Viktor L
Moderator
139 000:- var väll långt ifrån billigt för en hoj med "gammal" teknik? Runt 100k känns mer rimligt..
Gammal? Den är väl en Z1000 av 2010 års modell fast med andra kläder?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
139 000:- var väll långt ifrån billigt för en hoj med "gammal" teknik? Runt 100k känns mer rimligt..
Skitful, ännu en skräphoj från skramlasaki. Och 200 kg plus, kul väghållning, köper man heldre en R1 el GSXR om det handlar om så mkt pengar och sätter på touring styre och STRYPER elendet så den hostar fram.
Tror oxå mkt på den här typen av hojar.
Kan känna att det finns ett glapp mellan supersporthojar och "allt annat"..
Ett glapp som kanske denna och t ex nya Honda CBR600F kan fylla.
Det glappet har jag svårt att se... Gällande Kawasaki så har snart alla likadan kostym, men olika prestanda. Tror det kan missgynna Kawasaki att lyckas sälja exempelvis zx10:an.
210hk är fan overkill för mig
När man är i bantartagen (du liksom jag), står man inte vid korvmojjen längre.![]()
Hoppas bara dom ändrat utväxlingen från Z1000 varvar ju som fan i motorvägsfart och är ju törstig som få.
Tror oxå mkt på den här typen av hojar.
Kan känna att det finns ett glapp mellan supersporthojar och "allt annat"..
Ett glapp som kanske denna och t ex nya Honda CBR600F kan fylla.
VFR1200 är slö och har dålig ergonomi, och inget klipp över 9000 rpm. Klart gubbhoj. K1300 är kanske lite för lång å dyr, med myskofjädring ? känns fel att ha en sån om man inte ska verkligen toura (mest)Sporthoj.com blir kåt av en sporttourer.
Antar att tiderna förändras.
Om man tittar på vad man konkurerar med, är den då intressant?
Det enda jag kan se att Kawa kan komma med är prisbild, VFR1200, K1300S och liknande är ju inte direkt skräphojar i sporttouringsegmentet.
Men den ser ädå skapligt bra ut, dock är glaset stort som på en GT vilket får den att se osexig ut.
Ska jag sporttoura så köper jag nog en K1300S
Här nedan är en ny kawa med 110 Nm och 138 hk som ska flytta 228 kg fulltankad vikt.
![]()
Var någonstans är den 110 000 kr bättre än en 14 år gammal Thunderace med 110 Nm, 145 hk och 225 kilos vikt?
![]()
Missförstå mig nu inte. Jag tycker absolut om konceptet (har gjort det i mer än ett decennium) men jag ser inte riktigt varför jag skulle byta till denna kawa...
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |