Kan Swedie (eller någon) förklara för mig?

Status
Ej öppen för fler svar.
läs hela mitt inlägg så förstår du. det var ett exempel bara att han kör fort och det är helt oacceptabelt och kritiseras av vissa som efter kritiken går in och laddar upp bilder/filmer där det körs fort på allmänna vägar.

sen skrev jag även att skylla på/banna/förbjuda en viss person för att trådar som handlar om honom alltid ballar ur. det är ju MÅNGA/SKITMÅNGA trådar på denna sidan som ballar ur hela tiden varje dag. men det är det ingen som säger något om.

som sagt var--- läs hela mitt förra inlägg.

Ja jag har läst hela ditt förra inlägg, jag läste det innan mitt svar. Jag tog bara upp lite av det jag inte förstod. Ett annat är ju det som du tar upp nu: Det är ju ett skitlass med folk som blivit bannade, sista kullen var ju tex Ironmike, Andreas NO mfl. De liksom de flesta andra banningar har ju inget med GR att göra utan beror ju just på att dessa människors trådar och inlägg uppenbarligen passerar Swedies gräns.

Jag kan själv tycka att en del inlägg av rasistisk karaktär borde leda till banning. Men det är en sak jag tycker har blivit bättre på SH, det är mindre rassegrejjer jämför med för tex 3 år sedan. Många av dessa har slutat skriva.

Last edited:
Vild gissning, de som spammade/spårade ur var de som var emot fenomenet GR. Som svar på det så blev ämnet förbjudet?
Då är det ett säkert kort att spamma sönder trådar med ämnen man inte gillar vilket gör att även de förbjuds? :tummenupp

Några förslag till sidan överlag:
*Fler moderatorer, ger mer koll på vad som händer hela tiden.
*Radera offtopic inlägg (sk. spam).
*Dela ut varningar till folk som inte fattar.
*TempBan.
*Ban.

Och absolut sist utvägen:
*Förbjuda ämnen.

Till er som vill ta bort OT-delen :va :
Då kan vi lika gärna plocka bort allt utan mek/rr-delarna så borde iallafall 100 användare vara nöjda?

Puss & Kram :)

Off topic tycker jag ska finnas i alla forum.
Jag tycker tex zatzy gjorde en miss när dom tog bort det.
Sen om man inte vill läsa därinne just därför att det står en massa struntprat därinne kan man helt enkelt välja att inte läsa.

*TempBan.
*Ban.

*Förbjuda ämnen.

E väl precis så det fungerar idag redan?
Med reservation för raden om antalet moderatorer då, fast det har väl varit uppe det med.

Off topic tycker jag ska finnas i alla forum.
Jag tycker tex zatzy gjorde en miss när dom tog bort det.
Sen om man inte vill läsa därinne just därför att det står en massa struntprat därinne kan man helt enkelt välja att inte läsa.

Det måste vara det enda vettiga med det forumet!

Vad bra! Då kan vi alla som hänger där flytta till dina favoritforum och häckla..
Om du inte gillar ot är det bara att inte vara där, är det så svårt? Ot bidrar till stor del att övriga SH är så bra som det faktiskt är.

Visst! Häckla på bara. Men en massa trådar med meningslöst skitsnack (precis som den här tråden) tillför inte sajten ett smack.

Last edited:
Visst! Häckla på bara. Men en massa trådar med meningslöst skitsnack (precis som den här tråden) tillför inte sajten ett smack.

Det är väl det som är SH's styrka? Att det finns en hyfsad bredd och utrymme för fler åsikter och diskussioner än enbart t.ex. RR och teknik?

Tycker dessutom att kategorierna är uppdelade på ett vettigt sätt, så du behöver ju knappast snubbla in i en tråd du inte vill läsa?

Sidan har ett bra upplägg och sköts på ett proffsigt sätt för det mesta. Allting passar kanske inte mig till 100%, men eftersom jag har ett liv utöver detta forumet så kan jag släppa det och läsa de bitar jag finner intressant.

*TempBan.
*Ban.

*Förbjuda ämnen.

....

Gestapo någon? :rofl

Vad är sajten till för? Ska vi tillföra sajten något som nån digital nätgud ska tillgodose sig eller är sidan dill för oss människor?
Uppenbarligen får många människor ut mycket av ot-delen och då är det väl bra? Eller unnar du inte människor som inte är som du det? Jag håller inte till i racingforumet eller strijtfajterforumet men får ut mycket av allmänt hojsnack, filmer/bilder, ot, mm. Kan det inte få vara så eller ska alla tycka lika i sann stalinanda?

Jag kan inte fatta att man kan hysa så mycket agg mot något man inte behöver se eller höra. Tycker du Jag ska kämpa för att förbjuda strijtfajterforumet för att det inte ger mig personligen ett smack?

Kom inte och snacka om inlägg som inte tillför något:mad:

Det är väl det som är SH's styrka? Att det finns en hyfsad bredd och utrymme för fler åsikter och diskussioner än enbart t.ex. RR och teknik?

Tycker dessutom att kategorierna är uppdelade på ett vettigt sätt, så du behöver ju knappast snubbla in i en tråd du inte vill läsa?

Sidan har ett bra upplägg och sköts på ett proffsigt sätt för det mesta. Allting passar kanske inte mig till 100%, men eftersom jag har ett liv utöver detta forumet så kan jag släppa det och läsa de bitar jag finner intressant.

Det är döfött är Jag rädd. Han tror att sidan är tillägnad honom och ska därav endast förse honom med trådar han finner intressanta. Jag tror aldrig jag blivit så trött på en människa här på sh förut. Skönt att han inte får som han vill medan jag får det.

Last edited:
Läsa eller inte läsa, det är frågan? Jag läser det mesta på SH och kommenterar i de trådar där jag kan tillföra ngt eller spamma i spamtrådar. gör som jag skippa det som gör dig arg då chansen att man slänger ur sig ngt opassande är stor. och det är ju inte på liv eller död det som skrivs här så ta det som inte skrivs i teknikforumet eller annan positiv informativ text skrivs med en gnutta salt, eller i vissa fall en näve salt. SWEDIE U RULE! i dubbel bemärkelse

Vad är sajten till för? Ska vi tillföra sajten något som nån digital nätgud ska tillgodose sig eller är sidan dill för oss människor?
Uppenbarligen får många människor ut mycket av ot-delen och då är det väl bra? Eller unnar du inte människor som inte är som du det? Jag håller inte till i racingforumet eller strijtfajterforumet men får ut mycket av allmänt hojsnack, filmer/bilder, ot, mm. Kan det inte få vara så eller ska alla tycka lika i sann stalinanda?

Jag kan inte fatta att man kan hysa så mycket agg mot något man inte behöver se eller höra. Tycker du Jag ska kämpa för att förbjuda strijtfajterforumet för att det inte ger mig personligen ett smack?

Kom inte och snacka om inlägg som inte tillför något:mad:

Det är döfött är Jag rädd. Han tror att sidan är tillägnad honom och ska därav endast förse honom med trådar han finner intressanta. Jag tror aldrig jag blivit så trött på en människa här på sh förut. Skönt att han inte får som han vill medan jag får det.

Allmänt hojsnack, filmer eller bilder har jag inget emot, inte heller allmänna trådar där folk söker hjälp eller undrar saker. Det jag syftar på är debatter likt denna om GR, vad folk ska äta till middag, krökartrådar, vad man lyssnar på just nu-trådar etc. I mina ögon är det inget annat än "Spam". Jag undviker att gå in i dem, men det räcker att se dem när jag klickar på "Visa nya inlägg". Går det att dölja dessa trådar med en funktion så vore jag helnöjd.

Jag missunnar ingen den forumdelen, men jag vill helst slippa se den ens.
Men jag är ju tyvärr inte ägare av sajten så det är inget jag kan påverka mer än att säga min mening.

Vad vill du uppnå med att skriva att "sidan är tillägnad honom...."
Jag uttryckte bara min åsikt och bara för att du inte delar den så behöver du inte vara spydig.

Nu har det som vanligt börjat spåra ur och glida ifrån trådens ämne så jag stannar här. Vill du fortsätta debatten är du välkommen via PM.

Allmänt hojsnack, filmer eller bilder har jag inget emot, inte heller allmänna trådar där folk söker hjälp eller undrar saker. Det jag syftar på är debatter likt denna om GR, vad folk ska äta till middag, krökartrådar, vad man lyssnar på just nu-trådar etc. I mina ögon är det inget annat än "Spam". Jag undviker att gå in i dem, men det räcker att se dem när jag klickar på "Visa nya inlägg". Går det att dölja dessa trådar med en funktion så vore jag helnöjd.

Om du ser dem så är du i OT-delen. Inga av dessa trådas syns i "senaste inläggen". Om Jag förstår dig rätt så kommer det ner till att du inte vill att vissa trådar som inte faller dig på läppen i OT ska vara där? Det är ju som att besväras över att det är fel förgsättning på sporthoj.com eller att man vill ha Garagelänken mellan Sök medlem och Bildgalleri.

Jag missunnar ingen den forumdelen, men jag vill helst slippa se den ens.

Du behöver inte se den ens, du måste aktivt klicka dig till den.

Men jag är ju tyvärr inte ägare av sajten så det är inget jag kan påverka mer än att säga min mening.

Skönt för alla oss andra människor.

:mattias
Arguing on the internet is like running the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.

När man håller muspekaren över "visa nya inlägg" kommer det upp en text där det står "Tänk på att du kan modifiera vad som ska visas här".

Om inte det är pedagogiskt nog, ja då vet jag helt enkelt inte...

oj oj oj... hoppas ni inte har så mycket och göra på jobbet...
God dag allihopa!!!

Kan hålla med om att jag både är totalt ointresserad om GR (visste inte ens att det fanns nåt nytt) och sär-skrivningar! Tyckte bara "censur" reglerna var lite vinklade åt vad forum-numera-inte-ägaren-men-dock-moderatorn ville diskutera o inte....

Så kan det vara, det har jag ingen koll på. Jag har nog bara turen att inte vara intresserad av de trådar som hittills tydligen censurerats. Jag läser mest i mc- eller teknikrelaterade trådar.

Nu är det ju så att levande OT-sektioner är sådant som skapar liv och rörelse, där folk hittar likasinnade. :)
Alla är inte diehard teknik-geeks, eller aspirerande superbikerääääjsers - utan helt vanliga människor, med undantaget att de flesta här gillar motorcyklar. :)
Ibland kan man riskera att få dagens garv med - stundtals skrivs det en del roliga saker här (teos fetisch, och vurmande för mintgrönt och ceriserosa bla.a.).

Blir det för stelt, tekniskt, sterilt och torrt lär jag inte spendera lika mycket tid här, tror inte att jag är ensam om den åsikten. :)

/J

Börja moderera lika hårt som på soe.se. :D
För då kommer hela sporthoj.com dö ut och alla gnällmuppar kan skaffa sig ett liv.

Visst ska vissa diskutioner bromsas upp (alt stängas), men det får ju inte gå till överdrift.

Ojoj, detta ämne var länge sedan man läste om på Sporthoj.com.

Jag måste tillkännage att jag endast läste till ”sida 3” och sedan fastforwardade till sista sidan – för det är precis som alltid, och precis som i alla andra trådar som skapar 2 läger, en massa tjafs för och imot och vida utsvävningar.

Men… Är inte det vad ett forum är till för? Är det endast seriösa teknikrelaterade frågor som skall diskuteras och enkla JA/NEJ-svar baserade på fakta och beprövad vetenskap - utan anknytning till personliga åsikter, så kan man ju plocka bort en del forumsdelar.

Jag personligen tycker varenda tråd om ”Vilken motorcykel skall jag köpa?” ballar ur och framförallt de trådar som börjar med ”Vilken FÖRSTA motorcykel skall jag köpa?”…

Kan ju förbjuda dem med eftersom de allt som oftast resulterar i pajkastning mellan Honda-, Suzuki-, Kawasaki- och Yamahaägare.

Och frågan om första hojjen mellan dem som ivrigt proklamerar det viktiga med att åka en sur 500cc från början på 90-talet i 5 år innan man köper sporthoj mot dem som för sin sida proklamerar att årets modell av 1000cc måste inhandlas på en gång, annars tröttnar man på en eftermiddag.

När det kommer till Ghostrider-relaterade trådar struntar jag faktiskt i det mesta kring dem men jag tycker inte de borde vara förbjudna - av den enkla anledningen att jag inte upplever de mer enerverande än vissa andra trådar/ämnen.

Klart trådarna därom skapar en debatt, det är ett laddat ämne tydligen - med flera starka åsikter. Skall något förbjudas av av den anledningen? Skall endast ämnen som inte skapar debatt få diskuteras? Då blir diskussionerna ganska få skulle jag tro.

När det gäller rena påhopp och personangrepp tycker jag dock att det kunde styras upp mer – varna/banna de som inte kan sköta sig (fan, tror även jag har blivit bannad en gång?!) men att förbjuda ett ämne, eller flera, för att vissa inte kan sköta sig är lite som att förbjuda motorcyklar för att vissa av oss inte kan sköta oss ute på vägarna – och DET skulle nog de flesta av er tycka var väldigt fel.

Men jag har ju haft fel förr så jag kan ju ha det nu med.

Kanske en lösning kunde vara ett tydligt regelverk och framförallt, en större skara som modererade och såg till att detta regelverk följdes? Och blanda då gärna denna kompott av moderatorer mellan moralkärringar och fartfukkon, så det slipper vara gnäll därom.

Mina 5 cent - egentligen minst 1 dollar men jag är snål! :krama

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...