Katana och GSX 1100-tråden

Det verkar som att inte tidtagningen fungerade så bra i Västervik (kanske hände något när bilen körde av)
 
Det verkar som att inte tidtagningen fungerade så bra i Västervik (kanske hände något när bilen körde av)

Precis, det blev alldeles för höga tider:gnissla. Man önskar att det berodde på tidtagningen men tyvärr var det nog handhavandefel av chauffören.

/Ingvar
 
Last edited:
Tiderna stämmer inte på hemsidan hos dom som hade hand om tidtagningen och på Rabiat Motors hemsida diskuterar dom att flera bilar hade lustiga tider/sluthastighet.
 
Min tid/hastighet var likvärdig med dom jag fick när jag körde i Bredshult sist, så jag tror inte det var något jätte fel på tidtagningen.

Var finns tiderna ? vilken hemsida
 
www.realrawracing.se

dom kanske blandade ihop höger och vänster körfält för när jag körde mot en bandit så såg både han och jag att jag vann men när vi fick "kvittot" så körde han fortare.
 
www.realrawracing.se

dom kanske blandade ihop höger och vänster körfält för när jag körde mot en bandit så såg både han och jag att jag vann men när vi fick "kvittot" så körde han fortare.

Det kan han göra om han står och sover i starten. :D
Man behöver inte ha högst hastighet och snabbast tid bara för att man är först över linjen.
Kollade ni reaktionstiden?
 
Last edited:
Last edited:
dom var väldigt duktiga på att trimma .Jag tror att ägaren omkom i en mc-olycka för ett antal år sedan det var nog då firman lades ner.
 
Plastjobb mm..

var ute o letade i förrådet..hittade framlyse , kåpor mm till katanan..

Dock behövs det en del TLC....

Fick oxå 2 paket idag - ett med en kopplingskorg med rakskuret drev , och ett med HD pinnbultar mm:tummenupp

Nu saknas bara vevaxel , vxl låda, cylinder , kammar , förgasare...hmm det va en massa grejor kvar...:va
 

Bifogat

  • DSC00109_2.jpg
    DSC00109_2.jpg
    51.9 KB · Visningar: 52
  • DSC00110.jpg
    DSC00110.jpg
    69.1 KB · Visningar: 49
  • DSC00115.jpg
    DSC00115.jpg
    73.1 KB · Visningar: 50
  • DSC00116.jpg
    DSC00116.jpg
    72.1 KB · Visningar: 58
  • DSC00119.jpg
    DSC00119.jpg
    50 KB · Visningar: 54
dom var väldigt duktiga på att trimma .Jag tror att ägaren omkom i en mc-olycka för ett antal år sedan det var nog då firman lades ner.

Jo det kan nog stämma att han omkom i olycka, försökte läsa lite om McKen Racing men hittade typ nada.

Nu har jag hojen hemma alla fall och vips så kunde jga inte hålla fungrarna i styr och kollade topp och förgasare. Men tyckte att cylindrarna såg väldigt små ut (75mm) i diameter, ringde killen jag köpte av och där påstår han att det sitter annan vevaxel i motorn som ger 1380cc.

Alldrig hört talas om att en utbytesvev skall göra så stor cc skillnad, har även heller inte hört talas om någon annan vev än den som normalt sitter på dessa hojar. Någon som kan rätta mig kanske? Annars blir det väl att lämna tillbaka hojen till gamla ägaren. :mad::mad::mad:
 
ringde killen jag köpte av och där påstår han att det sitter annan vevaxel i motorn som ger 1380cc.

Tja det skulle ge en slaglängd på 78mm... Går ju alltid att konvertera till Diesel med en så underkvadratisk maskin:yoparty Skulle isf vara lika låga kolvar som en modern R-maskin för att gå fritt från vevaxeln:rolleyes:
 
http://www.blocket.se/vasternorrland/Gsx_1100__katana_23630171.htm?ca=11&w=3

Kanske kan få den att bli orginal på något billigt sätt. :)

Någon som har info om Mc:Ken Racing trimning som en annan killa annonserat på blocket? Va e det för trimning?


Mc:Ken Racing är som redan sagts en firma som låg i Linköping.Och visst dog han som hade den i en mc-olycka för många år sedan. Men då han var verksam var han en motorguru utan like, flertalet av monsterhojarna som gick på strippen hade han byggt motorerna på. Så är det en motor som han byggt så lär den vara välbyggd, men det är länge sedan den isf byggdes.
 
Jo det kan nog stämma att han omkom i olycka, försökte läsa lite om McKen Racing men hittade typ nada.

Nu har jag hojen hemma alla fall och vips så kunde jga inte hålla fungrarna i styr och kollade topp och förgasare. Men tyckte att cylindrarna såg väldigt små ut (75mm) i diameter, ringde killen jag köpte av och där påstår han att det sitter annan vevaxel i motorn som ger 1380cc.

Alldrig hört talas om att en utbytesvev skall göra så stor cc skillnad, har även heller inte hört talas om någon annan vev än den som normalt sitter på dessa hojar. Någon som kan rätta mig kanske? Annars blir det väl att lämna tillbaka hojen till gamla ägaren. :mad::mad::mad:

Det är ju bara att mäta upp slaglängden, ett skjutmått i tändstifthålet skingrar dimmorna.
Det finns ju axlar att köpa med lite längre slaglängd, kostar dock skjortan. Har dock aldrig hört talas om någon som ökat slaget innan det är maxborrat.

Från Falicon:
222-204 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (66.4MM) $3604.00
222-205 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (68MM) $3604.00
222-206 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (72.3MM) $3810.00

/Ingvar
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top