Kawasaki z800/z800e

Dags för 1200 mil servicen. Johans MC tar 4300 kr. :smasha
Är det värt att fortsätta serva den på Johans MC för att ha kvar det 7 års trygghetsavtal man har via dem?
Vad tycker folk?

Beror väl på hur mkt dem tar och om dem ligger över genomsnitts priset för auktoriserade kawa servicar. Jag personligen tycker ju att garantier är nått bra att ha men att kanske betala 50% mer i servicekostnader...mjaa då skulle jag se mig om efter någon annan som kan ge mig stämpel i boken som är auktoriserad :) tror dock att 4.3k är en rätt så bra summa då 1200 servicen är rätt gedigen:7peta
 
Har fått min Er6a inlöst av försäkringsbolaget och har funderingar på en uppgradering till z800 med eller utan e. Fördelen med e-modellen är naturligtvis prislappen, samtidigt får man en z800 -15 för strax över 80' - ni som testat båda, är det dumsnålt att köra z800e om man inte har behov av A2-kort?
 
Nu har jag inte provat e modellen, men kostar försäkringspremien lika så kommer du nog att ångra dig .
 
Hur länge har era drivpaket klarat sig?
är på 1800mil nu, ska servas i veckan för året, vad har den kostat för er och vad brukar göras då?
 
Hallå!
Hur gör ni under vinter då cykeln ska upp i luften?

Depåstöd bak med Bobbins på svingarmen är inga probs, men hur gör man med fram? :va
 
Måste du ha fram? :va

Har bara haft bak hittills.

Har hört att däcken tar stryk av att stå på samma punkt såpass länge?
(Alltså deformeras och kan skapa vibrationer osv under kommande säsong)
Men kanske inte stämmer då om OpusDei kör på sidostöd.
 
Last edited:
Har hört att däcken tar stryk av att stå på samma punkt såpass länge?
(Alltså deformeras och kan skapa vibrationer osv under kommande säsong)
Men kanske inte stämmer då om OpusDei kör på sidostöd.

Jag har hört de jag med men det är inget jag kan påstå att jag har märkt något av, och inget kortare livstid på däcken heller.

Men har funderingar på depåstöd tar upp mindre plats i garaget
 
Last edited:
Kompisen hann sälja sin innan sakerna åkte på, så finns skylthållare samt broms,kopplingsgrepp under köp/sälj om någon är intresserad.
Använde samma skylthållare på min och den satt bra.

IMAG0118.jpgIMAG0237.jpg
 
Någon som monterat originaltillbehörs-vindrutan? Har den på sedan en vecka och tycker att den trycker upp luften så att man får den mer i hjälmhöjd än tidigare. Funderar på att gå tillbaka till original..
 
Tjena! visste inte vart jag skulle skriva men vill också ha en Z800e, är 20 bazt utan mc kort. min fråga är hur jag ska göra. Ska jag köpa Z800e och öva på den så att jag kan köra perfekt sedan boka uppkörningen när jag har fått lite erfarehet?
 
Tjena! visste inte vart jag skulle skriva men vill också ha en Z800e, är 20 bazt utan mc kort. min fråga är hur jag ska göra. Ska jag köpa Z800e och öva på den så att jag kan köra perfekt sedan boka uppkörningen när jag har fått lite erfarehet?
Jag skulle inte rekommendera den som 35 kW hoj. I det skicket är den bara tung och tråkig och har dålig motorkaraktär.
För ditt behov är en strypt Er 6 en betydligt trevligare bekantskap med sin twin. Den är lättare och twinnen har betydligt roligare motorkaraktär i strypt skick än radfyran.

Den " riktiga " z800 på 110 hk är däremot en riktigt trevlig streethoj. Att köpa en z800 e för framtiden är ingen bra lösning eftersom den bara har 95 hk och enklare fjädring ( bak och fram) utan avancerde inställingsmöjligheter och enklare bakdämpare.
 
Jag köpte min E-modell när jag hade a2-kortet. Kan inte påstå som så många andra gör att den var tung och tråkig, utan tvärtom väldigt trevlig visst den var ju lite små trött men det är ju alla strypta hojar..
sedan nu när det är avstrypt då jag tog mitt A-kort. så är den givetvis ännu trevligare att köra då det får flåsa på så som det är tänkt. Somliga har varit inne på det tidigare att det inte är fullt lika bra fjädringskomponenter på den. men det är inget som jag stör mig på eller finner någon nytta utav om man nu inte ska bli seriös banåkare men vi pratar ju trots allt om gatan i detta fall. Det många inte tänker på är att våra kära F-bolag o premier:3freak för min del så betalar jag 8k hel/hel. hade jag haft en vanlig z800 då hade jag fått betala 15k hel/hel:huvet dessa två summor är kollade hos svedeas märkesförsäkring och jag var 22 år vid tillfället.
Så köp en E övningskör kör upp för a2 kör den ett tag till på A och sen om du vill ha mer bang for the buck då finns det bara ett alternativ som lockar kan jag säga..z1000
 
Tjenare allesammans! Jag undrar hur krångligt det är att strypa z800e samt att ta bort strypningen? Är det något en icke-kunnig meckare som jag själv kan fixa eller är det bäst att lämna in på verkstad?

Vad får jag räkna med för pris isåfall?:)

Sedan undrar jag också om någon har erfarenheter om yoshimura r11 röret!
 
Last edited:
Tjenare allesammans! Jag undrar hur krångligt det är att strypa z800e samt att ta bort strypningen? Är det något en icke-kunnig meckare som jag själv kan fixa eller är det bäst att lämna in på verkstad?

Vad får jag räkna med för pris isåfall?:)

Sedan undrar jag också om någon har erfarenheter om yoshimura r11 röret!

Jag har försökt mig på detta själv, och jag har en viss vana av skruva. Gasrullen sitter centrerat i motorn och du måste plocka av tank samt kåpor och ev hela sprutet om du inte har smala fina led-nycklar. Sen att du skruvar på rätt skruv på själva rullen då det är lätt att skruva på fel och då ändrar man spjällhuset och då säger jag grattis till vinsten av en spjällhus optimering. (jag själv gjorde detta misstag) det var inte så himla roligt...
Med spjällhus justering samt avstrypning o ett nytt framdäck fick jag pröjsa närmare 3k varav däcket stod för halva kostnaden..
mitt råd om du inte är bomb säker är att hosta upp pengarna låt en mek göra det! dessutom så har du ju kvar din garanti då en auktoriserad verkstad pillat på hojen och inte nån bondmek:)
 
Jag har försökt mig på detta själv, och jag har en viss vana av skruva. Gasrullen sitter centrerat i motorn och du måste plocka av tank samt kåpor och ev hela sprutet om du inte har smala fina led-nycklar. Sen att du skruvar på rätt skruv på själva rullen då det är lätt att skruva på fel och då ändrar man spjällhuset och då säger jag grattis till vinsten av en spjällhus optimering. (jag själv gjorde detta misstag) det var inte så himla roligt...
Med spjällhus justering samt avstrypning o ett nytt framdäck fick jag pröjsa närmare 3k varav däcket stod för halva kostnaden..
mitt råd om du inte är bomb säker är att hosta upp pengarna låt en mek göra det! dessutom så har du ju kvar din garanti då en auktoriserad verkstad pillat på hojen och inte nån bondmek:)

Joo, låter lite väl krångligt för att jag ska våga mig ge in på det.

Fan låter ju som att du fick drömpris, vilken verkstad var du hos? Mina prisförslag jag har fått än så är som lägst 2500:- hos beviks..
 
Joo, låter lite väl krångligt för att jag ska våga mig ge in på det.

Fan låter ju som att du fick drömpris, vilken verkstad var du hos? Mina prisförslag jag har fått än så är som lägst 2500:- hos beviks..

Jag servar min hoj hos Mc-kompaniet i Väring. Ligger lite utanför Skövde. Skit bra att ha att göra med :)
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top