Både ZXR och ZXRR har slirkoppling.blub skrev:Dock tror jag inte att det sitter slirkoppling på dom.
Från fabrik är den satt i minimi-läge, dvs ingen slir överhuvudtaget. För att aktivera den måste man öka spelet i kopplingensstacken genom att sätta dit tunnare stålskivor samt kompensera med starkare kopplingsfjädrar. På den tiden hette det dock inte "slipper clutch" utan "back-torque limiter". Allt står i Kawasakis race-manual för ZXRR.
Skillnaden mellan har ZXRR och ZXR är följande:
Aluminiumtank, justerbar kompressionsdämpning fram/bak, solo-säte, flatslide-förgasare, vassare kammar, dubbla ventilfjädrar (pga kammarnas profil), högkomp-kolvar, lite annan grafik samt silverfärgad ram.
Jag tycker att RR:en är supercool men den är ingen bra gathoj. Ta en sån sak som ZXRR:s flatslide-förgasarna; om man vrider på för mycket vid lägre varv så bluddar bara motorn, man måste smyga på gasen tills man har fått upp motorvarvet ordentligt innan de fungerar som den ska. Med ZXR:s CV-förgasare sköts detta av sig själv och det är bara att vrida rullen i botten, det är inte så svårt att räkna ut vilken hoj som kommer snabbast från ett trafikljus och vilken som bilarna kommer att stå och tuta på.