Katana och GSX 1100-tråden

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
värme problem? annat...vad kör du med för topp o kammar?:va
Det högsta jag varit upp i är 112grader, men det var när vi körde i kortege.. Men annars så har det aldrig varit några problem. Har en topp som har 29/25 ventiler och G4 kammar och en hej och hå utväxling 18/36
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Man kanske är skadad men detta är vackert!
 

Bifogat

  • växellåda.jpg
    växellåda.jpg
    39.4 KB · Visningar: 118

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Man kanske är skadad men detta är vackert!

Splittans nytt:tummenupp, du är nog inte mer skadad än många andra här. Själv har jag fått mina ventilsäten frästa och gått grundkurs i Matte B's portningsakademi:), vilka grymma topplocksjobb den mannen utför. Toppen ser ut att gå i 200 bara man tittar på sätesjobbet:D. Nu är det dags för mig att under mörka vintermånader avlägga gesällprov i kanalutformning:D.

/Ingvar
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Splittans nytt:tummenupp, du är nog inte mer skadad än många andra här. Själv har jag fått mina ventilsäten frästa och gått grundkurs i Matte B's portningsakademi:), vilka grymma topplocksjobb den mannen utför. Toppen ser ut att gå i 200 bara man tittar på sätesjobbet:D. Nu är det dags för mig att under mörka vintermånader avlägga gesällprov i kanalutformning:D.

/Ingvar

Faktiskt inte ny, har tydligen suttit i någon tävlingsmaskin där på andra sidan. Skulle vilja behärska kunskapen att kunna pussla ihop veven utan allt för stora viibbrato..Får kolla Medborgarskolans studiecirkelsprogram:)
Lycka till med portningen.

rena Picasso'n..rama in och häng på väggen !...:tummenupp
Fler bilder ska vi kunna ordna till galleriet..
 
Last edited:

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Hur fick du tag på på den? Svart bälte i Ebay, eller....

/Ingvar

Jag gjorde min första affär på Ebay med den här växellådan och det gick bara fint. Fast man vet ju aldrig riktigt vad man fått förrän prylarna ligger på köksbordet och omslagspapper över hela golvet..
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Uppdatering

Det finns många nyfikna själar härinne, jag vet, jag är en själv...
Därför är det lika bra att berätta på en gång att jag äntligen lyckats trycka ut en del nya bilder på hemsidan.

Jag hoppas kunna väva ut texten lite mer om jag får tid nån gång, men vem fan bryr sig om text när det finns lite snaskiga bilder på portade toppar ?
Eller vad säger du Ingvar ?? :D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Det finns många nyfikna själar härinne, jag vet, jag är en själv...
Därför är det lika bra att berätta på en gång att jag äntligen lyckats trycka ut en del nya bilder på hemsidan.

Jag hoppas kunna väva ut texten lite mer om jag får tid nån gång, men vem fan bryr sig om text när det finns lite snaskiga bilder på portade toppar ?
Eller vad säger du Ingvar ?? :D

Så sant, så sant. Skippa prosan och upp med bilderna:D . Du har väl förstorat ventilfickorna i kolvtopparna (du hade ingen bild på det). På mina JE-kolvar var fickorna för små till 30/26, måste tas ur.

/Ingvar
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
gode gud biker66, det är tur det är sommar snart!
vem har gjort portningsjobbet?
Härlig kommentar :tummenupp
RG Engineering har portat och monterat svamparna.
Man kan bara hoppas att jag blir klar med alla delprojekt till sommaren...
Så sant, så sant. Skippa prosan och upp med bilderna:D . Du har väl förstorat ventilfickorna i kolvtopparna (du hade ingen bild på det). På mina JE-kolvar var fickorna för små till 30/26, måste tas ur.
/Ingvar

Jag fick de nya kolvarna i veckan, har inte hunnit kolla dem än.
Högkompskolvarna jag har skulle gett 17:1 i komp !! :yoparty
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Precis min tanke.
Med tanke på de delar jag använder, billet här å hevvy dutty där,
behöver jag i princip bara byta kolvar, kammar o ventilfjädrar för att få en PS-maskin :näsblod
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Sätt igång o meka nu!

Precis min tanke.
Med tanke på de delar jag använder, billet här å hevvy dutty där,
behöver jag i princip bara byta kolvar, kammar o ventilfjädrar för att få en PS-maskin :näsblod

Ner i garaget med dig nu! slösa tid här när du kan skruva...vi vill ju se hojen rulla till sommaren...Annars betalar du ölen för en lång tid framåt !:tummenupp :D :D :D :D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Ett jämrans gnagande är det

Viss progress med toppen. Sätena på insug portade, ett förbränningsrum nästan klart och ett insug påbörjat. Som synes provat lite av varje för att försöka utröna vilka verktyg som jag har/borde ha. Julen är räddad:D.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1000212_mini.jpg
    P1000212_mini.jpg
    88.2 KB · Visningar: 123
  • P1000218_mini.jpg
    P1000218_mini.jpg
    97.6 KB · Visningar: 123

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Rikard har trollat! Hur snyggt som helst!
 

Bifogat

  • topp2.jpg
    topp2.jpg
    104.5 KB · Visningar: 101
  • topp.JPG
    topp.JPG
    32.5 KB · Visningar: 118
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top