Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Min känsla för kinesprylar, motorcyklar eller bilar, är att de är fullspäckade av ny teknik och massor av bling-bling. Men de är inte tänkta att hålla mer än max fem år. Kineser är experter på designad livlängd.
Med skillnaden att japanerna har sitt Kaisen, viljan/tvånget att ständigt förbättra sin kvalitet och produkt. Kineserna har inte det mottot, det är bara fokus på att ta fram fräna grejor fort som fan, om de fortfarande funkar efter några år är fullständigt ointressant, då finns ju nåt nyare och ännu fränare på marknaden, köp nytt istället för att gnälla över din gamla skit.Man sade exakt likadant om japanska produkter på sextiotalet… :vissla
Vi har bara sett början tror jag. En sak är säker: de etablerade märkena kan inte luta sig tillbaka.
Med vänlig hälsning,
Med skillnaden att japanerna har sitt Kaisen, viljan/tvånget att ständigt förbättra sin kvalitet och produkt. Kineserna har inte det mottot, det är bara fokus på att ta fram fräna grejor fort som fan, om de fortfarande funkar efter några år är fullständigt ointressant, då finns ju nåt nyare och ännu fränare på marknaden, köp nytt istället för att gnälla över din gamla skit.
Det är gamla skolan.Min känsla för kinesprylar, motorcyklar eller bilar, är att de är fullspäckade av ny teknik och massor av bling-bling. Men de är inte tänkta att hålla mer än max fem år. Kineser är experter på designad livlängd.
Håller med och hoppas att många etablerade märken nykrar till och inser att en hoj inte ska kosta 350 000 för teknik som är rätt basic idag.Man sade exakt likadant om japanska produkter på sextiotalet… :vissla
Vi har bara sett början tror jag. En sak är säker: de etablerade märkena kan inte luta sig tillbaka.
Med vänlig hälsning,
Samma som när kunden måste köpa till något "extra option paket" så dom låser upp från fabrik monterade finesser som annars inte funkar.Håller med och hoppas att många etablerade märken nykrar till och inser att en hoj inte ska kosta 350 000 för teknik som är rätt basic idag.
Samma som när kunden måste köpa till något "extra option paket" så dom låser upp från fabrik monterade finesser som annars inte funkar.
Men visst var det CF Moto som gick ut för nån månad sedan på 450MT att man skulle måsta börja betala prenumeration månadsvis för att alla funktioner skulle fungera i appen, jag vet inte om det skulle gälla retroaktivt på redan sålda hojar eller om det bara var på nyaSamma som när kunden måste köpa till något "extra option paket" så dom låser upp från fabrik monterade finesser som annars inte funkar.
Men visst var det CF Moto som gick ut för nån månad sedan på 450MT att man skulle måsta börja betala prenumeration månadsvis för att alla funktioner skulle fungera i appen, jag vet inte om det skulle gälla retroaktivt på redan sålda hojar eller om det bara var på nya
Men de är inte tänkta att hålla mer än max fem år.
”Appen”? Har du länk?
Med det sagt; säkert är de minst lika villiga att tjäna pengar som alla andra.
Med vänlig hälsning,
Så sant! Ungefär där befinner jag mig också. Men jag har iof inte ens köpt någon Engelsk eller Italiensk hoj ännu.Kina, däremot - där har jag en tröskel jag inte kommer att kunna ta mig över under min levnad. Jag styr undan från kinesiskt i den mån jag ens kan, inser att det finns kinesiska komponenter i det flesta komplexa föremål jag köper - och tvingas leva med det under protest.
Köpa kinesisk motorcykel? Inte jag!
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN