Kawasaki z800/z800e

Är det bara jag som tycker att z800 är en helt stört snygg motorcykel? Nu börjar ju nya 2015 modeller bli riktigt trevligt prissatta också. Är man helt korkad om man funderar på en 800e som övningskörnings och första hoj? Eller måste man satsa på en strykful Street Triple istället...

Är det bara jag som tycker att z800 är en helt stört snygg motorcykel? Nu börjar ju nya 2015 modeller bli riktigt trevligt prissatta också. Är man helt korkad om man funderar på en 800e som övningskörnings och första hoj? Eller måste man satsa på en strykful Street Triple istället...

Kunde inte varit mer nöjd med min z800e, kör den på a2 nu. Ruskigt snygg och gör dig inte besviken i prestanda!:tummenupp

Provsatt z800e i förrgår. Något sugen på 2015 års modell med 0km på mätaren. Kostar ju i stort sett som en er6'a men med dubbelt så många cylindrar och så djuriskt snygg... Fick dock inte ner hälarna i backen :( Ser att det finns sänksatser på både 25 och 40 mm. Funkar dessa eller sabbar man helt väghållningen?

Ni som provat både er6n och z800e, är det värt den lilla slanten (och viktökningen) att satsa på en z800e istället?

Jag bytte från en er6 till z800 och för min del var det värt pengarna, jag sitter bättre på z'an och den är mycket roligare att köra.
Vet inte hur det om man sänker den

Provsatt z800e i förrgår. Något sugen på 2015 års modell med 0km på mätaren. Kostar ju i stort sett som en er6'a men med dubbelt så många cylindrar och så djuriskt snygg... Fick dock inte ner hälarna i backen :( Ser att det finns sänksatser på både 25 och 40 mm. Funkar dessa eller sabbar man helt väghållningen?

Ni som provat både er6n och z800e, är det värt den lilla slanten (och viktökningen) att satsa på en z800e istället?

Vad ska du göra med hälarna i backen? Jag har inte fått ner hälarna på nån av mina hojar, lider inte av det. Halva foten räcker:tummenupp

kört båda hojarna.. Köp Z'an alla dagar i veckan! Er6:an är både tröttare och mindre vilket verkligen inger en känsla att det inte är en full stor hoj man åker på.....

Varför inte beställa ett på ebay?
Om du prompt måste ha ett akra system så är dom nog inte så mycke dyrare än ett begagnat.

Passar power commander till z800e likaså? Någon som faktiskt har gjort det och kan lämna lite info om hur mkt bättre hojen blir i termer av acc och toppfart?
Tack!

Hej Ja Power Commander funkar också på z800e hojen går bättre om man kör den i dyno annars märker man inte någon skillnad :)

Jag skulle vilja få bort lite vikt ifrån min z800. Är det någon som har förslag på vad som kan göras?

Sitter akra på nu. Nja det känns lite overkill men vet inte riktigt om det går att lösa på några smidiga sätt

Håller med, tror tyvärr inte att det finns ett smidigare sätt än vad du har gjort

Jag skulle vilja få bort lite vikt ifrån min z800. Är det någon som har förslag på vad som kan göras?

Byta fälgar kan man spara ett par kilon på. Men det är nog inte värt med tanke på vad lättare fälgar kostar..

Håller med, tror tyvärr inte att det finns ett smidigare sätt än vad du har gjort

6c2870547596ea0cc143386c408060d0.jpg
Slängde på mitt R11 idag :D Blev rätt schysst asså

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!