Kawasaki ZX7R/ZX750R eller Honda CBR 600 F?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
H4 skrev:
Så då ska man egentligen söka efter ZXR 750 RR?

För de pengar som en RR kostar skulle jag hellre köpt en zx7r, men det är ju min personliga åsikt. Diggar man zxr:ens klassiskt råa utseende så...
 
Doable skrev:
För de pengar som en RR kostar skulle jag hellre köpt en zx7r, men det är ju min personliga åsikt. Diggar man zxr:ens klassiskt råa utseende så...

Hmm, så vitt jag sett är ZX7R:en dyrare, ZXR 750 R ligger ju på 25-35.000 på tex mobile.de
 
Doable skrev:
I Sverige är det ju typ samma begagnatpris på de båda. ca 35-40k

Förutom att motorn är annorlunda på RR:en, finns det några kosmetiska ändringar? För jag kan inte se någon skillnad mellan dessa två.

Någon skillnad i chassiet? Dämparna, mm? Eller är det bara motorn som är upgraderad?

EDIT: Sen sista frågan, ska man invänta vintern? Hört att hojar kostar mindre på vintern, stämmer det?
 
Last edited:
Varför inte en tidig 'Blade??Det lär inte skilja många tusenlappar och då får du BÅDE drag OCH Honda-kvalitet!! :fyllisar
 
Yzf 750 kan jag rekomendera...
5 ventiler per cylinder, exup. 125hk.
Dubbla 6-kolvsok på 320mm skivor. Öhlinsdämpare orginal.
Sp versionen som jag har är lite lättare, vassare dämpare mm...
Väldigt skön hoj, både för bana o lite touring.
Det enda sp:n saknar är bönpallen men det är skönt o slippa allt tjat om att skjutsa folk.
En bild på min
 

Bifogat

  • min.jpg
    min.jpg
    138 KB · Visningar: 161
Last edited:
xanlar skrev:
Yzf 750 kan jag rekomendera...
5 ventiler per cylinder, exup. 125hk.
Dubbla 6-kolvsok på 320mm skivor. Öhlinsdämpare orginal.
Sp versionen som jag har är lite lättare, vassare dämpare mm...
Väldigt skön hoj, både för bana o lite touring.
Det enda sp:n saknar är bönpallen men det är skönt o slippa allt tjat om att skjutsa folk.
En bild på min

Inte ens i närheten av Kawan rent utseendemässigt...

Har tittat på en RR och en vanlig ZXR 750 på bild och de verkar vara identiska till utseendet. Har jag rätt?

Dock ser RR:en lite vassare ut, vet inte varför. Kan bero på att den inte har en bönpall.
 
Last edited:
H4 skrev:
Inte ens i närheten av Kawan rent utseendemässigt...
Nä precis, Yamman är lätt överlägsen :hihi

Nä men yaman ser mkt bättre ut i verkligheten än på mina kassa bilder.

Letade faktist efter zxr750 innan jag köpte denna men kom fram till att nästan alla är strypta i kamaxlar och lågkompskolvar... till 100hk... dyrt o fixa...
Kawan är oxå väldigt framtung, svår att wheela med. yaman har skottsäker motor till skilldnad från kawan oxå.
+ modernare chassie

Värt att kika på iaf.

http://www.yzf750r.com/documents/brochure-96-back-1200x1600.html

http://www.yzf750r.com/documents/brochure-96-p2+3-1600x1200.html

http://www.yzf750r.com/documents/brochure-96-p4+5-1600x1200.html

http://www.yzf750r.com/documents/brochure-96-p6+7-1600x1200.html
 

Bifogat

  • min2.jpg
    min2.jpg
    141.2 KB · Visningar: 66
Jag tycker du ska ha en blå zxr 750. Men jag är väl aningen partisk. :tomten
De är fina de du. Mina funkar fin fint. Inte min på bilden dock.

ully2.jpg
 
Bump bump...

Ingen som kan svara på om det är några kosmetiska förändringar på en ZXR RR eller en vanlig? Det enda jag märkt är lite annorlunda färgsättning + bönpall.

Hur är det med chassiet också? Har RR:en bättre dämpare?
 
Last edited:
Vad står ZXR 750J för?

Hur är ventiljusteringen på den här hojen? Vilka serviceintervaller?
 
J1 är -91 och J2 -92.
Gör som jag och köp en -r med medföljande -rr kåpa.. :tummenupp

Dock tror jag inte att det sitter slirkoppling på dom. Brukar iaf lyckas låsa bakhjulet vid nedväxling in i kurvor, senast idag på boge. :rolleyes:

För övrigt en roligt hoj att köra. Lite tung, extremare sitställning än det mesta, men stabil.

EDIT: en bild också då (91a med rr bakdel som sagt).
 

Bifogat

  • zxr750r-91.jpg
    zxr750r-91.jpg
    98.2 KB · Visningar: 87
Last edited:
jag kör en zx7r 97:a. gillar den helt klart. är 1.85 och tycker man sitter helt klart skapligt. det är bra drag i den och den är helt klart en av de snyggare hojarna. den ända nackdelen är att den är så tung.. lite över 200 kg. men i helhet är det en jävligt nice båge. köp en sådan!
 
Klart du ska ha en Kawwa! :tummenupp
Har själv en zx750J Blå... kan få köpa min efter vintern... den är nämligen projekt att se ut som en zx6rr... :banana så då har du den coolaste zx750n som finns.
 
Robban Nr1 skrev:
Klart du ska ha en Kawwa! :tummenupp
Har själv en zx750J Blå... kan få köpa min efter vintern... den är nämligen projekt att se ut som en zx6rr... :banana så då har du den coolaste zx750n som finns.

Anledningen till att jag ska köpa en ZXR 750 är pga utseendet, en sådan ombyggd till en ZX6RR = :4skrika
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top