Ja är det så jävla märkligt då? Ska man sparka bort dugliga människor från betydande poster bara för att det ska kvoteras in en kvinna? Saker och ting tar tid det är bara att inse. På mitt jobb är 2 av tre chefer kvinnor, känn på den du. Feminister som du själv har hela tiden en tendens att snäva till saker och ting. Titta på det som faktiskt görs istället för att öka jämlikheten i samhället. Det är inte så lite som du och många andra vill påvisa. Att ni sedan är uppfostrade att tycka si och så och sedan agerar efter det är ju enligt ditt eget resonemang ert eget fel, ty ni har ju en hjärna att tänka med.
Själv lever jag i ett någorlunda jämlikt förhållande där JAG tar hand om barnen till största delen. Jag vill helst inte tvätta kläder, men å andra sidan vill sambon inte gärna tvätta eller skruva med bilen eller sköta ekonomin. Den biten sköter helt naturligt jag själv.
Slutligen att man frågar en modell i slitz saker som kläder och sex är väl inte märkligare än att fråga en snickare om hammare och spik.