Kan någon rekommendera ett bra kedjeverktyg?

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Drog sönder mitt biltemaverktyg vid senaste kedjebytet. Klarade typ 8 kedjor så en hundring per kedja. Nästa gång blir det skruvnit och kapa gamla kedjan med vinkelslip
Drog sönder?? Vad gick sönder? Du vet att det fanns reservdelar tidigare att köpa?

Gällande min fråga i inlägg #39, så missförstod jag. Trodde prylen skulle sitta permanent på svingen.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Drog sönder?? Vad gick sönder? Du vet att det fanns reservdelar tidigare att köpa?

Gällande min fråga i inlägg #39, så missförstod jag. Trodde prylen skulle sitta permanent på svingen.
Stiften gick. Du har rätt i att det fanns delar. Nu hittar jag inga.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Stiften gick. Du har rätt i att det fanns delar. Nu hittar jag inga.
Den enda eventuellt visuella skillnaden jag kan se på Pro Works och Biltema är något avrundade kanter på själva verktyget samt färgen/formen på lådan det kommer i.

Och allt annat i satsen har samma antal delar och upplägg, men det hjälper ju inte om man bara behöver t ex nithylsan, men hade jag ett trasigt Biltema verktyg skulle jag nog chansa och köpa ett Pro Works, och då har man ju troligen reservdelar. XL-moto's Pro Works har dessutom samma hjärndöda a4 manual/beskrivning som Biltemas ?

Är de INTE kompatibla förlorar man ju inget.
Dock verkar Motion Pros PBR som folk nämnt väldigt lockande om jag behövde ett verktyg...
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Den enda eventuellt visuella skillnaden jag kan se på Pro Works och Biltema är något avrundade kanter på själva verktyget samt färgen/formen på lådan det kommer i.

Och allt annat i satsen har samma antal delar och upplägg, men det hjälper ju inte om man bara behöver t ex nithylsan, men hade jag ett trasigt Biltema verktyg skulle jag nog chansa och köpa ett Pro Works, och då har man ju troligen reservdelar. XL-moto's Pro Works har dessutom samma hjärndöda a4 manual/beskrivning som Biltemas ?

Är de INTE kompatibla förlorar man ju inget.
Dock verkar Motion Pros PBR som folk nämnt väldigt lockande om jag behövde ett verktyg...
Nej det blir inga fler verktyg. Blir skruvnitar istället. Är för långt mellan varje kedjebyte så jag hinner bli osäker på exakta proceduren.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top