Kawasaki ZX-25R TJOHO!!!!

21 sekunder in i klippet ser man ju att det står SuperCharged.
Så atte, den verkar intressant. 65k i handeln?
 
Helt säkert, det finns alltid lite extra tid i nya däck och vem vill åka långsammare än det går..:näsblod
Minns en junior som hade nya däck varje race när 4-T precis hade börjat användas, "det är bättre så" ..

Hmmmmmm.....
 
Jag tror det är det sistnämnda; att fokusera på att köra och inte på att få ihop tillräckligt med däck är jätteskönt! Och faktiskt, det är ju ett SJUKT resursslöseri vi håller på med i Superstock 600 och Superbike; 2-3 set däck per helg är vansinnigt!:fakta:3freak
Så, YES, det är supercoolt med racing med mer effektsvag hojar! Även om jag med mina 186 cm och 80 kg inte passar in där...:(

Vi får starta en specialklass med småhojar för storväxta folk med trasiga kroppar. :D 100 kg 192 cm rimmar illa med småhojarna med. :crash
 
Vi får starta en specialklass med småhojar för storväxta folk med trasiga kroppar. :D 100 kg 192 cm rimmar illa med småhojarna med. :crash

:D dom som väger under 0,1 ton måste vikta upp sig med ryggsäck fram för att nå den normala mans vikten på minst 100kg :tummenupp annars verkar vara en riktigt kul hoj kawa visar vägen
 
:D dom som väger under 0,1 ton måste vikta upp sig med ryggsäck fram för att nå den normala mans vikten på minst 100kg :tummenupp annars verkar vara en riktigt kul hoj kawa visar vägen

Jag tror tyvärr att kubikhetsen och A2-klassen kommer käppa sönder hela hjulet för modellen i väst. Även om jag faktiskt tjatat i åratal om en 250cc radfyra som är en riktigt sporthoj som det här iaf verkar vara lite grand.
 
Jag tror tyvärr att kubikhetsen och A2-klassen kommer käppa sönder hela hjulet för modellen i väst. Även om jag faktiskt tjatat i åratal om en 250cc radfyra som är en riktigt sporthoj som det här iaf verkar vara lite grand.

ja tyvärr tror jag du får rätt men ett bra initiativ av kawa hoppas andra tillverkare hänger på
 
ja tyvärr tror jag du får rätt men ett bra initiativ av kawa hoppas andra tillverkare hänger på

Det hoppas jag med. Iofs, med en ytterst liten mjukvarubegränsning kan de ju klassas in som A2 i europa. Peppigaste A2hojen som finns, i princip.

Förutsatt att den då faktiskt kommer med överladdning och har mindre än 93 hästar original. :hihi
 
Last edited:
Kom igen nu, var inte så bitter, se framåt!!!:):tummenupp Om denna blir verklighet så MÅSTE man inte ha skit under naglarna och vara kompis med en bra kolvleverantör!:)

Jag är inte så negativ mot 4t som det kanske verkar, jag klev över till 4t 2005 på crossbanan men jag tycker iofs att 60hk är lite för lite.

Jag har i andra trådar nämnt att jag skulle vilja se en lätt 400 med 100hk.
 
Vad är oddsen att Euro5 skulle ställa till det för denna hoj? Den har ju kat och ABS, vågar man hoppas?
 
45 kusar känns ju tyvärr inte stekhett... Jag tänker på att jag, när jag var 16, hade en vässad 125:a med drygt 30 hästar och 105 kilo torrvikt. Chassit torde vara mycket bättre på Kawan, men effekten får de jobba lite på om det ska bli en kul maskin tror jag.
 
45 kusar känns ju tyvärr inte stekhett... Jag tänker på att jag, när jag var 16, hade en vässad 125:a med drygt 30 hästar och 105 kilo torrvikt. Chassit torde vara mycket bättre på Kawan, men effekten får de jobba lite på om det ska bli en kul maskin tror jag.

45 hk kan jag leva med men 182 kg våtvikt känns ju mer tveksamt. En sån här sak vill man ju ska väga typ 130 kg, DÅ tror jag den skulle bli kul även med 45 pållar
 
45 kusar känns ju tyvärr inte stekhett... Jag tänker på att jag, när jag var 16, hade en vässad 125:a med drygt 30 hästar och 105 kilo torrvikt. Chassit torde vara mycket bättre på Kawan, men effekten får de jobba lite på om det ska bli en kul maskin tror jag.
Skulle den inte ha 55 hästar i r-utförande? Eller är det kusar på vev konstra bakhjul som vi snackar, då lär ju dom gamla tvåtaktarna också tappa en hel del.


The new inline 4 boasts around 55hp putting it in competition with the 300cc and even up near their own 400cc. This is impressive and if they can actually pull it off it might be a gem of an engine. It will also be coupled with a quick shifter and rider modes.
 
45 hk kan jag leva med men 182 kg våtvikt känns ju mer tveksamt. En sån här sak vill man ju ska väga typ 130 kg, DÅ tror jag den skulle bli kul även med 45 pållar
182 kilo våt är ju inte långt ifrån en literklubba! Då tar jag hellre en Vitpilen 701 som smiska småvägar-hoj. Lättare, mycket mer effekt och mer passande för min pappakropp.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top