Mavve
Ur-medlem sen 2002.
KalleNorton skrev:Är Scotland ett undantag då? Där går killarna i kjol...
Javisst, alla går runt med kjol där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
KalleNorton skrev:Är Scotland ett undantag då? Där går killarna i kjol...
Swedie skrev:hoho. Jag visste inte att debatten var så seriös. Så nej, jag var inte seriös och skojjade Mest. Men faktiskt tycker jag att feminister ofta försöker Hitta saker för att göra sig hörda. Är det verkligen så stor seperation mellan män och kvinnor så sådant behövs? tydligen.

Vad är du själv?Mavve skrev:Jag frågade dig om du var feminist och gör det fortfarande. Jag påpekade inte att du är det eller kallade dig för det.
Nå, är du det då? Vill du kalla dig själv för feminist o rösta på FI i nästa val?
Nyteknik skrev:Vad är du själv?
Nej, men i stort sett alla äger en och använder vid festligare tillfällen..Mavve skrev:Javisst, alla går runt med kjol där.![]()
Mavve skrev:Det är genetiskt betingat![]()
CorbenDallas skrev:Är det verkligen så sant det?
Mavve skrev:Kolla vad eleverna i klassen i sjuan väljer när de får välja mellan syslöjd och träslöjd.
Valet är ju fritt....
Jo men många, inklusive mig, anser att det är helt naturligt, har väl alltid varit så. Varför måste det finnas något lurigt bakom det hela?Macho Woman skrev:Ja, men har man som tjej uppfostrats med att tycka att det är intressant med kläder, samt att man snickeri är för killar så finns det ju vissa anledningar till varför tjejer väljer det ena och killar det andra.
Att vi präglas av andra är helt naturligt och i fallet med slöjd kan man tycka det är harmlöst, men det är inte alltid fallet. Könsmaktstrukturen är inte harmlös, och den går att ändra. Vad är det för fel med det?rimag skrev:Jo men många, inklusive mig, anser att det är helt naturligt, har väl alltid varit så. Varför måste det finnas något lurigt bakom det hela?
Macho Woman skrev:Ja, men har man som tjej uppfostrats med att tycka att det är intressant med kläder, samt att man snickeri är för killar så finns det ju vissa anledningar till varför tjejer väljer det ena och killar det andra.
Bo_jahn skrev:MW, Goodstuff mfl som håller med:
Läs lite biologi och återkom sedan, så får vi se om ni fortfarande tycker likadant.
Tips: Den genetiska skillnaden mellan könen och vad de är lämpade för är större än vad ni verkar tro.

xyx skrev:Vad vi är "lämpade för" är i våra moderna tider tämligen irrelevant då vi har ett intellekt som styr vad vi kan och inte kan göra.
Det är individen som skall avgöra, såvida vi inte suktar på A Brave New World?
xyx skrev:Samma trötta resonemang används ofta i debatter om alla möjliga och omöjliga saker; t.ex. "är det meningen att vi ska äta kött?" och "är det någon idé att eftersträva fred?"
![]()
Macho Woman skrev:Är du sann? Ja, om vi räknar betydelsefulla platser inom organisationer och på arbetsplatser så innehas de till 2/3 av män. Oftast äldre.
Dags för dig att komma nu?Markus skrev:Vilken härlig tråd, smällfull med valda sanningar av RKU-anhängare.![]()

|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |