Kanonbra feministkampanj

Swedie skrev:
hoho. Jag visste inte att debatten var så seriös. Så nej, jag var inte seriös och skojjade Mest. Men faktiskt tycker jag att feminister ofta försöker Hitta saker för att göra sig hörda. Är det verkligen så stor seperation mellan män och kvinnor så sådant behövs? tydligen.

Öööhh, är jag hungrig nu? Ja. :va

Du ska inte skämmas för att du tycker att feministerna är fula våp :banana

Mavve skrev:
Jag frågade dig om du var feminist och gör det fortfarande. Jag påpekade inte att du är det eller kallade dig för det.

Nå, är du det då? Vill du kalla dig själv för feminist o rösta på FI i nästa val?
Vad är du själv?

Last edited:
Nyteknik skrev:
Vad är du själv?

Hungrig!

Jag väljer att inte sätta en etikett på mig själv. Kan inte hålla med om allting i en viss rörelse så jag får väl bli halvateist eller nåt :3freak
Helateist stämmer inte heller in på mig så....

Är du feminist då?

Mavve skrev:
Det är genetiskt betingat :)

Enligt vilken forskning då? Forskare finner de svar de vill ha. Genom tiderna har det gjorts mycket forskning på det där, men resultaten visar helt olika. Ungefär lika många forskare tycker att det är genetiskt som de som tycker att det handlar om miljö. Spelar det någon roll? Bara för att vi har någon slags impuls betyder det ju inte att vi behöver följa den (tack och lov). Vi har ju en hjärna att tänka med också.

Mavve skrev:
Kolla vad eleverna i klassen i sjuan väljer när de får välja mellan syslöjd och träslöjd.

Valet är ju fritt....

Ja, men har man som tjej uppfostrats med att tycka att det är intressant med kläder, samt att man snickeri är för killar så finns det ju vissa anledningar till varför tjejer väljer det ena och killar det andra.

Macho Woman skrev:
Ja, men har man som tjej uppfostrats med att tycka att det är intressant med kläder, samt att man snickeri är för killar så finns det ju vissa anledningar till varför tjejer väljer det ena och killar det andra.
Jo men många, inklusive mig, anser att det är helt naturligt, har väl alltid varit så. Varför måste det finnas något lurigt bakom det hela?

MW, Goodstuff mfl som håller med:

Läs lite biologi och återkom sedan, så får vi se om ni fortfarande tycker likadant.

Tips: Den genetiska skillnaden mellan könen och vad de är lämpade för är större än vad ni verkar tro.

rimag skrev:
Jo men många, inklusive mig, anser att det är helt naturligt, har väl alltid varit så. Varför måste det finnas något lurigt bakom det hela?
Att vi präglas av andra är helt naturligt och i fallet med slöjd kan man tycka det är harmlöst, men det är inte alltid fallet. Könsmaktstrukturen är inte harmlös, och den går att ändra. Vad är det för fel med det?

Macho Woman skrev:

Märkligt att du hoppar på mig utan att svara på min fråga. Dessutom är jag *skitless* på folk som påstår att man fostras till sitt intresse. Jag gillar teknik, min fru hatar det. Hur skulle ditt samhälle se ut? "Frugan, kan du byta bromsbeläggen ikväll så stryker jag gardinerna?". Fatta att vi är olika! Min fru besitter inte 1. Kunskapen 2. Intressent samt 3. Styrkan för att slita arslet av sig med ett bromsok som bara inte vill ge med sig. Borde hon ha det? Borde jag fjolla runt och stryka gardiner? Över min döda kropp. Att du kallar dig för Macho innebär inte att alla brudar behöver göra det.

Bo_jahn skrev:
MW, Goodstuff mfl som håller med:

Läs lite biologi och återkom sedan, så får vi se om ni fortfarande tycker likadant.

Tips: Den genetiska skillnaden mellan könen och vad de är lämpade för är större än vad ni verkar tro.

Vad vi är "lämpade för" är i våra moderna tider tämligen irrelevant då vi har ett intellekt som styr vad vi kan och inte kan göra.
Det är individen som skall avgöra, såvida vi inte suktar på A Brave New World?

Samma trötta resonemang används ofta i debatter om alla möjliga och omöjliga saker; t.ex. "är det meningen att vi ska äta kött?" och "är det någon idé att eftersträva fred?"
:död

Min mamma som är en klok mor ville att vi skulle växa upp jämstälta. Hon provade olika saker bland annat så fick jag en docka att leka med. Det slutade på följande sätt. Först kastade jag den i backen ett par gånger, sen använde jag den som "Krockdocka" mot minna bilar och slutligen slet jag huvudet av den och förklarade att det inte var någon kul leksak. Detta skedde när jag var liten. Vi äro olika, medias bild kan vara skev och fel men det är lik förbannat vi som köper tidningarna det är bara vi som kan ändra våra ideal.

Björn

xyx skrev:
Vad vi är "lämpade för" är i våra moderna tider tämligen irrelevant då vi har ett intellekt som styr vad vi kan och inte kan göra.
Det är individen som skall avgöra, såvida vi inte suktar på A Brave New World?

FEL. Människans kropp OCH intellekt är fortfarande på nivån från 20 000 år sedan eller mer. Inse att det finns mening med att vi beter oss som vi gör.

xyx skrev:
Samma trötta resonemang används ofta i debatter om alla möjliga och omöjliga saker; t.ex. "är det meningen att vi ska äta kött?" och "är det någon idé att eftersträva fred?"
:död

"är det meningen att vi ska äta kött?": JA. Eller ämnen som ger motsvarande näring.

"är det någon idé att eftersträva fred?": VISST. Människans natur arbetar delvis för detta mål. Men också emot.

Fler frågor?

Macho Woman skrev:
Är du sann? Ja, om vi räknar betydelsefulla platser inom organisationer och på arbetsplatser så innehas de till 2/3 av män. Oftast äldre.

Ja är det så jävla märkligt då? Ska man sparka bort dugliga människor från betydande poster bara för att det ska kvoteras in en kvinna? Saker och ting tar tid det är bara att inse. På mitt jobb är 2 av tre chefer kvinnor, känn på den du. Feminister som du själv har hela tiden en tendens att snäva till saker och ting. Titta på det som faktiskt görs istället för att öka jämlikheten i samhället. Det är inte så lite som du och många andra vill påvisa. Att ni sedan är uppfostrade att tycka si och så och sedan agerar efter det är ju enligt ditt eget resonemang ert eget fel, ty ni har ju en hjärna att tänka med.

Själv lever jag i ett någorlunda jämlikt förhållande där JAG tar hand om barnen till största delen. Jag vill helst inte tvätta kläder, men å andra sidan vill sambon inte gärna tvätta eller skruva med bilen eller sköta ekonomin. Den biten sköter helt naturligt jag själv.

Slutligen att man frågar en modell i slitz saker som kläder och sex är väl inte märkligare än att fråga en snickare om hammare och spik.
:rolleyes:

Det finns jobb som män gör mycket bättre än kvinnor, tror inte det finns jobb som kvinnor gör bättre än män.

P.s tjejfotboll är värdelöst.. tjejrock också

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...