Kan någon rekommendera ett bra kedjeverktyg?

Drog sönder mitt biltemaverktyg vid senaste kedjebytet. Klarade typ 8 kedjor så en hundring per kedja. Nästa gång blir det skruvnit och kapa gamla kedjan med vinkelslip
Drog sönder?? Vad gick sönder? Du vet att det fanns reservdelar tidigare att köpa?

Gällande min fråga i inlägg #39, så missförstod jag. Trodde prylen skulle sitta permanent på svingen.

Drog sönder?? Vad gick sönder? Du vet att det fanns reservdelar tidigare att köpa?

Gällande min fråga i inlägg #39, så missförstod jag. Trodde prylen skulle sitta permanent på svingen.
Stiften gick. Du har rätt i att det fanns delar. Nu hittar jag inga.

Stiften gick. Du har rätt i att det fanns delar. Nu hittar jag inga.
Den enda eventuellt visuella skillnaden jag kan se på Pro Works och Biltema är något avrundade kanter på själva verktyget samt färgen/formen på lådan det kommer i.

Och allt annat i satsen har samma antal delar och upplägg, men det hjälper ju inte om man bara behöver t ex nithylsan, men hade jag ett trasigt Biltema verktyg skulle jag nog chansa och köpa ett Pro Works, och då har man ju troligen reservdelar. XL-moto's Pro Works har dessutom samma hjärndöda a4 manual/beskrivning som Biltemas ?

Är de INTE kompatibla förlorar man ju inget.
Dock verkar Motion Pros PBR som folk nämnt väldigt lockande om jag behövde ett verktyg...

Last edited:
Den enda eventuellt visuella skillnaden jag kan se på Pro Works och Biltema är något avrundade kanter på själva verktyget samt färgen/formen på lådan det kommer i.

Och allt annat i satsen har samma antal delar och upplägg, men det hjälper ju inte om man bara behöver t ex nithylsan, men hade jag ett trasigt Biltema verktyg skulle jag nog chansa och köpa ett Pro Works, och då har man ju troligen reservdelar. XL-moto's Pro Works har dessutom samma hjärndöda a4 manual/beskrivning som Biltemas ?

Är de INTE kompatibla förlorar man ju inget.
Dock verkar Motion Pros PBR som folk nämnt väldigt lockande om jag behövde ett verktyg...
Nej det blir inga fler verktyg. Blir skruvnitar istället. Är för långt mellan varje kedjebyte så jag hinner bli osäker på exakta proceduren.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back