Kemora v21 2012

Den ena bilden visar vägen från Torneå till Veteli, den andra i detalj var du hittar stugbyn...:-)

Områdeskarta.jpgTorneå - Veteli.jpg

Ett par frågor till..

Kontanter, behöver man ta med Euro så man klarar sig hela veckan eller finns det uttagsautomat i närheten?
Blinkers - backspeglar, ok att ej vara monterat?
Avgassystem, jag har klarat alla SMC körningar med akra-systemet men bör originalsystem tas med?

Ett par frågor till..

Kontanter, behöver man ta med Euro så man klarar sig hela veckan eller finns det uttagsautomat i närheten?
Blinkers - backspeglar, ok att ej vara monterat?
Avgassystem, jag har klarat alla SMC körningar med akra-systemet men bör originalsystem tas med?

Uttagsautomat finns i byn, backspeglar bör monteras bort om man kan och sedan ta bort så mycket som möjligt. Ljud är inget problem.

Kort info om byn. Bensin finns att inhandla vid en av de matvarubutiker som finns. Den har öppnat 08.00 (hoppas det är så i år också) men stängt redan vid 18.00-tiden. Den andra matvaruaffären har (hoppas även i år) öppet till 21.00 så där kan inköp av kvällens ofta grillat ske samt någon malt om vill ha det. Det finns en pizzeria/grill som brukar få något eller några besök av deltagarna om man inte vill grilla.
Om ni som inte varit där har några funderingar så kom med frågor. Det finns nog alltid någon som kan ge ett svar.

/Tommen

Last edited:
Hejsan!

Jag undrar om det är någon som har plats på släp och i bil från Luleå så man slipper köra själv dit?
Trevligare med lite sällskap :tungan

/Johan

I morgon 07.00 startar vi vår färd ner mot Kemora, känns lite pirrigt och kommer att vara så tills körningarna börjar rulla på och man kan ta och slappna av lite. Det är en del sista minutensaker som bara kan fixas på plats. Skoj att det är så många nya deltagare.
Vi syns under söndagen.:tummenupp

Last edited:
Hvis noen har dyser til KEIHIN FCR forgassere så trenger jeg noen på 150 ( 148-155 ). Har satt på Keihin på min ZX9 men den går for fett med 158.

Någon som tagit några bilder eller kanske filmat?

Hemma

Hemma igen efter 4 helt underbara dagar med värdens bästa kompisar. Kan man ha det bättre än vad vi haft under dessa dagar ? Toppenväder, massor av körning och härliga grillaftnar med en mycket duktig DJ.
Banan är bokad V21 2013 och jag hoppas kunna ordna detta en gång till (eller flera gånger till?)

Tack till er alla som varit med och ordnat detta, ingen nämnd och ingen glömd.

/Tommen

Med mer vilja än finess har jag klippt ihop lite film från min tidvis trilskande kamera - håll till godo:)

Jätte kul att ha varit med på denna körning och jag lär dyka upp även nästa år! Men var e alla bilder???? : )

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!