Förlåt men hur egoistisk är du egentligen? Tycker du det är bra att de glatt fortsätter att flytta runt låsta hojar?
Ring upp ansvarig och säg att så gör man f-n inte.
Tur att det gick bra för din hoj men ett "litet" hack hade jag inte accepterat pga sådana jönsar.
Jag ska prata med dem, självfallet.
Givitvis är inte det kul att jag fått ett litet hack på framgaffeln, men till sanningen hör att jag inte riktigt känner mej helt befogad att "skälla" iom att man inte får parkera fordon på "gården".
Så egentligen är det jag som felat genom att ställa den i hörnet

och komiskt nog så mötte jag tidigt på fredag morgon när jag cyklade till jobbet en parkeringsvakt som var i full färd med att lappa bilar några meter bort.
Jag fattade att jag skulle få böter och kände att det var lika bra att
"come clean" så jag sa att det var min hoj som stod i hörnet där borta och att han kunde ge mej boten med det samma i handen än att hänga den på bajken.
Men han var så snäll och gullig och sa på eget initativ att han inte tyckte den gjorde nån skada ståendes ensam i hörnet.
Han personligen sa att han inte var så noga med motorcyklar, så jag behövde inte oroa mej alls för nån bot alls.

Men samtidigt sa han att föreningen och bovärden kunde ha invändningar och att det alltid är bra att ha en laglig parkering.
Så iom att jag parkerade lite "outlaw" känner jag inte att jag direkt har den fulla befogenheten att bli sur på det viset.
Jag vet exakt vad min bovärd (en sur jefel) kommer säga om jag ventilerar detta med honom...
"man får inte parkera fordon där, så vi flyttar vad f-n vi vill"
Men jag ska prata med "byggarna" och vänligen förklara de ev. skador och risker som kan infinna sig när man släpar iväg någons hoj så där bara.
Var så säker.