Säkerhetsmässigt är det viktigast att börja med att dra runt motorn försiktigt för att säkerställa att ventilerna inte tar i någonstans!
Mätmässigt är det viktigaste att justera in nollan på gradskivan korrekt, kolla min hemsida.
Justera 1:ans ventilspel till 0, resterande ventilers justerskruvar lämnas lämpligen väl utskruvade, det blir lättare att vrida runt motorn samt att justera kammen.
Se till att insugsnocken står någonstans mellan rakt bakåt och rätt upp, dvs inte påverkar lyftaren. (Gradskivan bryr du dig inte om i detta läge)
Justera klockan mot retainern, jag justerar ner den ett gäng millimeter så man får en förvarning när nålen spinner tillbaka till andra mättillfället, du förstår vad jag menar när du provat...
Sedan noterar du värdena precis som du beskrev och sätter in dem i formeln på min hemsida.
Vid justering lossar du kamdrevet, försök hitta ett läge där kammen inte påverkas av någon lyftare när du lossar andra skruven, vrid sedan drevet i förhållande till kammen. Som Jozzy sade, ofta är det löjligt små rörelser som behövs.
Sedan är det trial and error, prova dig fram tills du får känslan för det hela, man hittar inte rätt på första försöket !