MiinnMiinn
Ny medlem
Finns det en motståndare till Z800e? Har hört mycket om Triumph Triple Speed men inget annat, vad har ni tänkt er kan och kanske är en bra andrahandsval till sido om z800e?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vinden störde mig som fan, och denna rutan gör extremt stor skillnad på känslan att hojen är stabil. Ingen vind slår i bröstet utan tar strax under hjälmen.
Det här med vinden... Har kört en Honda CB500F och bara vid 70 km/h så får man starka slag mot bröstet, ingen vind slår i bröstet med din PUIG framruta men vad tycker du om vinden under hjälmen? Är det något du stör dig på och kring vilken hastighet blir det obehagligt?
Jag är en rätt ny Z800 ägare här och ganska nybliven mcförare (1 mån resp 1 år)
Min fråga är vad ni anser vara "normala" varvtal på z800, jag undrar på vilka varvtal ligger ni o kör vid normalkörning resp lite buskörning (slingrig, kurvig väg)
Blir skitnervös att motorn tar skada när man ligger runt 5-6000rpm och kör.. ( säkert normalt för nybörjare) jag vill gärna köra på så hög växel som möjligt och låga varvtal..
Tacksam för lite ideer om hur jag ska köra min underbara z800
Som sagt jag är en newbie
Tjenare nu mc-förare och ny på forumet så har lite frågor, har köpt en ny z800e-15 och tänkte köpa ett slipon system, det står mellan ett mivv gp eller sc GP m2. Vilket är "bästa" och är lättast att få hem? Tack på förhand /Martin
Det är två grejor som skall bort. En skruv eller plåtbit som stoppar trottelrörelsen. Den sitter lite knöligt mitt emellan trottelhusen. Sedan behöver du dra ur en kontakt under sadeln eller under någon sidokåpa vid sadeln. Den kontakten har en kabel i form av en U länk. Den skall bort.
Då har du en 95 HK höj som är olaglig att köra med ett A2 körkort på gata men laglig för en förare med A. Behöver även en regbesiktning om vill vara korrekt.
Någon som kan rekomendera en tankväska som passar z800? Kan biltemas va någon hit?
Funderar på om man ska satsa på en Z800e och ta bort strypningen efter 2 år eller om man helt enkelt ska vänta med det hela och försöka hitta någon annan billig hoj att åka runt på i 2 år för att sen skaffa en Z800 (eller annan rolig motorcykel som släppts på marknaden vid det laget)
Känsla att gränsla en spretans ilsken hulkengrön streetfighter med Akra titan rör som vrålar vid 10 000 varv så hela stan vänder sig om är oslagbar. Håll kvar vid drömmen bara lite till, du kommer inte ångra det.
Känns som jag måste köpa tillbaka min gamla Z800....
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |