Katana och GSX 1100-tråden

Hej, nu kommer bilder på toppen jag talade om tidigare, Någon som vet vilken årsmodell 750R denna kommer från och förståss den viktiga frågan om det kan kan avändas ihop med 1100 motorn. :)

Det där är ju en vanlig oljekyld GSXR-topp, bara att sätta på och köra. Du måste förstås täta av lite och rensa bort alla plåtar som har med oljekylningen att göra.
-Använd kamdrev från GSX-en.
-Fämre kamsläpa från R-en.
-Skippa R-mellandrevet (alt byt till längre kamkedja).
-Sätt fryspluggar i hålen för oljereturen.
-fodra (täta) främre/inre hålen för dragstängerna med något tunnt aluminiumrör. Finns på Bauhaus.

Tuta och kör.

/Ingvar
 
Det där är ju en vanlig oljekyld GSXR-topp, bara att sätta på och köra. Du måste förstås täta av lite och rensa bort alla plåtar som har med oljekylningen att göra.
-Använd kamdrev från GSX-en.
-Fämre kamsläpa från R-en.
-Skippa R-mellandrevet (alt byt till längre kamkedja).
-Sätt fryspluggar i hålen för oljereturen.
-fodra (täta) främre/inre hålen för dragstängerna med något tunnt aluminiumrör. Finns på Bauhaus.

Tuta och kör.

/Ingvar

Tackar för svar Ingvar,

Var hittar jag fryspluggar som passar, någon uppfattning? och vinner jag något på att byta till denna topp från orginal i hk eller vrid?

Skulle du inte kunna utveckla det här med dragstängerna också? vilka menar du?
 
En GSX1100 från -83. Bra skick som det såg ut bortsett från lite damm och lite ytrost på grenrören. Gick bra i motor enligt ägaren. 7500 riksdaler begjorde han.

Synd man är fattig och inte har plats.

Har du möjlighet att ta en bild på dina ljusreglage höger och vänster och posta här?

/U
 
Tackar för svar Ingvar,

Var hittar jag fryspluggar som passar, någon uppfattning? och vinner jag något på att byta till denna topp från orginal i hk eller vrid?

Skulle du inte kunna utveckla det här med dragstängerna också? vilka menar du?

Fryspluggar hittar du på någon biltillbehörsfirma, vanliga i stål som ser ut som små koppar.

På R-toppen är det oljeretur längs främre/inre dragstängerna. Du måste täta hålen i toppen om du inte vill ha olja rinnandes ner över motorn den vägen. Dessa hål är större än de övriga. Du kan därför sätta in tunnväggiga aluminiumrör för att täta hålen. Jag limmade fast mina med Loctite 648.
Jag glömde att säga att du måste ha dragstänger från en 1150 (andra längder).

Du kan också få problem med att förgasarna tar i tanken. Du kanske måste modifiera lite.

/Ingvar
 

Det här du var ute efter?

DSCN1221.jpg


DSCN1222.jpg
 
fixat lite till..

var ute i garaget med några kompisar o rotade.fick dit bromsok , block o måttade upp bakhjulet lite...
 

Bifogat

  • DSC00086.jpg
    DSC00086.jpg
    69.4 KB · Visningar: 99
  • DSC00094.jpg
    DSC00094.jpg
    68.5 KB · Visningar: 86
  • DSC00095.jpg
    DSC00095.jpg
    78.4 KB · Visningar: 96
  • DSC00097.jpg
    DSC00097.jpg
    73.9 KB · Visningar: 103
  • DSC00100.jpg
    DSC00100.jpg
    64.4 KB · Visningar: 87
  • DSC00102.jpg
    DSC00102.jpg
    79.2 KB · Visningar: 79
  • DSC00101.jpg
    DSC00101.jpg
    57 KB · Visningar: 80
  • DSC00084.jpg
    DSC00084.jpg
    72 KB · Visningar: 79
kompisarna..

Perfekta hjälpredor på en fredag kväll...

kommer ni ihåg 5 myror är fler än 4 elefanter ?

ok..en ska bort ! Vilken ??
 

Bifogat

  • DSC00085.jpg
    DSC00085.jpg
    67.2 KB · Visningar: 62
Last edited:
var ute i garaget med några kompisar o rotade.fick dit bromsok , block o måttade upp bakhjulet lite...

Den svingen kan du väl inte använda. Den är ju minst en decimeter för kort

I vilket land har du hittat den hastighetsmätaren :confused:
Rödmärkt vid 80 km/h :D Betyder det att det är olagligt att köra fortare ??
 
kan inte jag ??!

Den svingen kan du väl inte använda. Den är ju minst en decimeter för kort

I vilket land har du hittat den hastighetsmätaren :confused:
Rödmärkt vid 80 km/h :D Betyder det att det är olagligt att köra fortare ??


klart jag kan använda den svingen ! ...i nu läget lika lång ungefär som en orginal sving. Man luras lite av att den är så kraftig.

Tänkte dock modifiera den lite...
 
klart jag kan använda den svingen ! ...i nu läget lika lång ungefär som en orginal sving. Man luras lite av att den är så kraftig.

Tänkte dock modifiera den lite...
Kort sving=snabb i svängarna=bra!
Om nödvändigt, komplettera med wheeliebars!:D

Skåål!:dricka

TheHenrik
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top