Kawasaki ZR7-tråden

Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Ja det har blivit några mil... jag tar motordriven cykel framför trampad ;)

Var i norrtälje var du och övningskörde?? Jag va där uppe i helgen på landet.. finns mkt fina vägar..
 

thamas

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Hm
Hoj
Suzuki GSX F 750
serviceintervaller

Jag har ingen servicebok. Är det någon som har en som skulle kunna skriva vilka serviceintervaller/miltal man gör service vid och vad som görs?
Från 0-2000mil räcker.

Min har gått 1000 mil nu. Har haft en service på 900 vad jag vet, dock ej vad som gjordes.


Tacksam för svar:)
 

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Jag har ingen servicebok. Är det någon som har en som skulle kunna skriva vilka serviceintervaller/miltal man gör service vid och vad som görs?
Från 0-2000mil räcker.

Min har gått 1000 mil nu. Har haft en service på 900 vad jag vet, dock ej vad som gjordes.


Tacksam för svar:)

Tjena Thamas,

Service intervall är 600 mil, 1200mil, 1800 mil osv.

Här har du en länk till service manualen som du kan ladda ner, där står det allt du behöver veta om vad som görs vid de olika service intervallen.

http://jadz.com/postfiles/ZR-7S Mo... Edition.pdf

/Gabi
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Jag byte drivpaketet för förra säsången och har ej nitat kedjan. kört ca 200 mill utan problem.
tog ca 1 - 2 timmar att byta. inte specielt svårt att byta själv.

Nee precis, de e ett evigt tjat om att kedjan måste nitas.....
Polaren har aldrig nitat sin kedjga på sin Honda CBR1100 han har ju ett par hästar mer en ZR-7:an så funkar det för han så...:D
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Någon som vet serviceintervaller för hojjen, vid vilka miltal är det ventiljustering etc?
 

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
Hej!

Jag ville bara tipsa om att jula har nu CTEK laddare nu för 499:-!!
Ska själv införskaffa en idag!

Glad midsommar!

//Blomman(Risk2 12 Juli)
 

Tomas76

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Finspong
Hoj
hoj lös, nästa kan bli en KTM eller Husaberg
Någon som vet serviceintervaller för hojjen, vid vilka miltal är det ventiljustering etc?

Hittade en diskution i mekhörnan, vid 3600 mil skulle de vara ventiljustering samt förgasarsynk,

Hej!

Kul med en ZR7 inverstering!
Det var förra ägaren som gjorde ventil justering mm...
Har ett kvitto på 8000:- men då var det en stor service + att man gick igenom förgasare mm.



Drivpaketet kan man väl byta själv om man inte är helt ovan med att skruva eller?

//Micke

Absolut inte särsklit svårt och inga specialverktyg behövs heller, det är inte heller ett måste att nita kedjan.

byte själv på ca 2 timmar.

/
 
Last edited:

mrajax

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
skåne
Hoj
stulen
Gillar inte alls denna tråden :p. Saknar min gammla zr7. Satte den i ett dike sen stal något pucko den ifrån olycksplatsen! :(. men ruskit sköna hojar att köra dock galet sega efter 140 :p
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Gillar inte alls denna tråden :p. Saknar min gammla zr7. Satte den i ett dike sen stal något pucko den ifrån olycksplatsen! :(. men ruskit sköna hojar att köra dock galet sega efter 140 :p

Ja den e funkis.
Jag känner bara att jag saknar en växel till. Är det någon som har testat att dreva om hojen??

Hur går det med alla som skall ta lappen nu då??
 

Gunsmoke

Framgång kostar på!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Pajala
Hoj
KTM 525exc -05
Tja!
Har nu börja fastna mer och mer för Kawasaki ER-5 -97! Någon som har något gott eller ont om dessa? Något spec man ska kolla och kräva vid inköp? (mitt första hojköp):confused:
Den jag ska titta på har trasigt kopplingshandtag och blinkers (vält)! hur är det med delar till dessa maskiner och hur mycket bör man kunna pruta?
Har hört att kamkedjan kan låta lite men att detta skulle avhjälpas med manuell kedjespänning!:D
tack på förhand:Bugar
 
Last edited:

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Det här är ZR7 tråden, så ER5 blev nog fel här.

Grattis till körkortet, Gabriel K
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Nån som är intresserad av en innerskärm till Kawasaki ZR7 (sk hugger) Helt ny, kolfiberlook, aldrig monterad. Köptes på S-Racing i våras, bara upppackat ur kartong. Monteringsdetaljer följer med.
Nypris ca 1300:- med frakt.

Säljes till högtsbjudande. Finns i Sundsvall. PM:a om intresse finnes.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
finns det något syfte med en hugger eller ser det bara coolt ut?
blir inte allt skitigt i allafall?
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Grattis gabbi:banana

Nu till det tråkiga:

På väg hem idag kommer jag på en två filig väg, ligger i vänster körfält och i korsningen där dom som kommer från höger har väjningsplikt, kör en bil ut ca 5m framför mig. Självklart lyckas jag låsa framhjulet och försöker väja undan bakom bilen (mitt höger). Mitt framhjul måste ha kommit på körfälts mitten för hjulen bara försvinner under mig och hojen kanar ca 10-15m på asfalten och jag studsar på min högra sida och upp på fötter (som i en film :brinnerup)

Ja, kontentan är att hojen ser ut som skit och jag har ett höger lår som är blått och grönt, jag hade mobilen i benfickan på stället.

Nu får vi se vad försäkringsbolaget säger... Men sessongen lär ju vara slut:död
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top