta mera :(

Inte ens på feltema har dom någe batteri till våra hojar...inte vad jag kunde hitta iaf.

Fit_a Fat Handgranat!

Aldrig träffade?
Jag gav 35k för min, det var slipon på, men det var väl det enda.. vad hände med hojen då?

DisqoBizkit skrev:
Aldrig träffade?
Jag gav 35k för min, det var slipon på, men det var väl det enda.. vad hände med hojen då?

vem är du då?
vakten?

Se pm, kan ju inte skylta med fel när man ska sälja hojen :gnissla

Last edited:
Iceman1975 skrev:
Kan inte ryckutjämnaren bete sig så?

Kolla även så det inte är nåt glapp i nåt lager... I mitt fall hjälpte det att byta lagret som drevet sitter på... Känn efter ifall bakdrevet glappar... Grattis till hojen o lycka till... :yoparty

Japp, så är det, jag det var ju tur att jag inte köpte den då..

DisqoBizkit skrev:
Japp, så är det, jag det var ju tur att jag inte köpte den då..

Iofs inte hela världen att köpa nytt batteri, men de är ju skönt att slippa trassel första veckan. nu verkar du ju dock inte ha klarat dig så mkt bättre, eller?

Mark skrev:
Iofs inte hela världen att köpa nytt batteri, men de är ju skönt att slippa trassel första veckan. nu verkar du ju dock inte ha klarat dig så mkt bättre, eller?
Det är inget motorproblem, utan bara dåligt smörjad kedja eller motsv.. Så jo, jag klarade mig fint, och billigt fick jag den med, den var frächare också.. Men men, så är det.. Din hoj var fin med, hoppas du får sålt den!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...