Kawasaki ZX-25R TJOHO!!!!

En av dom bättre filmerna jag hittat med lite roligare körning än överbefolkad stadstrafik. Han har många fler videor också.

De gör dom lite för touring för min smak. Hade också gärna köpt en modern version av ZXR400 som var min första "sporthoj" :)

Jag har haft annonsbevakning på blocket i säkert 10 år eller mer på CBR250RR. Dök upp en förra sommaren för ca 40kkr och den var borta på en dag.
Tror jag sett två av r4 250cc hojarna. Hade en bevakning på alla tre. En cbr250, så det var nog samma vi såg. Sedan tror jag en kawa dök upp med, men kan minnas fel.

Ja en sådan hövarvig liten 4,a har även jag alltid velat ha. Ser man på vfr400 så är ju den spisen relativt enkel att krans ur 90 hp på om man skall tro på vad japsen själva säger. Så en 10-15 hp till i en zx400 är nog inga bekymmer.

synd att de verkar så tunga bara. ZX-25R verkar ju väga nästa 50 kg mer än sin föregångare från 80/90.
ABS, quickshift, datorer, katalysator, EGR, miljösystem passagerarplats osv. det blir lite vikt tillsammans.

synd att de verkar så tunga bara. ZX-25R verkar ju väga nästa 50 kg mer än sin föregångare från 80/90.
Det är nackdelen, tycker också att 180kg är lite för mycket för en sådan hoj.
Men om det kommer en 400cc så kan förhoppningsvis den extra effekten väga upp för det.

Hade sjukt gärna haft en Aprilia RS250, låg vikt och bra effekt.
Men jag föredrar att köra hoj och skruva intresserar mig föga numera så därför hade en rad4 Ninja 400 varit en perfekt kompromiss för min del :)

Samma vikt som min ZX6R, märkligt.

ZX25R borde vara mycket lättare om det ska vara någon vits tycker jag att välja en 250cc
med så många färre hästar.

Samma vikt som min ZX6R, märkligt.

ZX25R borde vara mycket lättare om det ska vara någon vits tycker jag att välja en 250cc
med så många färre hästar.
Kan hålla med! Men, min RS 660 är inte så mycket lättare på pappret än min RSV4. Verkligheten är dock något helt annat:hjarta

Kan hålla med! Men, min RS 660 är inte så mycket lättare på pappret än min RSV4. Verkligheten är dock något helt annat:hjarta
Allting utom motorn är ju detsamma och väger ungefär lika mycket oavsett modell. Det enda som skiljer är ju motorn och de väger också förvånansvärt lika nuförtiden. Det var annat på 80-talet när en GSX 1100 eller en CBX 1000 motor vägde 100 kg... :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!