Kawasaki ZX7R/ZX750R eller Honda CBR 600 F?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
bad santa skrev:
zx750r är ju grymt snygg funderar på en själv om det inte blir racehoj istället men är inte insugs slangarna lite ivägen :confused:

Har aldrig märkt av slangarna när jag kört, varken på väg eller bana.
 
blub skrev:
Ah det vill jag se, måste dreva ner min igen och testa mera.

EDIT: ja alltså att få det att lyfta lite i 2:an är ju lätt, att få upp den i närheten av balanspunkten är ju målet.

Jo då... det ska funka ända upp till balansläget... bara det att jag är skraj än när det rör sig uppåt, har inte mognat till det läget än...
men ligg runt 50-80 tycker då jag är skönast, sen dippar du med kopplingen upp till ca minst 7000 - ca max 12000varv. då ska nog skiten lyfta sig... om inte prova med mer... eller så testar du på lägre fart. :tummenupp

bad santa skrev:
zx750r är ju grymt snygg funderar på en själv om det inte blir racehoj istället men är inte insugs slangarna lite ivägen :confused:

bara att köpa på... håller med ovanför.. har aldrig märkt att dom är ivägen när jag kört lite "galet" på allmän väg.
 
Robban Nr1 skrev:
Jo då... det ska funka ända upp till balansläget... bara det att jag är skraj än när det rör sig uppåt, har inte mognat till det läget än...
men ligg runt 50-80 tycker då jag är skönast, sen dippar du med kopplingen upp till ca minst 7000 - ca max 12000varv. då ska nog skiten lyfta sig... om inte prova med mer... eller så testar du på lägre fart. :tummenupp

Ah nice, då ska det testas ordetligt i vår med nya lameller och nytt bakdäck. Lamellerna är just nu så kassa att all bakhjulskörning är uteslutet.
 
Last edited:
Vad ligger ZXRR på för pris?

30-35?

Blir kanske trots allt en ZXRR, de är så ovanliga och lite mer rejs än vanliga ZXR:en. 100 hk är klent, ZZR 600 har ju 98 hk.

Sen lär den väl bli en klassiker också, rr:en då. Lär kosta mer sedan, men den ska man inte sälja :)
 
Last edited:
H4 skrev:
Vad ligger ZXRR på för pris?

30-35?

Blir kanske trots allt en ZXRR, de är så ovanliga och lite mer rejs än vanliga ZXR:en. 100 hk är klent, ZZR 600 har ju 98 hk.

Sen lär den väl bli en klassiker också, rr:en då. Lär kosta mer sedan, men den ska man inte sälja :)


Tidigare Hoj: 125cc


:rofl
 
MattE. skrev:
Tidigare Hoj: 125cc


:rofl

Heh jo du, körde en RS125:a i sommar och det är viss skillnad till zxr:en. :)

Tycker 3000€ låter lite dyrt, fast jag tänker kanske på r inte rr modellen :va , 2500 för den "vanliga" borde vara rimligt i tyskland.
 
Röstar på hondan fast den är fulast, de har visat sig skottsäkra och är heller inte lika klunsig som kaworna som är rena tanksen.
Men zx7 är grymmt snabb, som en litershoj.
Så det hela beror väl på hur och var du tänker köra.
 
blub skrev:
Heh jo du, körde en RS125:a i sommar och det är viss skillnad till zxr:en. :)

Tycker 3000€ låter lite dyrt, fast jag tänker kanske på r inte rr modellen :va , 2500 för den "vanliga" borde vara rimligt i tyskland.

Jo, tycker också att det är dyrt för den vanliga zxr:en, men för en RR verkar det rimligt.

Okej, 100 hk är inte klent, men det är klent för en 750 :tungan
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top