Uppskattar att du gör det här testet! Skulle gärna vilja veta hur du kör, om det är hårt eller mjukt, grus etc? Eftersom du kör touring antar jag att den får gå i alla väder. Positivt för utslaget att det är en vridstark maskin som väger en del, dessutom går med last.
Tycker inte att det funkar att köra på varken milintervall eller tid då omständigheter och körning skiftar. Har hojen stått ett tag blir ju dessa klisteroljor som damm, flyger av och kedjan börjar bli varm, växellådan osmidig osv. Skall jag välja ett utav dem får det nog bli på tid isf.
Det här med att blaska med fotogen och annat har ju även den tråkiga bieffekten att man saboterar kedjeoljans vidhäftningsförmåga. Jag rengör någon gång med WD-40, som jag uppfattar som fetare än 5-56, (jag uppfattar det mest som ett dyrt sätt att köpa fotogen). Ett tag efter det har man kedjesmörjan överallt utom där den skall vara men skiten måste ju bort emellanåt. Att köra utan smörjning skulle aldrig falla mig in mtp hur det känns med en torr kedja eller efter ett regnväder.
Har stött på en del riktiga puritaner när det gäller drivpaket och blir imponerad av vad det gör för livslängden. Personligen kan jag dock offra några kronor för att slippa fjäska så infernaliskt med prylarna. (En klarade bortåt 5000 mil utan att behöva sträcka på en VFR800). Får ändå ut +3000 mil med nuvarande "engagemang". Detta varar nog längre. När de inte hållit så länge har det berott på skötseln, någon gång skräpig kvalitet, (läs; snålheten bedrog visheten). Kör man få mil per säsong tycker jag det verkar som man får ut färre mil också, vilket inte gör så mycket sett över tiden då.
Trist att centralstöden försvunnit, iaf för oss som kör lite längre etapper, jag körde t ex 135 mil småvägar på 2 dagar i helgen. Dessa förfulande tingestar underlättar smörjandet enormt! Kör man dagsetapper på 50-100 mil brukar smörjning på kvällen vara precis lagom.
Finns det verkligen folk som kör klisterolja på geggmoppar? Känns bara så otroligt fel..
Nästa gång blir det nog kardan, BMW har ju blivit roliga att köra dessutom. En skvätt olja i kardanen med några års intervall, rena drömmen! Då kan man med gott samvete hutta centralstödet, om man vill.