Jag är, som du vet, en av dina beundrare på dessa sidor, men tycker att du gör det lite för enkelt för dig här. Skolan och dess disciplin är en sak, självmord en annan! Det skulle ju gå att argumentera för att "slappare" skola kan vara bra eftersom antalet självmord i Sverige har gått ned, inte upp, konstant de senaste 20 åren.Så fram för mindre disciplin!korvgubbe skrev:2426192Jag är normalt emot medias publiceringshysteri där vanligt folk konstant hängs ut. I det här fallet tror jag faktiskt det kan medföra något gott eftersom det visar hur djävla eländigt det faktiskt är när en ung människa ger upp. Kanske kan det få det eviga daltandet i skolorna att upphöra. skolpolitiken har allt för länge enbart inneburit att elever fått fler och fler rättigheter men helt blivit av med skyldigheter. Lärarna har helt avväpnats och eleverna vet precis hur maktlösa lärarna är.
Förhoppningsvis får en sådan artikel föräldrar att börja ta mobbing på allvar och bli lyhörda för signaler hos sina egna barn och tar dessutom förhoppningsvis andra föräldrars "kritik" på allvar om det är deras ungar som är mobbarna.
Så det är två saker som inte hänger ihop!