Kawasaki ZR7-tråden

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Hm tycker att min verkar lite svampig lite lös i framgaffeln vad gör man åt det ?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hm tycker att min verkar lite svampig lite lös i framgaffeln vad gör man åt det ?

Packa om gaffelbenen och använd 10w olja. Och samtidigt kan du byta fjädrarna i gaffelbenen mot hårdare dito. Kostar endast några hundralappar.
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Bör man packa om efter endast 1400 mil ?? inga tecken alls på läckage . Var hittar man hårdare fjädrar ??
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Bör man packa om efter endast 1400 mil ?? inga tecken alls på läckage . Var hittar man hårdare fjädrar ??

Nja tiden torkar packboxar:) Hojar som står still för mycket mår i regel sämre än dom som körs och servas ordentligt. Och skall du ändå skifta olja och eventuellt fjädrar så byter man packboxar och dammtätningar samtidigt:tummenupp Kika om Lelles har gaffelfjädrar tex. Annars kan du kontakta S-Racing som brukar kunna fixa det mesta. Om du inte vill köpa på Ebay förstås?
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
ok.
den har ju stått stilla i över 1 år, men som sagt finns inga tecken alls på läckage
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
är det något man ska tänka på om man ska köpa packväskor,
tänkte göra en investering av sidoväskor och toppbox under vintern.
siktar på begagnat och racket behöver ju inte vara till zr7 för om priset är rätt så kan man köpa ett nytt wingrack.
 

microflygarn

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Bromma
Hoj
2003 - Kawasaki ZR-7S
är det något man ska tänka på om man ska köpa packväskor,
tänkte göra en investering av sidoväskor och toppbox under vintern.
siktar på begagnat och racket behöver ju inte vara till zr7 för om priset är rätt så kan man köpa ett nytt wingrack.

Hallå!
Jag tjackade Biltemas mjuka i sommras. Passar väl så där halvbra... Ligger mot dämparen och "hänger in" i nederkant. Finns några extra bågar på BT man kan montera, men det har jag inte testat. Väskorna funkar om man bara skall använda dem någon enstaka gång, men tänker man sig mer permanent montage finns nog bättre alternativ. Toppbox har jag inte testat..

/JOHAN
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
jag har hört att Biltemas väskor är "bra för sitt pris" men jag tror att det lutar åt hårda väskor för min del.

men det där med olika väsksystem har jag inte fått riktigt grepp om.
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
he he n när jag var ute o övningskörde så frågade min handledare om jag kollat lufttrycket o eftersom jag inte fått köra själv till macken(mitt jobb också OK ) så hade jag ju inte kollat trycket !! Fyllde i 1 kilo till i båda däcken ........... fick en ny cykel he eh STOR skillnad KOLLA LUFTTRYCKET ALLIHOPA!!!!
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Kan med stolthet att jag idag har gått och skaffat mig A behörighet!!!
Klarade uppkörningen i Barkarby idag!

Så jävla skönt och jag kan informera herrarna och damerna att jag kommer aldrig mera kryp köra!! :)

Ser nu fram emot en första zr7 träff! Skall försöka köra hojen nästa säsong om jag inte blir sugen på någon större maskin!!
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Tjena Dykarn,

Hur har det gått med hojen? Har FB löst ut den eller har du lagat den??

Gabi

Hej på er.

Ja ni.. det tog ca 4 veckor att övertala FB (IF) att dom skulle stå för skadan. Men nu har dom gått med på att stå för den och den har stått hos Ava (inte mitt eget val) i 2 veckor. Jag har inte hört ett ljud från dom så det blir ett besök dit snart.

Men ersättning för hjälm o ställ o så har jag fått från Folksam, riktigt bra service (mitt eget bolag)

Så vi får se vad dom säger. Men jag tror att dom löser in hojen.. Upptäcke att den var sned i framgaffeln också när jag rullade in den hos Ava:brinnerup

Kan med stolthet att jag idag har gått och skaffat mig A behörighet!!!
Klarade uppkörningen i Barkarby idag!

Så jävla skönt och jag kan informera herrarna och damerna att jag kommer aldrig mera kryp köra!! :)

Ser nu fram emot en första zr7 träff! Skall försöka köra hojen nästa säsong om jag inte blir sugen på någon större maskin!!

Grattis:yoparty
 
Last edited:

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Kan med stolthet att jag idag har gått och skaffat mig A behörighet!!!
Klarade uppkörningen i Barkarby idag!

Så jävla skönt och jag kan informera herrarna och damerna att jag kommer aldrig mera kryp köra!! :)

Ser nu fram emot en första zr7 träff! Skall försöka köra hojen nästa säsong om jag inte blir sugen på någon större maskin!!

Grattis Blomman, va skönt att du fixade det innan säsongen tar slut :tummenupp
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
är det mycket att göra med schimsning av ventilspel?
tänkte beställa från usa och passar på att ta schimsen ifall spelet är fel.
det ska ju kollas var 1200:e mil.

finns det några handböcker för zr7? hittar ingen haynes manual i allafall.
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Bra Blomman hoppas det löser sig bra för dig nu med allt o som ngn sa DET VIKTIGA ÄR DU att DU är OK! Själv bli d einge kort nu då det börjar bli isigt o så ute så nu blir det avställning av MC o ut me skotern snart ..................
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
GRATTIS Blomman!!!!!!!!!!
Jag får vänta till våren jag........... minusgrader varje morgon nu ............
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Hallå!
Jag tjackade Biltemas mjuka i sommras. Passar väl så där halvbra... Ligger mot dämparen och "hänger in" i nederkant. Finns några extra bågar på BT man kan montera, men det har jag inte testat.
Har du någon bild där dom sitter på hojen?
det blir inte något som ligger och nöter på lackerade ytor?
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Tja!

Bytte olja och filter idag, var dock 2st o-ringar en stor och en liten med filtret,
Jag kunde bara se att det var den stora o-ringen och den satt i själva "locket" som man tar bort för att byta filtret, någon som vet vart den lilla skulle bytas?

Suktar nu efter en Kawasaki Z1000!!!:gnissla

//Blomman
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top